Skrevet av Emne: Deffe ned. Trenger riktig mengde / total kcal inntak....  (Lest 1030 ganger)

Utlogget Ronald

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Hei jeg er en mann på 28år. etter en litt slapp vinter har jeg gått opp ca 5kg i stort sett fett desverre. Jeg veier i dag 95kg fordelt på 1.90cm. Jeg ønsker å havne nede på 90 kg igjen. altså ned 5kg på 6-7ukers tid er mitt mål... Kan godt bruke litt stack-2 til hjelp her.

jeg har en forholdsvis kraftig og muskulløs kropp etter mye trening oppgjennom årene, men som nevnt 5kg med valkefett har jeg desverre dratt på meg pga en slapp vinter med mye dritt mat. Er ikke fet, men ser "bollete" ut Sad

Spiser en fordeling 50% prot, 30%karb, og 20%fett nå om dagen.
Spiser ca 6måltider, mye fisk, egg, prot- shake.

Trener vekter 3 dager i uka 1 times tung økt. våt.
Trener cardio (sykkel) 2 dager i uka, ca 50min. gjennomvåt.

Ellers er jeg ikke så aktiv av meg. men går endel i jobbsammenheng.

Her er mine spørsmål, hvis noen gidder lese alt dette!

1. Jeg ligger i dag på ca 2500+kcal. tror dette er litt i meste laget, føler ikke noe skjer liksom. Har vært på i 2 uker nå.
Er det noen som kan anslå TOTAL DAGELIG KCAL MENGDE PÅ VEKTTRENINGSDAGER, OG OGSÅ PÅ CARDIODAGER?

2. Hører enkelte sier man skal supplere 2-3 av dagens måltider med en ss (eller ts?) med litt fett. eks tran, soya?  Er dette riktig at man da vil forbrenne mer. eller svada?

3. Hvis man skal ha en spisedag i uken på deff. eks lørdag. Hva Unner DU deg extra utenomdietten som ikke ødelegger for mye? Pizza?bulemat?godteri? extra mat?

4.Finnes det noen gode web sider som kan hjelpe deg å beregne hvor mye eller totale kcal du trenger om dagen i forhold til aktivitet og dine mål???

Dette ble litt langt. men denne karen er utrolig glad for all hjelp og svar som kan få meg på rett vei igjen. Takker så mye for innlegg.
mvh

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
1) 2500 kcalorier kan være i meste laget for deg, går du ikke ned av det har du to muligheter - spise mindre eller innfør mer kardio. Men pass deg for å spise altfor lite også. Hva din mengde kcalorier skal ligge på er egentlig vanskelig å si, dette må du prøve deg frem til selv siden dette er veldig individuelt. Men kutt ned til 2200-2300 kcalorier og se om det skjer noe, og gjerne mer kardio også om du har muligheten.

2) Det er viktig å få i seg tilstrekkelig med sunt fett ja. Får du ikke deg det, vil det være vanskeligere å gå ned. For at kroppen skal omsette proteiner trenger den også sunt fett tilført. Så dette er ikke bare svada nei, men igjen - det som er viktig for at du går ned er kcaloriunderskuddet. Men får du i deg 40-60 gram fett om dagen, hovedsaklig av den sunne typer er du på god vei.

3) Ikke spis alt du kommer over, det er bare bortkastet i mine øyne. Spis MYE karbohydrater (minst mulig fra sukker), normalt med protein og minimalt med fett på denne dagen - det er det meste optimale. På din vekt gjerne opp mot 1000 gram karbohydrater denne dagen. Du vil gå opp MYE i vekt da, men det er kun kroppen din som drar vann - så det er ingen fare.

4) Det finnes nok, men de vil aldri gi deg det rette svaret, det er det kun din egen kropp som kan. Du må ganske enkelte prøve deg frem for å finne ditt nivå. Søk på sidene her, les og lær - så får du også masse god info og god tips. Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!