Skrevet av Emne: Nybegynner trenger hjelp  (Lest 1228 ganger)

Utlogget Clone1991

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Nybegynner trenger hjelp
« : 06. april 2014, 15:41 »
Hei! Trenger hjelp til mat program, er gutt 23 år 176 cm og veier ca 75 kg. Vil vel si at jeg egentlig veier relativt lite, men har gått ned nærmere 20 kg det siste året. Men jeg gjorde en rookie feil som mange før meg har gjort og det var å starte i massivt underskudd, og det resulterte jo i at det stoppet opp. Trent styrke i ca 1 år, men har skade i skuldrene, så blir mye alternativ trening av over kroppen. Jeg trener styrke 3-5 ganger i uken, cardioen gjør jeg etter styrkeøkt eller på kvelden.

Sånn ser det ut nå:

M1 100g havregryn ( tørt ) med litt bær
40 g whey

M2 100g ris ( tørt )
200 g kylling/kalkun
Grønnsaker

M3 200 g kylling/kalkun
Grønnsaker

M4 200g biff/karbonadedeig
100g ris ( tørt )
Grønnsaker

M5 ( etter trening )
6 riskaker
40g whey

M6 150 g kylling/kalkun
Grønnsaker

Kvelds: 5-6 eggehviter/1 plomme.

På dager hvor jeg ikke jobber, så blir treningen på formiddagen og da tar jeg kun 20g whey på morgningen og så tar jeg 20g på kvelden, da det kanskje ikke blir tid til egg eller måltid nr 6. Jeg regnet ut med BMR kalkulator på nettet at jeg trenger ca 2800 kcal for å holde vekta, jeg tror jeg havner bortimot dette på denne matplanen, så hva burde evt kuttes/legges til ?
Legger til at jeg tar en del kost tilskudd; bcaa, omega 3, CLA, calcium.også har jeg nylig begynt med pre workout og kreatin.


Ser mange bare poster uten å prøve å finne ut ting selv først, har helt klart lest meg opp så godt jeg kan, så får jeg bare unnskylde hvis det ser rotete ut, eller hvis noe er feil. Takker for alle svar Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!