Hvem har skylda for kroppspresset?

Trening09.02.2016Joachim Pedersen0

Er det motebransjen? Media? Sosiale medier? Eller oss selv? Vi møter blant annet Aina Cesilie som driver med bikinifitness.

Denne ukens tema er kroppspress. Er det motebransjen som har skylda? Er det media? Er det de som har skapt kroppsidealet, eller er det oss selv? Vi er opptatt av idealet. Mediene florerer av kropp og press.

I 10 uker fremover kan du i samarbeid med TV3 Play følge Kickstart som er en serie med ulike tema innenfor trening og kosthold. Se dagens episode nedenfor.

Programserien Kicstart tar for seg en rekke tema innen trening, helse og livsstil. Vi følger unge mennesker i prosesser med livsstilsendring og får gode tips og inspirasjon fra eksperter og kjendiser.

Serien har et ungdommelig språk og lave skuldre, men tar også for seg alvorlige problemstillinger som spiseforstyrrelser og fedme.

Programleder Ane Gyllstrøm bruker seg selv i eksperimenter der man tester holdet i etablerte myter, mens ekspertkommentator og PT Martin Norum bidrar med akademisk tilnærming og faglige kommentarer.

Stuntreporter Hanna Jonsrud sjekker stemningen blant tilfeldige personer på gata, og gir dem artige utfordringer.

Gjennom Kickstart følger vi Dagmar (18), som må slanke seg for å realisere modelldrømmen, og Henning (24), som har noen kilo for mye og må ned i vekt for å styrke selvtilliten og få seg dame.

Totalt vil man over 30 episoder dekke 10 forskjellige tema, deriblant slanking, spiseforstyrrelser, trender innen klær og utstyr, kos og utskeielser, alkohol og helse.


Joachim Pedersen 

Joachim har vært ansvarlig redaktør siden han startet opp Treningsforum i 2001. Han begynte å trene vekter i ungdomsårene og har over 15 års erfaring med trening og kosthold. Joachim har lang fartstid innen fitnessbransjen og brenner for det han driver med.

Har du ikke sixpack står du ikke i stil i jobben som personlig trener hører flere som er PT.
Denne uken er det kroppspress som er tema.
Denne uken er det kroppspress som er tema.

Sett riktig fokus på treningen

Trening28.05.20040

De fleste som starter å trene, setter gjerne feil fokus på treningen.

Strak markløft

Trening12.11.2019132

Omvendt curl

Trening11.11.2019144

Strak markløft

Trening12.11.2019132

Prøv denne for å isolere bakside lår og rumpe.

Omvendt curl

Trening11.11.2019144

Tren opp underarmene med omvendt curl.
Dette er pannekaker som er rike på fullverdige proteiner.
Fra tørt og trått til velsmakende og sukkerholdig!
Her gir vi deg en full guide på hvordan legger du på deg muskelmasse trygt og raskt.