- Jeg gleder meg veldig til å være en del av showet

Intervju02.03.2016Joachim Marhaug0

Natalia Ejsmont skal debutere i Bikinifitness.

Du ser Natalia Ejsmont på Sandefjord Open 19-20 mars og Oslo Grand Prix 9. april.

Quick facts:
Navn: Natalia Agata Ejsmont
Alder: 23 år
Høyde: 173 cm
Bosted: Bergen
Sivilstatus: Samboer
Sponsor: Ingen, jeg er veldig åpen for tilbud.
Klubb: Team Livefit

Natalia er en blid jente som bor i Bergen og som er over gjennomsnittet interessert i trening. Hun er positiv, motivert og sta. Så når hun sitter seg et mål gir hun alt hun kan for å nå målet. Natalia mener at hardt arbeid er noe man får igjen for.

- Jeg skal stille som debutant på Sandefjord Open og Oslo Grand Prix. Jeg har forberedt meg godt og jeg har trent veldig hard for å være der jeg er nå. Jeg gleder meg veldig til å være en del av showet. Jeg er positiv og selvsikker - så får vi se hvordan det går, smiler Natalia.

Trent kickboksing og taekwondo

Natalia har vært aktiv så lenge hun kan huske og startet med kickboxing og taekwondo på ungdomskolen.

- Da jeg flyttet til Norge for tre og et halvt år siden meldte jeg meg inn i et treningsenter og var en typisk kardiojente en stund. For to år siden begynte jeg å trene med vekter og ble mer bevisst på hva jeg spiste. Og for ca. et år siden satte jeg meg et mål om å delta i bikinifitness i 2016.

Nå trener Natalia styrke fem dager i uken fordelt på tre fullkroppsøkter, en overkroppsøkt og en underkroppsøkt. Hun har også en sjette dag med treningsom inneholder sirkeltrening med forskjellige øvelser med kroppsvekt og kettlebell i en høy intensiv sekvens.

- Jeg trener noen baseøvelser tungt med forholdsvis få repetisjoner og assistanse/apparat øvelser blir gjerne gjort med kortere pauser og flere repetisjoner for økt metabolsk stress. Ellers har jeg ingen økter der jeg bare gjør kardio. Jeg har poseringstrening hver søndag sammen med Team LiveFit, men det blir så klart en del øving foran speilet hjemme også, ler Natalia.

Natalia liker å trene hele kroppen, men armer og skuldre er gjerne det hun gleder seg mest til å trene fordi det gir hun en så «pumpet» følelse.

- Jeg er veldig fornøyd med helheten i grunn, men det er alltid noe å jobbe med. Det er ryggen jeg er mest fornøyd med for øyeblikket.

Fleksibel matplan

Hun har en veldig fleksibel matplan og hva det eksakte kaloriinntaket er kommer litt an på hvilke valg hun tar i løpet av en dag.

- Nå 4 uker før konkurranse ligger jeg mellom ca 1700-1850 kalorier pr dag. Jeg spiser fire måltider til dagen og hver dag kan være litt forskjellig men et normalt oppsett kan se slik ut:

Frokost: Mager kesam med litt fun light, havregryn og nøtter
Lunsj: Kyllingfilet, pasta og avokado.
Middag: Karbonadedeig, ris og avokodo.
Kvelds: Laks med grønnsaker, knekkebrød og nøtter.

- Jeg har lagt vekt på et sunt kosthold de siste 2 årene. For et år siden begynte jeg å lage en matplan, men det er de siste åtte månedene jeg har vært fokusert på dietten, forteller Natalia.

Natalie elsker frokost! Hun våkner derfor tidlig fordi hun gleder seg til å spise. Det er mager kesam, med litt fun light, havregryn og litt nøtteblanding som stort sett er vinneren. Når hun er ferdig med dietten gleder hun seg skikkelig til en burger med bacon og ost samt brownie med oreo til dessert!

Lykkelig av trening

Natalia elsker å trene og livsstilen passer hun perfekt og dette støttes av både venner og familie.

- Dette er en livsstil som gjør meg lykkelig. Jeg blir støttet av venner og familie så jeg vil alltid finne tid til det. Det krever en del tid og man må ofre en del for sporten, men jeg er fast bestemt på at jeg vil lykkes, sier Natalia.

Natalia forteller at hun har mange forbilder, men de viktigste er Christina Strøm Fjære, Ashley Kaltwasser, Nicole Wilkins & Adela Ondrejovicova.

Ville også se ut som fitnessjentene på forsidene

Natalia motiveres av andre fitnessjenter som deltar i konkurranser og som er avbildet på forsider til fitnessblader.

- Man ser jo bilder av disse jentene som er på scenen og på forsidene overalt. Og jeg tenkte for meg selv; "om jeg en gang kan se slik ut, så er det det jeg vil." Det ble en drøm for meg og en utfordring jeg var klar for. Det har aldri vært snakk om å gi opp. Med støtte fra venner og familie og selvtilliten som bygges opp fra hyggelige kommentarer på Instagram blir gjennomføringen enklere, sier Natalia.

Hvem coacher deg fremover mot konkurranse?
- Det er Fredrik Sund, Team Livefit

Hva er dine langsiktige ambisjoner?
- Jeg har en ambisjon om å ha en jobb i treningsindustrien og så klart er drømmen å nå toppen av pallen i konkurranse. Jeg har stilt opp som fitnessmodell og det er noe jeg kunne tenkt meg å gjøre mer av i fremtiden, forteller Natalia.

Hvor trener du?
- Nr1fitness express & Bergen Fitness.

Hvordan er miljøet der?
- Jeg trener storsett alene på Nr1fitness express. Så har jeg formsjekk med Fredrik Sund på Bergen Fitness.

Noen du vil takke til slutt?
- Først og fremst vil jeg takke Fredrik Sund som har coachet og hjulpet meg godt på veien med diett, treningsplan og posering. Så vil jeg gi en stor takk til kjæresten min, Kristoffer, som har hjulpet meg og holdt ut med meg gjennom denne tiden. Til slutt vi jeg takke Kristoffers familie, min familie i Polen, mine bestevenner, jentene i Team Livefit for hjelp og støtte.


Nå står sporten foran et ytterligere fall på grunn av eksklusive eneretts avtaler og medier som blir stengt ute.
Michelle Dale Claussen har tatt to 2. plasser i år. Se supertøff treningsvideo av henne!

Oslo Grand Prix 2018

Fitness07.04.2018313

Oslo Grand Prix er tidenes muskelshow. Se video, bilder og resultater.

Norges sprekeste sykepleier

Intervju06.04.201884

Denne spreke sykepleieren tok førsteplass i Bikinifitness. Cecilie Holm er i toppform!

Oslo Grand Prix 2018

Fitness07.04.2018313

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!