Kristin (24) er i kanonform

Intervju31.08.2018Joachim Pedersen390

Denne jenta har mageruter så store at gutta blir misunnelig.

Kristin Elsebutangen er i kanonform for høstens konkurranser. Hun skal delta i Bodyfitness og formen hennes er mer enn klar!

Navn: Kristin Elsebutangen
Alder: 24 år
Høyde: 170 cm
Vekt: offseason 70/ on season 60 kg
Bosted: Oslo
Arbeid: Barnehage og MMsport
Klubb: Haralds Gym
Meritter: Debutant

- Jeg heter Kristin Elsebutangen og jeg er 24 år. Jeg er en sosial, imøtekommende og jordnær jente som skal konkurrere for første gang i Bodyfitness. Jeg har alltid vært aktiv og drevet med forskjellige idretter opp gjennom åra. Alt fra fotball til styrke har vært en del av hverdagen min siden jeg var liten. Nå har jeg riktignok gått over til kun styrketrening, men trives utrolig godt med det. Når jeg ikke er på gymmet er jeg som regel med venner og familie, i tillegg til fulltids jobb i barnehage og 1-2 dager i uken på MM Sports, forteller Kristin.

Kristins forventninger til konkurransen er at det blir en ny og spennende opplevelse. Hun ønsker selvsagt å hevde seg blant toppen, men må ta en dag om gangen. Dette er jo tross alt hennes første gang!



- Jeg har trent målrettet for å stille de siste 3-4 årene. Jeg har trent styrke i 12 år, men har vært aktiv hele livet. Jeg har også drevet med fotball for det meste, men også håndball. Jeg har alltid vært veldig aktiv av meg, sier hun.

Startet på 3000 kcal

Dietten hennes ble startet på 3000 kcal, som er ganske høyt til en jente på hennes vekt. Her er det mye muskler og høy forbrenning.

- Dietten min består av havregryn, egg, grønnsaker, bær, torsk, kylling, karbonadedeig, laks, nøtter, poteter, ris og masse vann og koffein. Akkurat nå ligger jeg på 2000 kcal. Startet dietten på 3000 kcal.

- Jeg tar veldig lite kosttilskudd selv, så har ikke så mye å anbefale. Men får alltid i meg vitaminene mine fra MMsports, magnesium og Omega-3. Eller bruker jeg litt proteinpulver i havregrøten.



Kristin har vært på diett i 5 måneder nå. Hennes beste måltid nå er havregrøten. Etter dietten ser hun mest frem til en skikkelig fet hamburger.

Hverdagen

Det går bra å kombinere dietten med hverdagen til tross for at hun ligger i underskudd og har mindre energi.

- Det går fint, men selvfølgelig merker jeg at energien er mye lavere enn det den har vært, og jeg blir mye fortere sliten. Men sånn er det jo når man går på underskudd. Har litt problem med å henge med i samtaler, men heldigvis har jeg venner og familie som forstår dette godt, ler Kristin.

Trener gjennom kroppen 2 ganger i uka

- Jeg trener rygg og bakside skuldre 2 ganger i uken, bryst og forside/side skuldre 2 ganger i uken, og ben/rumpe og core 2 ganger i uken. Jeg har 3-4 cardioøkter i uka. I tillegg prøver jeg å ha poseringstrening i 1-2 timer hver dag.

- Jeg liker best å trene skuldre og ben. Jeg tror det har noe med at jeg utvikler de muskelgruppene fortest. Og det er skuldrene og magen jeg er mest fornøyd med.

 

Motivasjon

Hva er det som får Kristin til å bli så motivert?

- Det er nok min kjærlighet for trening. Trening har alltid vært en utrolig stor del av livet mitt, også liker jeg å ha et mål å strekke meg etter. Jeg har også alltid hatt Zlatan som forbildet, da han kjører på og ikke tar til seg noe negativt folk sier om han. Tros alt dette, så er han definitivt en av verdens beste. Innom fitness verden så har jeg Nicole Wilkins som forbilde.

Det er Harald som coacher Kristin frem mot konkurranse og det er hun veldig fornøyd med.

- Jeg er jo en person som aldri gir meg, spesielt når det kommer til trening. Det er ikke noe å legge skjul på at en medalje i et større mesterskap hadde vært gøy.

Brøst på skjemaet idag.... 🤷‍♀️

A post shared by KRISTIN ELSEBUTANGEN (@kristin.elsebutangen) on

Hvor trener du?
- Jeg trener mest på Haralds gym men også på Sats elixia.

Hvordan er miljøet der?

- Miljøet på Haralds er fantastisk, og er akkurat et sånt miljø jeg trenger rundt meg frem mot konkurranse. Alle er der for å gjøre sitt beste, hvilket er veldig motiverende. Sats elixia har jeg trukket meg litt unna i oppkjøringsperioden, men vil si at miljøet der er bra også - bare veldig annerledes.

Noen du vil takke til slutt?
- Jeg vil absolutt takke familien og vennene mine som har holdt ut med meg i denne perioden, da hodet ikke har hengt med og lunta har vært kortere enn noensinne. Også spesielt takk til min bestevenninne, Thea Kleveland som har motivert og pushet meg hver dag fram til konkurranse. Harald fortjener også en stor takk, han har fått meg til å tro mer på meg selv en noensinne. Og hjulpet meg med å komme i den beste formen jeg har vært i.


Joachim Pedersen 

Joachim har vært ansvarlig redaktør siden han startet opp Treningsforum i 2001. Han begynte å trene vekter i ungdomsårene og har over 15 års erfaring med trening og kosthold. Joachim har lang fartstid innen fitnessbransjen og brenner for det han driver med.

Stem på Anne-Cathrine Westby for covergirl på Maxim Magazine og $25.000 dollar i premie.

Comeback på Mette Ulseth

Intervju23.03.2018203

Nå skal Mette Ulseth ta comeback i en PRO konkurranse.

Hanne er klar for å vise muskler

Intervju22.03.2018113

Hanne Lulu Holst stiller for siste gang - denne gangen i Bodyfitness.
Nå er Anne-Cathrine Westby snart klar for konkurranse i Florida.

Comeback på Mette Ulseth

Intervju23.03.2018203

Hanne er klar for å vise muskler

Intervju22.03.2018113

Så lenge må du hvile mellom settene for økt muskelmasse.
Marte Elverum satte ny europeisk rekord i markløft med hele 220 kg RAW.

12 matvarer du bør spise mer av

Kosthold19.09.201821

Dette er mat som er fullstappet med gode og sunne næringsstoffer.

6 styrkedrikker for mer energi

Kosthold18.09.201870

Disse 6 styrkedrikkene kan du lage selv og drikke før eller etter trening.
Never skip leg day!