Skrevet av Emne: Mat , matvaner diet og masse problemer! en nybegynners diett  (Lest 4074 ganger)

Utlogget tyson1234

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

Hei!

Kort intro!

Begynte å trene ( 3 splitt ) for ca 8 mnd siden , styrke. Veide da 90,7kg 22% i fett prosent og spesielt i dårlig form.
Etter nyttår ( 1.1.2015) begynt jeg og spise riktig samtidig som jeg begynte og trene enda bedre men ikke mer. Etter en uformelt konkuranse tok jeg samme testen ( Tania test ) igjen og jeg veide da 84,9kg og hadde 17,6% i fett prosent og ganske mye bedre form ( Knebøy 130,mark 180 , benk 97,5 )

Dietten jeg gikk på etter nytter var ganske enkel. Du har 1900 kacl hver da med unntak av lørdag og søndag der du kan spise hva du vil , men ikke 5000 kacl , alt med mening. kan tenke at jeg kanskje hadde et snitt på 2300-2500 pr dag ink cheat days.

Jeg lærte meg under denne prosessen hvor mye mat  i volum jeg kunne spise hver dag for og ikke spise mer enn 1900 kacl.

Typisk dag for meg er.

Frokost:
- 1. brødskive
- 1. skive ost
- 1. skive sinke

Lunch :
- 4. brødskive
- 2. skiver ost
- 2. skiver sinke
- 40g leverpostei.

Mellommat ( før trening )
- 2. brødskive
- 40g. leverpostei
- 1. banan

Middag ( etter trening )
- 250g renskåret laks 
- 150-200g. kokte poteter

kvelds:
- vitaminer
- 60g whey 100



Dette skal da ca bli 1900 kacl

Dette har jo fungert fint i snart 4 mnd og jeg har jo fått resultater ( har gått ned i fett og ikke tapt styrke eller muskelmasse ) men etter påsken nå har alt gått til helvette. Sover dårlig, mye vondt i hodet, ikke energi på trening, mye kvalm osv. I påsken skal det innrømmes at dietten ble lagt på hylla og maten som ble servert av mor og far ble spist , dog jeg spiste med måte men kan tenke meg en avg på 2500-2700 pr dag.


Jeg søker nå da råd, er temmelig lei og være sliten , sove dårlig og dessuten vil jeg ned enda litt til ( 12-15 % fett ) har stått stille på 85 kg en stund.! jeg vet dette er det mange meninger om og jeg er en jævlig sta person. Det jeg likte med denne dietten var at det var "vanlig" mat, ikke noe spesielt men bare spist med måte. generelt sett spiste jeg også det samme hver uke ( ukes menyer )


Når jeg har nådd mitt mål om fettprosent ELLER jeg er fornøyd med utseenet er planen og legge på seg muskler uten og gå opp i fettprosent og gennerelt holde en god for igjennom hele året!


Tusen takk, og jeg beklager på forhånd om jeg virker cocky eller sta, overhode ikke meningen.



Utlogget kcal

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 59
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 59

Nå er jeg fortsatt litt i nybegynnerstadiet selv, men det ser ut som du spiser alt for lite mat.

Basert på hva jeg selv ble anbefalt av eksperter her, så bør du ved 2000 kalorier få ca 700-800 kalorier fra protein, 700-800 fra karbohydrater og 400-500 fra fett.

Dvs ca 200gr protein, 200gr karb og 55gr fett pr dag.

Litt vanskelig å vite eksakt hvor tykke skiver med pålegg og brød du bruker, men om jeg regner sammen maten du listet opp over her, så ender jeg opp med ca 140gr protein, 140gr karbohydrater og 60gr fett som total blir ca 1600 kalorier. Når du i tillegg trener styrke så ser det for meg ut som om du spiser alt for lite mat.

Skaff deg en kjøkkenvekt og skriv ned maten du spiser. Jeg bruker selv et regneark i excel hvor jeg skriver opp alt jeg spiser. Det var litt jobb i starten med å regne ut næringsinnhold i de matrettene jeg pleier å spise, men nå er det veldig enkelt for meg å gå tilbake og bare kopiere tallene fra måltider jeg har spist før. Dette er spesielt praktisk med middagsretter, da jeg har oppskriften klar med eksakt næringsinnhold.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!