Trine er superklar for Bikini Fitness

Intervju10.04.2014Joachim Pedersen0

Trine Kristiansen (24) skal debutere i Bikini Fitness på Oslo Grand Prix.

For Trine Kristiansen er livet bare idyll. Hun har en datter på 5 år, fagbrev og begynner på fagbrev nr. 2 til høsten. Hun har et flott hus på Fjelldal med sin samboer som hun skal gifte seg med til høsten og hun har tre flotte jobber.

- Livet smiler fra alle kanter, sier Trine.

Navn: Trine Kristiansen
Alder: 24 år
Bosted: Fjelldal
Høyde: 162cm
Vekt: 57kg
Arbeid: Hjemmetjenesten-bartender-psykiatri
Sivilstatus: Samboer
Sponsor: Ingen(leter etter sponsor)
Klubb: Kaliber gym

Trine er ei livsglad jente fra nord som bor på en liten koselig bygd som heter Fjelldal. Her bor hun sammen med min flotte samboer og sin datter. Trine er en målrettet jente som vet hva hun vil og stopper ikke før hun har klart det!

- Jeg vil si jeg er en god blanding mellom, kjempe sta, positiv, humoristisk og energibombe! Jeg liker at ting skjer hele tiden. Det er da jeg trives best. Jeg er også et supersosialt vesen, smiler Trine.

Hun elsker å være med mennesker og dyr. Hun har også vært en hestejente siden hun var 6 år gammel og drevet aktivt med travsport. Trine er ellers menneskepleaser. Hun liker at folk har det godt rundt seg.

Debuterer på Oslo Grand Prix

Trine har ikke så høye forventninger til Oslo Grand Prix ettersom det er første gang hun skal stille. Hun tar denne konkurransen som en lærdom på hva hun kan forbedre til neste gang.

- Jeg håper også selvsagt på at jeg blir blant de 6 beste, men alt i alt så kommer det til og bli en opplevelse jeg ikke kommer til å glemme! Så uansett hva som skjer går jeg ut derifra med et smil om munnen, forteller Trine.

Trine har kun trent snart i ca 6 måneder for denne konkurransen. Hun forteller at det har vært beinhardt!

- Det har vært hardere enn jeg trodde! Her kan man ikke sluntre unna bare fordi man er sliten eller ikke ha ork, man MÅ! Ingenting kommer gratis, sier Trine.

Selv om hun bare har trent målrettet mot Oslo Grand Prix i 6 mnd. har hun trent vekter i 4 år. Før den tid har hun vært aktiv med hest fra barndommen. Trine har rett og slett gått fra å være en hestejente til en treningsfreak. Når hun drev med hest var det i seg selv mye trening. Det var mange tunge løft av utstyr som saler osv samt å ri i flere timer.

- Det blir nesten som og ta små knebøy i noen timer i strekk, ler Trine og fortsetter: - Muskler i lårene har jeg hatt fra ungdommen. Og bare det og kjøre en stri hest krever ganske mye styrke i armene. Dette var altså min trening når jeg var yngre, forteller Trine.

 

Diettt, ernæring og kosttilskudd

Dietten til Trine består mye av eggehvite, kylling, torsk, kveite, søtpotet, grønnsaker, brunris, laks, tunfisk og avokado, kosttilskudd og litervis med vann. Trine har vært på diett i 6 mnd. nå, men er de siste 2 månedene hun har vært på en virkelig stram diett.

Hvilket måltid er best på diett da?
- Åååååh, utbryter Trine og fortsetter: - Det er frokosten min. Den består av 4 eggehviter, havregryn, peanuttsmør og en halv grapefrukt. Her lager jeg meg en havregrynbolle og topper den med peanuttsmør og litt sukkerfri syltetøy. Det er helt himmelsk godt, sier Trine.

Når konkurransen er ferdig er listen lang over hva hun skal spise. Hun nevner sushi, biff med fløtepoteter, pizza, taco, pepzi max, potegull, snicker. Sistnevnte ligger faktisk klar i kofferten allerede kan hun fortelle.

Hverdagen

Dagen til Trine går i ett. Dagen starter kl 0600 på morgen og hun er kanskje i seng kl 23-24 tiden. Hun innrømmer at det ikke er bare bare og skal være mamma på fulltid, jobbjente på fulltid og treningsjente på fulltid.

- Her handler det om å TA seg tid! Jeg planlegger bestandig morgendagen min når jeg legger meg. Jeg har gode rutiner så alt går fort unna. Gode rutiner er superviktig! Hadde jeg ikke hatt det, ville det nok vært verre, ler Trine.

Hvem ser du opp til i fitnessverden blant nordmenn?
- Det er nok Christina Strøm Fjære. Hun er bare helt fantastisk, sier Trine.

Treningsrutinen

Trine trener mye, veldig mye! Hun kjører til daglig en 6 splitt med mye styrke, plyometrics, kardio. Hun har mye hopp og sprett på programmet sitt. Hun får også ny treningsplan for hver uke av coachen hennes Karina.

- I tillegg har jeg 30 min. morgenkardio og 40 min. kardio senere på dagen der jeg skal ligge på Incline 10-15 på mølla, sier Trine.

Trine trener så ofte hun kan egentlig, men i en hektisk hverdag kan det også bli til at hun trener mye hjemme. Før likte hun veldig å trene rygg og armer, og deretter likte hun mage og legger og nå liker hun å trene rumpe og lår. Det går med andre ord i bølger på hva som er favoritten.

Den indre drivkraft

Vi har alle slitt med motivasjon til tider. Hva er det som egentlig får en fitnessutøver til å holde ut den lange og harde dietten? Når vi spurte Trine er det mye som motiverer henne.

- Det er alle de fantastiske menneskene jeg har rundt meg! Familie, venner, coachen min, folk som bare kommer plutselig bort og klapper meg på skuldra og sier "Stå på!". Folk på Instagram som kommenterer så mye fint, og folk på Facebook som skriver flotte ting og gir meg ennå mer motivasjon. Jeg føler meg så ufattelig heldig. Jeg trodde jeg skulle møte mye motgang da jeg begynte med dette, men var jo stikk motsatt og det er veldig gøy, smiler Trine med det vakre smilet sitt.

Hvem er egentlig coachen din?
- Det er min flotte snille (og strenge) Karina Bjerkeng! Som nå ikke holder til i Harstad lenger, men bor i Svolvær. Vi har daglig dialog over Facebook og hun kommer støtt og stadig hit for å øve på posering sammen med meg. Jeg kunne ikke vært mer fornøyd og hadde ikke sett ut sånn her uten hennes hjelp, sier Trine.

 

Tilbake til et vanlig liv

Trine skal ta denne konkurransen her så får hun se hva fremtiden bringer. Hun skal i alle fall leve slik hun gjorde før med et sunt kosthold og trening 3 dager i uka. Hun skal rett og slett leve et vanlig liv igjen.

- Nå trener jeg på Flex i Harstad som er 5 mil unna og i Ramsund som er 10 min unna her jeg bor nå. Det blir mye kjøring att og frem. Det tar tid, men det er verdt det, sier Trine.

Hvordan er miljøet der?
- Miljøet her er bra, men det er ikke noe fitnessmiljø. Jeg har ikke noen å trene med som driver på med det samme som meg. Da blir det mye trening alene og må være min egen motivatør og må presse meg selv! Dersom man har en god dose selvdisiplin, styrke og vilje går det bra. Det og stå helt "alene" er ikke lett, det skal jeg ikke legge skjul på. Man sitter igjen med gode tanker, da jeg vet at dette har jeg klart helt selv!.Jeg tror ikke det er så mange som ville klart det ettersom det er så mange andre som har et helt team rundt seg og et miljø der mange brenner for det samme og kan presse hverandre.Jeg er faktisk stolt over meg selv og hva jeg har klart og oppnådd, forteller Trine.

Helt til slutt

- Jeg vil takke min familie som virkelig har støttet meg på alle mulige måter! Og min utrolig flotte coach som har hjulpet meg ufattelig mye! Og så klart mine venner/kollegaer som heier på meg og gir meg motivasjon! Jeg hadde IKKE klart meg uten alle disse fantastiske menneskene! Jeg vil også takke alle som følger meg på instagram og Facebook! Takk for at dere gir meg inspirasjon via fine ord! Jeg vil også takke min fantastiske frisør, Lill Kristine Nymoen, som stiller opp for meg på konkurransedagen og gjør dagen min lettere, avslutter Trine.


Joachim Pedersen 

Joachim har vært ansvarlig redaktør siden han startet opp Treningsforum i 2001. Han begynte å trene vekter i ungdomsårene og har over 15 års erfaring med trening og kosthold. Joachim har lang fartstid innen fitnessbransjen og brenner for det han driver med.

Ida Vanebo debuterte og fikk 1. plass i Sandefjord Open i Bikinifitness +169 cm.
Fjorårets verdensmester Karoline Kjærnes er klar igjen i år.
Sunniva Slåtten deltar i Bikinifitness og er snart sceneklar.
Før veide hun 90 kg. Nå har Irelin Schaldermose en kropp de fleste jente drømmer om!
Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!