Skrevet av Emne: NOOB-spørsmål. Håper på svar!  (Lest 2055 ganger)

Utlogget sandnesj

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

NOOB-spørsmål. Håper på svar!
« : 01. november 2014, 09:07 »
Jeg har trent siden mars i år og ser at jeg er strammere og fastere i fisken, men nå ønsker jeg å øke litt mer i muskelmasse for å se mer trent ut.

Jeg har flere spørmål å stille, for å slippe å lage flere tråder.

1. I overgår trente jeg HIIT + styrke for hele kroppen, i går trente jeg HIIT og litt styrke for bein og rumpe. Har hørt at det ikke er bra å trene de samme muskelgruppene dagen etter, så er det jeg gjør feil? Bør jeg heller ta en pause etter en HIIT- og/eller styrkeøkt for hele kroppen og heller ta ren kardio dagen etter?

2. Jeg vil gjerne øke i muskelmasse (ikke voldsomt mye, bare så jeg ser sånn passelig trent ut) og har hørt at man da bør spise mer enn det man gjør. Hva bør jeg spise mer av? Jeg spiser en god del av: Knekkebrød, veldig grovt brød når jeg er tom for knekkebrød, kalkunpålegg, skinke, ost, leverpostei, egg, lett yoghurt, granola med mindre sukker, spinat, gulrøtter, avokado, epler, pærer, bananer, mandler, Weetabix og (drikker) melk, ++

3. Jeg vet at å gjøre kardio kanskje ikke er så utrolig bra når man vil øke i muskelmasse, men jeg vil jo bare få en litt trent kropp - ikke store muskler. Men det vil vel ikke ødelegge å ha to kardio-økter per uke?

  biggrin

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!