Skrevet av Emne: Jumpersknee, beinhinnebetennelse, betennelse i skuldre, store ryggsmerter  (Lest 1914 ganger)

Utlogget Mitao

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Jeg sliter veldig med kroppen fortiden. Jeg er en jente på 20 år som er utrolig glad i trening, men holder meg for øyeblikket helt treningsfri. Dette har jeg gjort i 1 år og er møkk lei av å "ta det med ro", da ingenting blir bedre.
Jeg trente aktivt i 1-2 år fra jeg var ca 17 år. Trente ett år med kardio før jeg gikk over til styrke og forelsket meg i dette. Jumpersknee (begge knær) og beinhinnebetennelsen (begge legger) startet ved denne overgangen. Jeg overtrente og overbelastet meg selv med masse vekter da jeg startet med styrke. Svak rygg har jeg alltid hatt, men nå ble det helt ekstremt. Viser seg at jeg har mye mer muskler i rygg enn mage, som kan være årsaken til dette. Mitt største problem for øyeblikket er jumpersknee. Dette verker så ekstremt at jeg sliter med å sove på nettene.

Jeg jobber 100% i butikk, noe som sliter på kroppen i seg selv. Nå har jeg også fått betennelse i skuldrene, men tror dette kommer fra jobben min. Jeg er 20 år, men føler jeg har kroppen til en 80 år gammel dame! Jeg går på krykker etter jobb for å belaste kroppen mindre. Verker tilogmed under føttene daglig.

Må legge ved at jeg bruker gode sko og har alltid gjort det. Bruker Asics sine toppmodeller og Mizuno. Bytter annenhver dag, i tillegg bytter jeg fra jobb til trening/fritidsbruk. Adidas, som er en type hard sko, fungerer ikke for meg.

Spørsmålet mitt er: hva i allverden kan jeg gjøre? Mitt største ønske er å kunne trene igjen - er det håp? Asap.

Utlogget oskar naprapat

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 115
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 115

  • Din naprapat i trondheim, haugesund, kristiansund
Hei Mitao,

Det høres ut som du trenger behandling, råd og veiledning.
Beinhinnebetennelse, jumpersknee ( http://www.dnhk.no/naprapati/hopperkne-jumpers-knee ) og ryggsmerter kommer i de fleste fall av ustabile hofter, kne og ankler. Så om du bruker gode sko er det flott, men trenger på langt nær å være godt nok.
Det at du har for mye muskler på rygg enn mage har jeg aldri sett, så det tror jeg ikke på før jeg får sett det Smiley

Men at magen nok kan bli sterkere - dvs M. transversus abd, Mm. obliqus ext/int og M. rectus abdominus. Disse i SAMARBEID med rygg og setesmuskler!


Så finn en terapeut som kan dette i ditt nærområde, og ta det derifra Smiley

Mvh

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!