Skrevet av Emne: Utholdenhetstrening  (Lest 979 ganger)

Utlogget nybegynnerJente

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

Utholdenhetstrening
« : 30. desember 2005, 00:02 »
Hei.
Er det noen som har et bra program for utholdenhetstrening?? Jeg har som mål å forbedre kondisjonen min.
Har tenkt å trene kondisjon ca 3 ganger i uka, samt at jeg kommer til å ha styrketrening 4 ganger i uka(i form av en 2-splitt). Da ser jeg for meg å kanskje ha 1 intervalløkt i uka.


Utlogget hardworker

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 34
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 34

SV: Utholdenhetstrening
« #1 : 30. desember 2005, 00:19 »
Da er jeg interessert i å høre litt om treningsbakgrunnen din, alderen og hvilke treningsmuligheter/anlegg som du kan benytte deg av.. Det høres ut som om du begynner for brått/hardt. Det er viktig at du begynner rolig, slik at kroppen tilvenner seg den nye belastningen. Det er også relevant å høre hvilke treningsformer du trives med (for eksempel løping/jogging, svømming, og sykling).

Utlogget nybegynnerJente

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

SV: Utholdenhetstrening
« #2 : 30. desember 2005, 01:10 »
Jente 23 år, 1.68 høy og 69 kg.
Jeg trener på treningssenter, og har dermed mulighet til å bruke tredemølle/ergometersykkel/spinning, samt at jeg liker å gå litt på ski og jogge.

Jeg har trent styrke (fullkroppsprogram) i 2 mnd nå, 3 ganger i uka. Da har jeg også gått 20-30 min på tredemølle etter hver økt. Har tidligere trent ballidrett 3 ganger i uka, men sluttet med dette for 6 mnd siden.. så man kan si kondisen har falt drastisk på denne tiden Smiley


Mandag: styrke(bryst, skuldre og triceps) + kardio
Tirsdag: styrke(ben, rygg, biceps)
Onsdag: kardio
Torsdag: hvile
Fredag:styrke(bryst, skuldre og triceps) + kardio
Lørdag: styrke(ben, rygg, biceps)
Søndag: hvile

Slik har jeg sånn halvveis tenkt å legge opp treningen. På onsdager vil jeg etterhvert ha en intervalløkt når jeg har kommet i litt bedre form, men i starten satser jeg på langkjøring med jogg/gå/spinning/ski.. Mandager og fredager ser jeg for meg tredemølle rett etter styrkeøkta, eller evt ha en nybegynnertime i spinning. I begynnelsen gå/jogge, og etterhvert gå over til bare jogging.

Høres dette opplegget bra ut?

Dersom jeg kan kjøre dette opplegget, er jeg interessert i et utholdenhetsprogram som jeg kan følge de dagene jeg kjører kardio??




Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!