Norges sprekeste sykepleier

Intervju06.04.2018Joachim Pedersen90

Denne spreke sykepleieren tok førsteplass i Bikinifitness. Cecilie Holm er i toppform!

Cecilie Holm er i toppform etter å ha vunnet sin klasse i Bikinifitness under Sandefjord Open. Nå skal hun delta i Oslo Grand Prix i helgen.

Navn: Cecilie Holm
Alder: 29
Høyde: 165
Vekt: 54
Arbeid: Sykepleier
Sponsor: Bara sportswear
Klubb: Team Toppform
Meritter: 1 plass Sandefjord open 2018. -166.

Cecilie kommer opprinnelig fra Nord-Norge. Vesterålen, men bodd i Oslo siden 2008. Her jobber hun som sykepleier og trives godt med det. Ellers driver hun med hunder, venner, familie og trening. Nå forbereder hun seg til neste konkurranse som er like rundt hjørnet.

 

- Jeg er veldig spent på å stille i OGP. Jeg vet jeg møter tøff konkurranse. Etter å ha tatt 1 plass i min aller første konkurranse i Sandefjord Open, i min klasse -166 er alt annet bonus akkurat nå. Jeg skal bare kose meg og ha det gøy på den scenen til helgen. Men håper selvsagt på best mulig plassering, sier Cecilie.

- Jeg bestemte meg for å stille et par dager før jeg møtte opp på åpent hus i oktober for uttak i Team Toppform at Bikinifitness var noe jeg ville teste ut. Har lenge lekt med tanken, men aldri turt å satse. Jeg ønsket å sette meg et mål for treningen min og dette fikk meg til å bli supermotivert, smiler hun.

Cecilie startet ganske sent med ren styrketrening. Det har vært litt til og fra. Men det siste året har hun trent mye. 5-6 dager i uken. Tidligere har hun spilt både fotball og volleyball i ungdomsårene.

Vært på diett siden november

Cecilie startet sin diett 4. november. Og det beste hun liker er sjokoladeproteinpannekaker med kesam og bær.

- Jeg spiser sånn som dette nå:
Frokost: Havregryn, proteinpulver, bær.
Lunsj/Middag: Kjøtt, potet og grønnsaker.
Kvelds: Kesam/cottage cheese, proteinpulver og bær/frukt.

- Det er 1600 kcal. Når man går på diett spiser man ikke like variert som ellers. Så jeg anbefaler at man bruker multivitamin og omega3. Ellers tar jeg proteinpulver, BCAA og PWO før trening.

- En god burger og søtpotetfries frister etter konkurranse. Også er jeg veldig svak for sjokolade, smiler hun.

Matboksen er med

Når man må spise flere ganger om dagen og man må spise sin spesialmat så må matboksen være med.

- Det krever struktur og planlegging i hverdagen. I hovedsak går det mye tid til prepping av mat og matboksen må alltid være med under sosiale sammenkomster og middager med familie/venner. Jeg jobber turnus og synes dette er veldig greit med tanke på trening. Ekstra glad i å trene på morgenen, sier hun.

- På treningsfronten så må jeg si at jeg ser veldig opp til Christina Strøm Fjære og islandske Margret Gnarr.

 

Ingen fast treningsplan

Cecilie kjører ikke etter et fast treningsprogram. Hun deler opp kroppen og kjører øvelser hun liker.

- Jeg har ikke noe spesielt treningsprogram jeg følger. Men prøver å dele opp muskelgruppene jeg trener. Det går stort sett i 3x12 i de fleste øvelser. Men etter diett har jeg et ønske om å bli sterkere i baseøvelser, sier Cecilie.

- Jeg har ikke hatt kardio på min treningsplan. Men går generelt mye turer da jeg har hunder og er glad i å være ute i naturen. Og i poseringene blir jeg aldri utlært i. Her prøver jeg å øve så ofte jeg har mulighet.

- Jeg er glad i å trene overkropp. Spesielt rygg. Og jeg er aller mest fornøyd med magen og ryggen.

Cecilie blir motivert av progresjon som kommer av riktig type trening og kosthold. Det er Team Toppform med hovedcoach Kenneth Foss som coacher Cecilie.

- Jeg ønsker å sette meg nye mål. Bygge mer muskler og slå formen jeg er i nå neste gang jeg står på scenen. For dette har virkelig gitt mersmak.

Hvor trener du?
Trener mest på sats Bislett. Da dette er nærmest der jeg bor.

Hvordan er miljøet der?

Fint gym, hyggelig personale og godt miljø.

Noen du vil takke til slutt?

Vil takke alle i team toppform. Både coacher og alle deltagere som har støttet hverandre opp under oppkjøringen. Og til venner og familie som har støttet meg under hele denne prosessen.


Joachim Pedersen 

Joachim har vært ansvarlig redaktør siden han startet opp Treningsforum i 2001. Han begynte å trene vekter i ungdomsårene og har over 15 års erfaring med trening og kosthold. Joachim har lang fartstid innen fitnessbransjen og brenner for det han driver med.

Oslo Grand Prix 2018

Fitness07.04.2018391

Oslo Grand Prix er tidenes muskelshow. Se video, bilder og resultater.
Linda Nyjordet på 23 år deltok i sin første konkurranse og fikk 3. plass.
Til helgen gjør Helene Andersen (25) seg klar for Oslo Grand Prix.
Maria Vik Skau (23) har vært aktiv styrkeløfter. Nå er det fitness som står for tur!

Oslo Grand Prix 2018

Fitness07.04.2018391

Så lenge må du hvile mellom settene for økt muskelmasse.
Marte Elverum satte ny europeisk rekord i markløft med hele 220 kg RAW.

12 matvarer du bør spise mer av

Kosthold19.09.201821

Dette er mat som er fullstappet med gode og sunne næringsstoffer.

6 styrkedrikker for mer energi

Kosthold18.09.201870

Disse 6 styrkedrikkene kan du lage selv og drikke før eller etter trening.
Never skip leg day!