3 barnsmor og fitnessutøver

Intervju17.09.2014Joachim Marhaug0

Kristine Ørjansen er en treningsglad 3 barnsmor.

Krstine Ørjansen er mor til 3 barn, fitnessutøver og i full jobb. Med andre ord en aktiv 3 barnsmor.

Navn: Kristine Ørjansen
Alder: 32 år
Høyde: 169 cm
Vekt: 58 kg
Arbeid: Butikkmedarbeider og Omsorgsarbeider
Sivilstatus: Singel
Sponsor: Ingen
Klubb: Team UNO

Kristine er en treningsglad- eller som i følge hun selv en treningsgalmamma som noen kanskje heller vil si. Hun kommer i fra sommerbyen Skudenshavn. Hun vil beskrive seg selv som litt vimsen og ubesluttsom og er for det meste en gladjente. Ellers er Kristine en aktiv person som alltid har det travelt. Her går det i unger, trening, venner, fotball som en del av hverdagen.

3 barnsmor og deltar i Bikinifitness

Kristine er altså mor til 3 flotte barn. Trent og stått på når det gjelder dietten. Hun skal delta for første gang i Bikinifitness og hun er superklar!

- Jeg har ikke så store forventninger egentlig. Målet mitt er kun å stå på scenen. Men det er ikke til å skyve under en stol at det hadde vært veldig kjekt å kommet blant topp 6. Men som sagt, jeg har ingen forventninger! Jeg er bare utrolig stolt av og bare komme meg på scenen, sier hun.

Men som mor til 3 barn kan det fra tid til annen være litt utfordrende, selv om det til syvende og sist er snakk om prioriteringer og sette inn gode rutiner.

- Det har vært litt tøft til tider, i hvert fall i begynnelsen! Jeg kom rett fra en jentetur i syden og hjem til 3 viltre unger og ble satt rett på diett! Det var tøft, men så gle jeg inn i vanen og det ble lettere, smiler Kristine.

- Selvfølgelig har jeg hatt dager der jeg er sur og gretten og vil helst bare være for meg selv. Jeg har derimot ikke latt det gå utover ungene for det lovet jeg meg selv før dietten. Og når jeg har hatt ungene har jeg trent når jeg at lagt dem slik at jeg ikke har fått mindre tid til de.

 

Kristine har nå trent målrettet for å delta i konkurranse i litt over 1 år. Hun har derimot alltid vært litt borti styrketrening og fotball, men ikke alltid vært like aktiv. Hun startet å trene da hun var 19 år gammel.

Matplanen til Kristine

Det å være på diett, og særlig en konkurransediett, for å komme i toppform kan by på utfordringer. Her gjelder det å ha disiplin og ikke sprekke.

- I min diett går det i karbonadedeig og kylling, brokkoli, agurk og ris. Akkurat nå den siste uken er det torsk som står på menyen og det er jeg ikke så stor fan av, ler Kristine.

Hun har ligget på ca 1680 kcal hele dietten uten om den siste uken nå. Da har det vært litt justeringer. Hun er i den 10. uken på diett og det har gitt resultater.

Hvilke kosttilskudd vil du anbefale til andre og hvorfor?
- Udos choice. Fordi det er en ferskpresset olje som er økologisk som du får omega 3 og omega 6 fettsyrene gjennom. Og utrulig mye annet nyttig, sier Kristine.

Kristine er glad i mat og det beste hun elsker på diett er havrepannekakene hun lager hver morgen. Hun gleder seg mest å nyte taco og pizza når dietten er over. Hun er målrettet når det gjelder trening, men legger trening til side når det er noe annet viktig på agendaen som står for tur som da angår barna, selskap, lek osv. Treningen kommer på en sterk 2. plass forteller Kristine.

Norsk forbilde

Kristine ser opp til Christina Strøm Fjære. Dette er hennes store forbilde!

- Hun er utrolig nydelig også virker hun så jordnær og snill. Jeg ser ellers opp til mennesker som setter fokus på andre fremfor dem selv. Positive mennesker som gjør hverdagen lettere er jo bare heilt fantastisk, smiler Kristine.

Eget treningsprogram

Kristine har alltid hatt sitt eget og enkelt program som består i 2 øvelser på hver muskelgruppe med 3 sett. Ellers kjører jeg 3-4 morgenkardio økter per uke.

- Men nå har jeg hatt opplegg fra coachen og hatt mer fokus på rumpe og bakside lår, forteller hun.

- Poseringstreing har det vært lite av, men mer nå i slutten! Jeg har øvd hjemme når jeg fått tid, sier Kristine.

Vi har alle en eller annen muskelgruppe som vi liker å trene mer enn andre. En favorittmuskelgruppe. For Kristine er dette rumpa. Hun klarte ikke å få kontakt med den før.

- Nå er det full kontakt og jeg liker at det svir i gluteus maximus, ler Kristine.

Hva er det som motiverer deg til å stå på?
- Dette er noe jeg har villet lenge og nå begynner jeg "dra på åra så its now or never" tenker jeg. Jeg vil ikke sitte grå og gammel og tenke på hvorfor jeg ikke bare kjørte på å stod på den scenen, forklarer Kristine.

Hvem coacher deg fremover mot konkurranse?
- Han heter Rein Egil Olaussen, svarer hun.

Kristine trener på Uno og  Helsebanken. Der liker hun seg veldig godt og hun forteller at der er alle glad, smilende og man kan være seg selv.
Uno og helsebanken

Noen du vil takke til slutt?
- Jeg vil gjerne få lov til å nevne Veronica, Gunn Tove, Lena og Anders - takk for all støtte og hjelp! Jeg hadde ikke klart dette uten dere. Også vil jeg  takke coachen min Rein Egil selvfølgelig, smiler Kristine.


Ida Vanebo debuterte og fikk 1. plass i Sandefjord Open i Bikinifitness +169 cm.
Fjorårets verdensmester Karoline Kjærnes er klar igjen i år.
Sunniva Slåtten deltar i Bikinifitness og er snart sceneklar.
Før veide hun 90 kg. Nå har Irelin Schaldermose en kropp de fleste jente drømmer om!
Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!