Flyes - en av de beste isolasjonsøvelsene for bryst

Trening07.09.2015Rita Immerstein0

Legg inn Flyes i ditt program nå.

Flyes med manualer regnes for å være en av de beste isolasjonsøvelsene for å trene brystmusklene.

Muskulatur:
Trener primært: m.pectoralis major, m.deltoideus.

Beskrivelse:
Ligg på en flat benk og hold manualene på strake armer over brystet. Armene føres ut til siden, med en liten bøy i albuene, og bevegelsen stoppes og manualene føres tilbake i toppstilling når du kjenner ett godt strekk i brystet. La albuene peke mot golvet. Armene er relativt strake i utgangsposisjonen, men bøyes noe i bevegelsen for å unngå for stor belastning i ytterstilling.

Progresjon- og variasjonsmuligheter:
Øvelsen kan utføres på vanlig skrå eller omvendt skråbek. Alternativt kan også en swissball benyttes. Da vil du arbeide mer i forhold til balanse og de skrå bukmusklene involveres dersom du kun bruker en manual eller har kun et bein i golvet under utførelse med swissball.

Sett og repetisjoner:
3x12


Rita Immerstein 

Rita har mer enn 20 års erfaring fra sportssenterbransjen og er sertifisert aerobic-, trx- og grid instruktør og deltar aktivt i fitness- og kroppsbygger konkurranser. Hun har master i helsefremmende arbeid, ernæringsutdanning og solid erfaring med diett og styrketrening.

Det absolutt beste jeg liker ved vekttrening er at uansett hvor lenge man har holdt på, er det alltid nye ting å lære og ta i bruk.
Benkpress kan være en teknisk vanskelig øvelse og utføre korrekt.
Bygg mer muskler og bli sterkere i vanlig benkpress med gulvpress.
Ønsker du deg større og sterkere brystmuskler? Legg inn noen av disse øvelsene i treningsprogrammet ditt.
Ønsker du å bli litt sunnere? Da bør disse matvarene stå på handlelisten.

Effektiv beintrening

Trening30.07.202069

Ikke skipp unna beintreningen. Dette er øvelsene du bør gjøre.
Disse kraftplantene og grønnsakene har mest proteiner i seg.
Det er viktig med riktig påfyll av protein og energi. Se hva du bør spise til lunsj!
Kan du spise sent på kvelden og hvor mye?