Sjekk syklisten sine enorme lår

Trening15.09.2018Joachim Pedersen0

Robert Förstemann har like stor lår som en kroppsbygger.

Robert Förstemann er en 31-årig tysk verdensmester i sykling som spesialiserer seg i sprinten. Han har bygget en kropp som mange kroppsbyggere vil misunne, spesielt de massive beina. Det er vanlig for olympiske idrettsutøvere som svømmere og syklister å utvikle svært uvanlige kroppsformer på grunn av den konstante treningen.

Det er generelt sett trodd at det er bare kroppsbygging-trening som er den eneste måten å bygge store muskler på, men visse idretter som jobber mye med visse muskelgrupper kan også skape betydelig vekst. Dette er tydelig demonstrert av Roberts ben.

Lårene hans ble målt med en omkrets på 73 centimeter. En diameter på 86 cm har også blitt registrert, og størrelsen på hans quad-muskler har ført til at han blir kalt "Quadzilla".

Robert supplerer med betydelig styrketrening, men krediterer sin muskelutvikling primært til sykling.

Han ga noen sjeldne innblikk i hans treningsregime på en australsk sykkel nettside.

- Selvfølgelig gjør jeg en del knebøy. Når jeg tar knebøy er det vanligvis med rundt 260 kilo. Og for benpress trener jeg med 640 kilo. Jeg trener maksimalt to ganger i uken med styrke, men det er mye trening med sykkelen på banen, så vel som ute på veien, sier han.


Joachim Pedersen 

Joachim har vært ansvarlig redaktør siden han startet opp Treningsforum i 2001. Han begynte å trene vekter i ungdomsårene og har over 15 års erfaring med trening og kosthold. Joachim har lang fartstid innen fitnessbransjen og brenner for det han driver med.

6 knebøyvarianter du bør teste

Trening25.04.201891

Visste du at du kan gjøre forskjellige varianter av knebøy? Se her!

Få pump i beina

Trening29.01.201813

Dette er Ukentlig Pump. I dag er det bein og rumpe som står på agendaen!
Disse 8 øvelsene gir deg en fyldig og rund sprettrumpe.

Treningsprogram for rumpe

Trening25.01.201714

Ønsker du en sterk og spretten bakdel er dette økta du burde legge til i treningsprogrammet ditt.

6 knebøyvarianter du bør teste

Trening25.04.201891

Få pump i beina

Trening29.01.201813

Ønsker du å bli litt sunnere? Da bør disse matvarene stå på handlelisten.

Effektiv beintrening

Trening30.07.202069

Ikke skipp unna beintreningen. Dette er øvelsene du bør gjøre.
Disse kraftplantene og grønnsakene har mest proteiner i seg.
Det er viktig med riktig påfyll av protein og energi. Se hva du bør spise til lunsj!
Kan du spise sent på kvelden og hvor mye?