Hugh Jackman - The Wolverine - sitt treningsprogram

Fitness07.05.2017Joachim Marhaug0

Treningen til Hugh Jackman er like badass som filmene.

Hugh Jachman spiller The Wolverine i X-men filmene. Der er han en badass med sylskarpe kniver stikkende ut av hånden sin. I en alder av 48 år ser Hugh ut til å være i 30-årene. Treningsopplegget hans er like badass som han er i filmene. Han starter sin treningsøkt med David Kingsbury som har trent ham siden og skal ha en del av æren for å forme kroppen til The Wolverine.

Jackman måtte ha under 10% i kroppsfett for å få den ripped muskuløse kroppen de var ute etter med svulmende biceps og sixpack. Treneren hans satte han på en "bulk & cut" rutine. Jacksmans opplegg er å ha et høyt inntak av karbo på treningsdager og gå til lavt inntak på hviledager. Han måler all maten for dette krever en nøyaktighet. Han fokuserte mye på kardio for å få opp forbrenningen hans.

Treningen

Treningen gikk ut på at han forsøkte å økte vektene for hver eneste uke. Dette gjorde han ved å starte med høye reps og stadig gå ned på reps for å øke vekten uke for uke. Han økte også vektene med 10% etter hvert sett med å redusere med 1 repetisjon.



I løpet av den første uken fullførte han et sett som inneholdt 5 reps på 60% av 1RM. I løpet av den andre uken falt repsene hans til 4, mens det ble 10 prosent økning i vektene. På den tredje uken gikk repsene til 3, mens han økte ytterligere 10 prosent i vektene. Til slutt, i uke fire, gikk vektene til 40 prosent, men på 10 reps per sett. Dette ble skikkelig hardcore. Treneren hans anbefaler at man har en spotter som kan hjelpe deg med å holde en stabil løftevei mens du fullfører repsene. Målet til Jackman var å øke vekten med 10% hver uke og i fjerde uke, droppe den med 40%, mens øke med 5% etter hvert sett når du gjør 10 reps.

Kosthold

Som nevnt tidligere fulgte Hugh Jackman et enkelt ernæringsprinsipp gjennom hele treningen. Han spiste karbohydrater på treningsdager for å tilføre mer energi til musklene, mens han spiste veldig lite karbohydrater på hviledager. Jackman beregnet mengden kalorier og makronæringsstoffer han spiste på en bestemt dag. På denne måten var han godt fokusert og målrettet og visste alltid hvor mye han fikk i seg.

Dietten hans inneholdt egg, havregrøt, biff, søt poteter, brokkoli, kylling, brun ris, spinat, fisk, avokado.


Hafthor bærer deg hjem

Diverse02.02.201933

Se denne elleville reklamen med Hafthor Bjørnsson.
Hun elsker junkfood og dette er en fast del av kostholdet samtidig som hun er i superform!
The Game of Thrones stjernen deltok i en styrkeløftkonkurranse.

Her løfter han 445 kg i knebøy

Styrkeløft08.12.2018100

The Mountain blir bare sterkere og sterkere!

Hafthor bærer deg hjem

Diverse02.02.201933

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!