Få større bryst med liggende hantelpress

Trening06.07.2015Rita Immerstein0

Prøv liggende hantelpress. En glimrende brystøvelse.

Liggende hantelpress en et godt alternativ til tradisjonell benkpress.

Muskulatur:
M. pectoralis major, fremre del av deltoideus og m. triceps brachii

Beskrivelse:
Ligg på ryggen med føttene plassert på golvet og hantlene på nivå med skuldrene med strake armer. Bøy i albue- og skulderleddene og senk manualene kontrollert ned til de omtrent berører brystmuskulaturen. Gjør en kontrollert stopp og press hantlene tilbake til startstillingen. Pass på at brystet er hevet under hele utførelsen og det sikrer du deg ved å presse sammen skulderbladene bak på ryggen.

Progresjon og variasjonsmuligheter:
Varier vinkelen på benken fra flat, skrå og omvendt skråbenk.

Sett og repetisjoner:
12,10,8,8

 


Rita Immerstein 

Rita har mer enn 20 års erfaring fra sportssenterbransjen og er sertifisert aerobic-, trx- og grid instruktør og deltar aktivt i fitness- og kroppsbygger konkurranser. Hun har master i helsefremmende arbeid, ernæringsutdanning og solid erfaring med diett og styrketrening.

Det er ikke tvil om at benkpress er en av de aller mest populære øvelsene å utføre for overkroppen.
Benkpress kan være en teknisk vanskelig øvelse og utføre korrekt.
Bygg mer muskler og bli sterkere i vanlig benkpress med gulvpress.
Ønsker du deg større og sterkere brystmuskler? Legg inn noen av disse øvelsene i treningsprogrammet ditt.
Det er viktig med riktig påfyll av protein og energi. Se hva du bør spise til lunsj!
Kan du spise sent på kvelden og hvor mye?
Dette programmet er perfekt for hjemmetrening eller hvis du har dårlig tid.

Hvordan få mer ut av markløft?

Trening27.05.202040

Slik får du mer ut av markløft.
Dette er miniguiden på hvordan du skal holde deg slank.