Pre-workout øker forbrenningen

Kosthold06.03.2018Joachim Pedersen173

En studie viser at pre-workout øker forbrenningen.

Pre-workout er blitt et veldig populært kosttilskudd de siste årene. Dette skjerper fokuset og du kvikner til. Pre-workout er altså en blanding av forskjellige ingredienser og høye doser av koffein som brukes for å økt mental skarphet og en fysisk prestasjonsøkning på treningen.  

En studie fra begynnelsen av januar i år viste at et PWO-produkt med blandede ingredienser ga økt anaerob kapasitet og utholdenhet i musklene på overkroppen av atletiske kvinner på mosjonsnivå. Det ble også funnet at en enkelt dose PWO resulterte i økt diastolisk blodtrykk. Dette tolkes som midlertidig økning av basal metabolisme av testpersonene, det vil si den mengden energi kroppen forbrenner for å holde vekten stabil. I så fall vil bruken av PWO og dens sentrale stimulerende effekt også stimulere fettforbrenning og vekttap.

Kilde:
https://jissn.biomedcentral.com/articles/10.1186/s12970-017-0206-7


Joachim Pedersen 

Joachim har vært ansvarlig redaktør siden han startet opp Treningsforum i 2001. Han begynte å trene vekter i ungdomsårene og har over 15 års erfaring med trening og kosthold. Joachim har lang fartstid innen fitnessbransjen og brenner for det han driver med.

Lag din egen pre-workout

Kosthold04.03.2013399

Se her!
Slik får du mere muskler og mindre fettmasse.

Dette bør du spise etter trening

Kosthold11.05.201843

Se hva du skal fylle opp med av protein, karbohydrat og fett etter trening.
Direkte helsefarlige kosttilskudd er i omløp.

Lag din egen pre-workout

Kosthold04.03.2013399

Dette bør du spise etter trening

Kosthold11.05.201843

Så lenge må du hvile mellom settene for økt muskelmasse.
Marte Elverum satte ny europeisk rekord i markløft med hele 220 kg RAW.

12 matvarer du bør spise mer av

Kosthold19.09.201821

Dette er mat som er fullstappet med gode og sunne næringsstoffer.

6 styrkedrikker for mer energi

Kosthold18.09.201870

Disse 6 styrkedrikkene kan du lage selv og drikke før eller etter trening.
Never skip leg day!