Skrevet av Emne: Helt ny på Deff. Trenger en god dose Hjelp :)  (Lest 1383 ganger)

Utlogget sombraro

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

Helt ny på Deff. Trenger en god dose Hjelp :)
« : 01. oktober 2012, 21:46 »
Heisann! Skal prøve å skrive så utdypende og meningsfullt som mulig her  Smiley

Jeg er en gutt på 20 år, er ~185cm høy å veier ~88-92kg.
Mitt mål er å se bra ut før neste sydentur som mest sannsynlig blir i August, men har satt meg et lite sidemål om å gå ned 10kg på 20 uker, noe jeg tror jeg kan klare selvom jeg trener mye styrke. Er også medlem på www.vektklubb.no og kan telle kalorier der, og programmet jeg satt på at jeg ville gå ned 10kg på 20 uker anbefalte meg ~2300kalorier. Jeg mener det kanskje kan være litt i meste laget, hva med dere?

Jeg går 1år av en Bachelor på Idrett, noe som fører til en grei dose aktivitet (friidrett, ballsidighet, fotball, kordninasjon etc)



AKTIVITET
 Jeg har lest en del på forumet her etter tips og triks, og har lest at en gåtur på 30-45min før frokost er med å hjelpe på forbrenninga, vil det da være like greit å ha en time med f.eks Friidrett eller annen aktivitet på 90 min? (Denne økta befinner seg nok på en intensitetssone med grei puls, vil tippe 150-170) Eller kanskje ta en shake før denne treningen?


Jeg har også vært en aktiv fotballspiller, men sliter nå med en vond lyske, men jeg prøver å kjøre Løping 3 ganger i uken (tar gjerne mer om nødvendig) Denne løypen er på ~6km, og vet jeg bør komme oppover mila, da dette er en rolig økt. Trener også mye styrke, med et relativt tungt program som dere kan se nedenfor

Treningsprogrammet jeg kjører er et 5x5 program som er følgende:
Dag 1: Rygg og biceps
- Markløft 5 x 5
- Chins eller nedtrekk 2 x 10
- Foroverbøyd roing med stang 3 x 10
- Stangcurls 5 x 10

Dag 2: Bryst og triceps
- Benkpress 5 x 5
- Brede dips 2 x 10
- Skrå flyes 2 x 10
- Smal benkpress 5 x 10

Dag 3: Hvile

Dag 4: Bein
- Knebøy 5 x 5
- Beinpress 2 x 10
- Utfall i smithmaskin 2 x 10
- Strake mark 5 x 10
- Lårcurls 2 x 10

Dag 5: Skuldre og legger
- Militærpress 5 x 5
- Sidehevninger 3 x 10
- Stående tåhev 3 x 10-15
- Sittende tåhev 3 x 10-15

Trener også mage på Dag 1 og Dag 5.



KOSTHOLD

Vil tenke mye sitter i Kaloriinntaket og kostholdet mitt. Det jeg prøver på nå er å spise mye kyllingfilet, hvit fisk (Torsk, lyr, sei) Strimlet svinekjøtt.

En litt utypisk dag for meg kan se slik ut: (Tar Mandag 1.10)

Frokost ~40-60g Fruktmusli med ~2dl Skogsbær cultura
Mellommåltid: Proteinshake
Lunsj: Taco (2x fullkornslefse, ost, eple, salat, kyllingkjøttdeig)
Middag: Taco (1x fullkornslefse, ost, eple, salat, kyllingkjøttdeig) Brukte en hel kyllingkjøttdeig (400g) på disse to måltidene.
Kvelds: 2 spelt lomper med baguettskinke(5%fett) og sprøstektløk og en neve nøttemix.

Dette, ifølge vektklubb.no er på rundt ca 1700Kalorier. (34% karboh. 33% protein 32% fett)






Middagene mine består av mye Kyllingfilet/Strimlet svinekjøtt med Fullkornspenne/pasta /Wok (Findus fryst) og Fisk med 2 poteter, gulrøtter.
Har også mye frossne grønnsaker som Brokkolitopper, asparges, gulrøtter etc.

Vil gjerne ha gode måltidserstattere, for jeg har tedensen til å spise mye brød!

Alkohol
Det jeg tror ødlegger mye av min vektreduksjon vil være alkoholen (?) (Vet hva alkohol gjør med kroppen) Men om jeg klarer å holde meg til å ut 2x i måneden, ville dette vært oppnåelig ? Det jeg drikker er som oftest (0.7l vodka, Fanta Exotic, Fun light, et par-3 cidere) så det blir en del.

Tar gjerne imot gode råd her også!


Det jeg da spessielt er ute etter er om dette kan fungere, hva som bør justeres, hvor mye jeg bør trene, og kan jeg trene med et slikt heavy programm, samtidig som at jeg får vekk mye fett% evt kg.

Håper på Gode svar og tilbakemeldinger Smiley



Utlogget Weelie

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7

Sv: Helt ny på Deff. Trenger en god dose Hjelp :)
« #1 : 01. oktober 2012, 22:00 »
Best for Deffinga di ville nok vært å tørke levra en stund fremover Smiley
Tok en rask regning, å kom frem til omlag 2300kcal bare i alkohol (Godt hende jeg har regna helt feil nå, regner 222.0kcal pr 100ml vodka)
Så må man jo tenke på alt annet som man klarer og trøkke i seg når man drikker
Så det er nok det beste hvis du vil ha resultater raskest mulig Smiley
- Being defeated is often a temporary condition, giving up is what makes it permanent.

Utlogget sombraro

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

Sv: Helt ny på Deff. Trenger en god dose Hjelp :)
« #2 : 05. oktober 2012, 19:03 »
Takker, har skjønt det har mye å si Wink

Utlogget sombraro

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

Sv: Helt ny på Deff. Trenger en god dose Hjelp :)
« #3 : 12. oktober 2012, 19:41 »
Jeg drikker 1-2 ganger i måneden, dvs ca 2000kalorier x2 i måneden. Jeg trener alltid før jeg drar ut, som gjør at jeg forbrenner mellom 500-1000kalorier. Jeg spiser sunt ellers og lever på ca 16-1800 kalorier om dagen, har satt meg som mål å være fit ved sommeren, da ca 10kg ned i fett(vekt). Det blir vell ikke uoppnåelig pga. alkoholen, heller bare at det tar litt lengre tid? Jeg trener jo mye!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!