Kvinnelig bodybuilder med 0% i kroppsfett?

Fitness19.11.2016Joachim Pedersen0

Enkelte hevder denne kvinnelige bodybuilderen har så og si 0% i kroppsfett. Se video.

Man har hørt om bodybuildere som er nede i 3-4% kroppsfett og som er sylskarpe imuskulaturen. Denne kvinnelige bodybuilderen hevder folk at fettprosenten er helt nede i 0%. Det er ikke tilfellet, men at den er lav kan man være enig om. Videoen nedenfor har gått viralt over hele internett den siste uken. Her poserer hun på gymmet med en ekstremt lav fettprosent og de svulmende musklene ser nærmest ut til å eksplodere når som helst.  

Debatten i forskjellige sosiale medier raser over hvor vidt dette er sunt eller ikke. Og ja, dette er nok noe av det mest ekstreme av det ekstreme og det er helt åpenbart ikke sunt for noen å ligge så lavt over lenger tid. En sunn fettprosent for kvinner varierer mellom 21 til 33 prosent. 

Kvinnen flexer musklene sine foran kamera og poserer og strammer magemusklene og bicepsene sine. Mange kommenterrer dette på videoen: 

”Vel,dette gikk fra å være hot til farlig”
”Ett skritt for langt”
”Farlig for kroppen”
 

Og noen skriver at ”det er hennes liv og la henne gjøre sitt”. 

Hva synes du om denne kvinnelige bodybuilderen? Skriv i kommentarfeltet nedenfor.
 


Joachim Pedersen 

Joachim har vært ansvarlig redaktør siden han startet opp Treningsforum i 2001. Han begynte å trene vekter i ungdomsårene og har over 15 års erfaring med trening og kosthold. Joachim har lang fartstid innen fitnessbransjen og brenner for det han driver med.

Varinder Singh Ghuman er en profesjonell vegetariansk kroppsbygger fra India.
Den 8 ganger Mr. Olympia-mesteren hamrer løs på vektene igjen etter multioperasjoner i ryggen.

Mr. Olympia til Oslo

Diverse01.04.2019372

Verdens største kroppsbyggingsshow kommer til Norge!
Nå står sporten foran et ytterligere fall på grunn av eksklusive eneretts avtaler og medier som blir stengt ute.

Mr. Olympia til Oslo

Diverse01.04.2019372

For deg som er over 40 år bør du gjøre dette for å få fremgang.

Energiboost med morgentrening

Trening14.11.2019353

11 tips for deg som vil få treningen unnagjort på morgenen.
Ønsker du deg drømmeskuldrene? Dette er øvelsene som gir deg akkurat det.

Strak markløft

Trening12.11.2019139

Prøv denne for å isolere bakside lår og rumpe.

Omvendt curl

Trening11.11.2019145

Tren opp underarmene med omvendt curl.