Skrevet av Emne: Spørsmål ang. vektnedgang  (Lest 32220 ganger)

Utlogget Oddinge

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 234
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 234

Sv: Spørsmål ang. vektnedgang
« #90 : 01. juli 2015, 02:18 »
Heisann.

Jeg syns du ikke bør kutte ned på styrke. Det skal ganske mye styrketrening før du blir merkbart kraftigere. Muskler hjelper med å forbrenningen så det er en vinn-vinn sitasjon.

Utlogget petrine91

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 54
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 54

Sv: Spørsmål ang. vektnedgang
« #91 : 01. juli 2015, 07:46 »
Heisann.

Jeg syns du ikke bør kutte ned på styrke. Det skal ganske mye styrketrening før du blir merkbart kraftigere. Muskler hjelper med å forbrenningen så det er en vinn-vinn sitasjon.
Ja, det er det jeg også tenker.. Men skjønner ikke hvorfor jeg blir seende så mye slankere ut når jeg ikke trener på en god stund. Det er jo rart om det er tilfeldig når jeg får kommentarer på det hver gang jeg slutter å trene? Tongue

Utlogget Oddinge

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 234
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 234

Sv: Spørsmål ang. vektnedgang
« #92 : 01. juli 2015, 11:08 »
Det er også mulig å gå ned i vekt uten noe som helst trening, men hva blir resultatet? Du føler deg mer "dvask" som du skriver. Er det en ønskelig sitasjon? Eller ønsker du også å være i god form?

En situasjon som kan være vanskelig når du trener er om du både får muskler men også mer fett, dette kan skje om du ikke spiser riktig eller spiser for mye. Når du bygger muskler/styrke blir du mer sulten og spiser mer og dermed kan du gå opp i vekt.

Jeg går alltid ned i vekt når jeg kutter ut trening, men føler meg aldri i bedre form. Er mye mer fornøyd med meg selv når jeg trener, selv om vekten sier noe annet. Etter en lengre periode med vektløfting får jeg høyere forbrenning og en bedre kropp.

Fortsett med styrke og spis riktig så kommer alt om du tenker langsiktig! Smiley

Utlogget petrine91

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 54
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 54

Sv: Spørsmål ang. vektnedgang
« #93 : 01. juli 2015, 12:27 »
Okei, takk for svar! Aner ikke hva det er jeg, for matinntaket er hvertfall greit. Men uansett føler jeg meg som du sier mye bedre når jeg trener styrke aktivt, så får fortsette med det sålenge det ihvertfall går nedover med vekta Smiley

Utlogget Oddinge

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 234
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 234

Sv: Spørsmål ang. vektnedgang
« #94 : 01. juli 2015, 15:15 »
Ja, gjør det, lykke til. Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!