Prøv stående omvendt kryssdrag

Trening21.09.2015Rita Immerstein0

Bygg større skuldre med stående omvendt kryssdrag som er en god isolasjonsøvelse.

Med stående omvendt kryssdrag bygger du større skudre.

Muskulatur:
Trener primært: m.deltoideus, m. trapezius

Beskrivelse:
Stå med armene krysset foran hoften og ha et godt grep om håndtakene. Løft armene ut og opp. Ha en liten bøy i albuene under hele bevegelsen. Slipp og brems langsomt tilbake og gjenta. Øvelsen kan kjøres med doble armer eller enkeltarm - avhengig av om du har tilgang på dobbelt eller neklt kabelapparat.

Progresjon og variasjonsmuligheter:
Du kan alternativt stå med overkroppen litt foroverbøyd eller holde armene i kryss bak kroppen for å øke aktiveringen av bakre del av m. deltoideus.

Sett og repetisjoner:
3x12

 

 


Rita Immerstein 

Rita har mer enn 20 års erfaring fra sportssenterbransjen og er sertifisert aerobic-, trx- og grid instruktør og deltar aktivt i fitness- og kroppsbygger konkurranser. Hun har master i helsefremmende arbeid, ernæringsutdanning og solid erfaring med diett og styrketrening.

Dette er de 10 beste øvelsene for å bygge store og runde skuldre.

500 reps skuldre challenge

Trening14.02.201874

Tar du utfordringen?

Ukentlig Pump med Rygg og Skuldre

Trening15.01.201829

Sprite opp treninga di med disse øvelsene og denne treningsmetoden. Se video.
Vonde og stramme skuldre og en lite bevegelig overkropp under knebøy er velkjente problemer.

500 reps skuldre challenge

Trening14.02.201874

Ukentlig Pump med Rygg og Skuldre

Trening15.01.201829

Følger du en ketose diet bør du være obs på at wheyprotein gir massive insulinøkninger.

Sunn sjokoladesnacks

Kosthold14.08.20191815

Her får du oppskrifter på sunn sjokoladesnacks.
Den 8 ganger Mr. Olympia-mesteren hamrer løs på vektene igjen etter multioperasjoner i ryggen.
Strongman-profilene kjemper om Guinness Rekordbok med å kaste vaskemaskin lengst.

Slik gjør du grillmåltidet sunnere

Kosthold09.08.2019181

Sjekk matbyttene du bør gjøre i sommer