Skrevet av Emne: Stagnasjon  (Lest 2575 ganger)

Utlogget Valdresdama

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 24
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 24

Stagnasjon
« : 28. november 2015, 10:27 »
Kjønn og alder: middelaldrende kvinne på 45 år (liker å kalle meg selv en voksen jente....)
Treningserfaring: trent bra styrke over flere år, siste året jeg trente som best var i fjor med ca 4 økter pr uke
Siste året:
- mistet vår sønn i januar
- treningsopphold i litt over 1 mnd
- begynte smått med trening 1 gang i uka
- dårlig/lite mat helt fram til nå. I snitt ligger jeg nok dessverre heller i "underskudd" enn i overskudd. Dvs matlysten er ikke noe særlig og jeg har problemer med å få i meg ordentlig mat. Har heldigvis klart å få begynte med havregrøten min til frokost de 2-3 siste ukene, noe som er en kjempefremgang for meg
- sliter veldig med mange følelser rundt vår sønns dødsfall. Skjønner fortsatt ikke at det snart er gått 1 år, og hva har jeg gjort dette året?
- om jeg ikke har gått ned så mye i kg, har jeg nok blitt "mindre" - antakelig en del muskelmasse som er blitt borte....
- stolt av at jeg har klart pullups. Første økt etter dødsfallet klarte jeg 4! Noe jeg ikke forventet!! Har hele tiden hatt fremgang her, og det har jeg vært stolt av som "voksen jente". På det meste klarte jeg 8, nesten 9 stk og det var jeg kjempestolt av!! Nå har det derimot heller blitt færre, og det er en nedtur.
- har følt meg noe mer utilpass den siste tiden med spesielt fordøyelsesproblemer, men dette er noe som jeg også har hatt tidligere.
- en sjelden gang har jeg fått trent 2 ganger i uka - 1 eller 2 ganger har jeg klart 3, men det er klart at jeg da har måttet trene veldig lett på de ekstra øktene mine...

Spørsmålet mitt er:
Hvordan bør jeg gå fram nå? Jeg vet jeg burde spise mer, men det har jeg som sagt en del problemer med. Jeg ønsker dog å prøve og få til minst 1 styrkeøkt i uka, da det også er en måte å koble ut hjernen på.

Det kan vel hende det er en slags form for "overtrening" jeg driver med, men jeg håper dog at det er noen som kan komme med noen gode tips til meg!

Utlogget Tirill77

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 34
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 34

Sv: Stagnasjon
« #1 : 28. november 2015, 19:41 »
Hei,
Aller først vil jeg bare si at du har min dypeste medfølelse!
Så vil jeg si at jeg kjenner meg igjen. Ta vare på deg selv og vær snill mot deg selv,  uansett hva det innebærer for deg! Huh?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!