Skrevet av Emne: Sterkere i den ene armen?  (Lest 2999 ganger)

Utlogget penguino

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 13
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 13

Sterkere i den ene armen?
« : 27. august 2014, 21:06 »
Jeg merker at jeg stort sett ikke klarer å løfte like mye med venstre arm som med høyre. Selve grunnstyrken i armene virker ganske lik, jeg føler ingen forskjell når jeg løfter opp manualer, stenger eller de første repetisjonene, men spesielt mot slutten av settene merker jeg at venstrearmen "låser seg" veldig midt i løftet og jeg må slippe. Har ingen smerter forbundet med dette. Etter økta føler jeg meg også mye mer sliten og "trent" i venstre enn i høyre arm.

Hva kan jeg gjøre for å løse dette problemet?

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Sterkere i den ene armen?
« #1 : 27. august 2014, 21:16 »
De eneste flerleddsøvelsene jeg får til å fungere på individuell basis er enarms roing, ettbeins knebøy og enarms press over hodet (isolasjonsøvelser går stort sett greit også). Man kan legge opp treninga etter den svake armen og trene nøyaktig samme vekt på den andre til det jevner seg ut. Jeg kjører et sånt løp på ettbeins knebøy og merker at venstre har tatt innpå høyre.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Sterkere i den ene armen?
« #2 : 27. august 2014, 22:32 »
Jeg merker at jeg stort sett ikke klarer å løfte like mye med venstre arm som med høyre. Selve grunnstyrken i armene virker ganske lik, jeg føler ingen forskjell når jeg løfter opp manualer, stenger eller de første repetisjonene, men spesielt mot slutten av settene merker jeg at venstrearmen "låser seg" veldig midt i løftet og jeg må slippe. Har ingen smerter forbundet med dette. Etter økta føler jeg meg også mye mer sliten og "trent" i venstre enn i høyre arm.

Hva kan jeg gjøre for å løse dette problemet?

Det kan være et teknikkproblem også eller at enkelte småmuskler i venstre er svake. Flerleddsøvelser er ofte mer krevende for støttemuskulatur enn de øvelsene man typisk bruker en arm av gangen på. Hvis du klarer å finne ut hvilke muskler det gjelder så kan du trene de spesifikt med støtteøvelser.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Emerjådd

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 449
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 449

  • Bort med fleskefettet!
Sv: Sterkere i den ene armen?
« #3 : 27. august 2014, 23:07 »
Du er ikke alene!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!