Skrevet av Emne: Protein bars  (Lest 5085 ganger)

Utlogget saemen

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Protein bars
« : 23. september 2012, 16:35 »
Hei!

Jeg skal kjøpe inn litt protein barer for å ha i huset, i tilfelle jeg får godisabstinenser. Wink Jeg hadde tenkt å kjøpe inn 25-50 av gangen, men jeg vet ikke hvilke merker jeg burde holde meg unna og hvilke som er bra.

Noen som kan anbefale noe som er billig, bra og kan bestilles i større pakker? God smak er ikke et must. Jeg spiser det meste.

P.S. Helst fra en online butikk som sender internasjonalt

Takk på forhånd!

Utlogget .......1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 701
  • Honnør: 552
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 701

Sv: Protein bars
« #1 : 23. september 2012, 18:29 »

Utlogget StorePål

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 41
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 41

Sv: Protein bars
« #2 : 24. september 2012, 01:19 »
hvordan i allverden er det der et bedre næringsinnhold

Utlogget MStak

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 149
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 149

Sv: Protein bars
« #3 : 24. september 2012, 07:19 »
De helge anbefalte er best. Ellers kan du prøve mine med bedre næringsinnhold Wink Copy paste:

Sjokoladebars

 1) 350g peanutter dreneres for salt og stavmikses/blendes/whatever til det blir en relativt klebig konsistens og fettet har skilt seg ut litt (det er fordelaktig å varme peanuttene i ovnen først, 150g i 10 minutter cirka).

 2) Tilsett en skvett melk, 4 scoops sjokoladeprotein, 30g havregryn, 30g rosiner og eventuelt andre ting du måtte ønske i peanuttmassen.

 3) Fordel massen utover et bakepapir. Det blir da seendes slik ut:


 

 4) Smelt kokesjokoladen. Jeg valgte lys, fordi det smaker best. Sørg for at overflaten på massen er så jevn som mulig, slik at sjokoladelaget blir så jevnt som mulig. Jeg brukte 80g.

 5) Sett massen i fryseren i cirka 30 minutter.

 6) Resultatet:



 Konklusjon: Veldig god. Litt klebig, men personlig liker jeg det. Fine råvarer og veldig lite sjokolade på hver bar. Ble vel cirka 30 stk tenker jeg. Bør prøves.

Næringsinnhold:

Totalt:
350g peanutter uten salt
120g protein
30g havregryn
30g rosiner
80g sjokolade

530g

Kcal 3146
Protein 195g
Karbohydrat 139g
Fett 227g


Per 100g
kcal 593
Protein 36,7g
Karbohydrat 26,2g
Fett 42,8g
Denne oppskrifta så utrolig bra ut! Skal testes! Smiley
Bilde/treningslogg
17 år.
Mitt mål er å gå ned i fett % samt opp i muskelmasse.
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=124884.msg1840877;topicseen#new

Utlogget StorePål

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 41
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 41

Sv: Protein bars
« #4 : 24. september 2012, 10:25 »
Mer protein, mindre karbs og sukker, mer sunt fett, mindre salt, bare naturlige råvarer. Og pål, du er TF's mest irriterende mygg.
Lite å si at det er sunt fett når det er så høyt relativt innhold at de aller fleste vil innta 50% av sitt daglige fettinntak på 100 gram...

Utlogget PhilLynott

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 039
  • Honnør: 173
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 039

Sv: Protein bars
« #5 : 24. september 2012, 15:16 »
De hjemmelagde proteinbitene så bra ut, EmyR! En kan garantert bytte ut noen av peanøttene med mandler, valnøtter eller andre gode fettkilder, for å få en litt annen smak og mer kompleks næringssammensetning. Bra innlegg!
Thin Lizzy!
BP: 128
KB: 150
ML: 180

Utlogget Toreto

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 342
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 342

Sv: Protein bars
« #6 : 24. september 2012, 22:45 »
Mer protein, mindre karbs og sukker, mer sunt fett, mindre salt, bare naturlige råvarer. Og pål, du er TF's mest irriterende mygg.

Wow, kalte du fyren nettop en mygg pga han ikke likte oppskriften din?

Utlogget Burtgok

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 10
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 10

Sv: Protein bars
« #7 : 25. september 2012, 22:14 »
Disse er veldig bra http://iherb.com/p/38477?rcode=poq759 . Uten sukker, sukkeralkoholer og palmeolje.  Masse proteiner og fiber.  Smaker ganske bra også.  Har smakt bedre bars, men da med masse sukker.  De er ganske dyr hvis du sammenligner med andre iherb-barer, men billig i forhold til norske Cheesy.  Kun 6$ i porto til Norge.

Utlogget Suppemann

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 414
  • Honnør: 327
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 414

Sv: Protein bars
« #8 : 26. september 2012, 01:10 »
Disse er veldig bra http://iherb.com/p/38477?rcode=poq759 . Uten sukker, sukkeralkoholer og palmeolje.  Masse proteiner og fiber.  Smaker ganske bra også.  Har smakt bedre bars, men da med masse sukker.  De er ganske dyr hvis du sammenligner med andre iherb-barer, men billig i forhold til norske Cheesy.  Kun 6$ i porto til Norge.

Bestilte disse faktisk for 1 uke tilbake. Håper de smaker godt!
Produkter med masse sukkeralkoholer er jo bare tull, fks såkalt sukkerfri sjokolade med malitol. Da kan man liksågreit kjøpe ordentlig sjokolade da malitol inneholder 3 kalorier per gram, kontra sukker som er 4 kalorier per gram.

Utlogget Suppemann

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 414
  • Honnør: 327
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 414

Sv: Protein bars
« #9 : 30. september 2012, 01:33 »
Disse er veldig bra http://iherb.com/p/38477?rcode=poq759 . Uten sukker, sukkeralkoholer og palmeolje.  Masse proteiner og fiber.  Smaker ganske bra også.  Har smakt bedre bars, men da med masse sukker.  De er ganske dyr hvis du sammenligner med andre iherb-barer, men billig i forhold til norske Cheesy.  Kun 6$ i porto til Norge.

Fikk de i dag, og de smakte helt jævlig etter min mening. De var harde og smakte som bark. Vil ikke anbefale dette produktet. Tror jeg lett skal klare å lage egne proteinbarer som er 10 ganger bedre uten sukker med selv laget sjokolade og stevia/sukrin som søtning (best å kombinere da man ofte får en litt rar ettersmak hvis man kun bruker en av søtningsmidlene) + andre ingredienser.

Emyr sin oppskrift ser jo uansett god ut.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!