Liggende beinløft for magemuskulatur

Trening04.05.2015Rita Immerstein0

Prøv liggende beinløft for å trene mage.

Liggende beinløft er en mageøvelse som alle kan utføre. Den er tung når den utføres riktig, men har lite eller ingen faremomenter ved seg.

Muskulatur:
Nedre del av de rette bukmusklene og de skrå bukmusklene.

Beskrivelse:
Ligg på ryggen med strake ben og armene ned langs siden og litt ut fra kroppen. Hold bena nokså strake under hele øvelsen. Løft bena opp til de er horisontale, stram magemuskulaturen, press korsryggen mot golvet og under løftet løfter du setet litt opp fra gulvet. Senk rolig ned til bena nesten treffer gulvet og gjenta. Unngå kipping med beina.

Progresjon og variasjonsmuligheter:
Du kan også ha en 90 graders bøy i beina og føre knærne langsomt mot brystet og fortsett bevegelsen ved å presse knærne skrått bakover mot taket. Armene kan også presses mot gulvet for å aktivere latissimus dorsi som synergist i bevegelsen.

Sett og repetisjoner:
12, 12, 12

NB: Illustrasjonsbildet er ikke samsvar med øvelsen, se videoen under.

 


Rita Immerstein 

Rita har mer enn 20 års erfaring fra sportssenterbransjen og er sertifisert aerobic-, trx- og grid instruktør og deltar aktivt i fitness- og kroppsbygger konkurranser. Hun har master i helsefremmende arbeid, ernæringsutdanning og solid erfaring med diett og styrketrening.

Få bedre kroppsstyrke, stabilitet og balanse.
Denne økten er digg å gjøre etter løpeturen, styrkeøkten eller intervallene.

500 reps Abs Challenge

Trening03.05.201840

Sjekk ut denne 500 reps magetreningen.
Vil du bygge sixpack?

500 reps Abs Challenge

Trening03.05.201840

Speltlomper er i vinden som bare det.
For deg som er over 40 år bør du gjøre dette for å få fremgang.

Energiboost med morgentrening

Trening14.11.2019368

11 tips for deg som vil få treningen unnagjort på morgenen.
Ønsker du deg drømmeskuldrene? Dette er øvelsene som gir deg akkurat det.

Strak markløft

Trening12.11.2019140

Prøv denne for å isolere bakside lår og rumpe.