Skrevet av Emne: Tips til å bygge opp!  (Lest 2964 ganger)

Utlogget Kapar

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Tips til å bygge opp!
« : 29. september 2015, 02:29 »
Heisann!
Jeg er nå lei av å være så tynn og noe svak. Dårlig balanse, svake bein/skudd (fotball) og svake armer/kast.

Jeg er en gutt på 21 år, 184 cm høy og ganske slank, veier cirka 65kg.

Ønsker at noen hjelper meg med en plan både for kosthold; Hva jeg bør spise iløpet av en dag, og alternative måltider (altså slik at jeg ikke blir lei av det etterhvert), samt vurderer jeg innkjøp av whey/gainer: hvilket bør jeg velge?

Ønsker også gjerne en plan på trening (hele kroppen), minst 3-4 dager i uken tenker jeg å trene. Hva og cirka hvor mye keg bør begynne med etc og fortsette slik flere uker.. Og videre hvor mye jeg bør øke med etc.

Ønsker også å fortelle noe som har skjedd flere ganger før for cirka 2 år siden.. Jeg varmet opp som vanlig med lette vekter i benkpress(manualer), etterhvert økte jeg til slutt med 4 kg og etter noen rep så kjente jeg at skulderen (humerus, vet ikke om det er riktig) gikk bakover altså som om det skulle til å knekke eller noe. Og jeg har alltid kunnet presse skulderen (humerus) innover fra siden og da går den noe inn. Har ingen og aldri hatt noe smerter enn dette bare. Noen som vet hva det er? Hva jeg bør gjøre?

Vet ikke om jeg har glemt noe.

Tusen takk på forhånd!! :-)

Utlogget Oddinge

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 234
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 234

Sv: Tips til å bygge opp!
« #1 : 29. september 2015, 12:52 »
Sjekk ut proteinfabrikken og gymgrossisten (eller noen andre sider). Kjøp kanskje en boks 100 % whey proteinpulver og en boks gainer.

Spis noe sånt som dette:

    Mager kesam, opphakkede mandler og friske bær.
    Laks, potet og minimum 250 gram grønnsaker.
    Grovt brød, egg og hvitost.
    Kylling, avokado og ris.
    Lettmelk, havregryn og valnøtter.

For treningsprogram sjekk ut denne: http://fitnessbloggen.no/styrketrening-for-nybegynnere/

Begynn med en vekt du er konfortabel med og så øker du med 2,5 kg per uke om du klarer.

Utlogget Hantelpresseren

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 140
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 140

Sv: Tips til å bygge opp!
« #2 : 29. september 2015, 19:16 »
Vil absolutt anbefale deg å finne en god PT som har erfaring fra å trene styrke på fotballspillere. Da blir du anbefalt litt diverse trening som vil være til god hjelp for spesielt fotball. Mye vanlige styrkeøvelser, men også litt andre ting. Har hvert fall sett dette der jeg trener, og det virker som et veldig bra opplegg. Det vil koste litt, men jeg er helt sikker på at det er verdt det, om du finner riktig PT!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!