Få større bryst med liggende hantelpress

Trening06.07.2015Rita Immerstein0

Prøv liggende hantelpress. En glimrende brystøvelse.

Liggende hantelpress en et godt alternativ til tradisjonell benkpress.

Muskulatur:
M. pectoralis major, fremre del av deltoideus og m. triceps brachii

Beskrivelse:
Ligg på ryggen med føttene plassert på golvet og hantlene på nivå med skuldrene med strake armer. Bøy i albue- og skulderleddene og senk manualene kontrollert ned til de omtrent berører brystmuskulaturen. Gjør en kontrollert stopp og press hantlene tilbake til startstillingen. Pass på at brystet er hevet under hele utførelsen og det sikrer du deg ved å presse sammen skulderbladene bak på ryggen.

Progresjon og variasjonsmuligheter:
Varier vinkelen på benken fra flat, skrå og omvendt skråbenk.

Sett og repetisjoner:
12,10,8,8

 


Rita Immerstein 

Rita har mer enn 20 års erfaring fra sportssenterbransjen og er sertifisert aerobic-, trx- og grid instruktør og deltar aktivt i fitness- og kroppsbygger konkurranser. Hun har master i helsefremmende arbeid, ernæringsutdanning og solid erfaring med diett og styrketrening.

Det er ikke tvil om at benkpress er en av de aller mest populære øvelsene å utføre for overkroppen.
Benkpress kan være en teknisk vanskelig øvelse og utføre korrekt.
Bygg mer muskler og bli sterkere i vanlig benkpress med gulvpress.
Ønsker du deg større og sterkere brystmuskler? Legg inn noen av disse øvelsene i treningsprogrammet ditt.

Strak markløft

Trening12.11.2019135

Omvendt curl

Trening11.11.2019145

Ønsker du deg drømmeskuldrene? Dette er øvelsene som gir deg akkurat det.

Strak markløft

Trening12.11.2019135

Prøv denne for å isolere bakside lår og rumpe.

Omvendt curl

Trening11.11.2019145

Tren opp underarmene med omvendt curl.
Dette er pannekaker som er rike på fullverdige proteiner.
Fra tørt og trått til velsmakende og sukkerholdig!