Skrevet av Emne: Indresiden av lårmusklene  (Lest 1435 ganger)

AntiXrist

  • Gjest
Indresiden av lårmusklene
« : 07. april 2007, 14:04 »
Syns yttersiden av låret vokser bra, men føler indresiden henger etter. Dråpen og indresiden.

Noen spesiell måte å trene indrelår på?
Har det noen ting å si hvordan du står i bøyen?

Celdiir

  • Gjest
Sv: Indresiden av lårmusklene
« #1 : 07. april 2007, 16:59 »
"Dråpen" er den delen av quadriceps som heter Vastus Medialis. Det finnes mange bodybuilderteknikker for å trene denne litt ekstra. Husk bare at dette er en del av quadriceps, så man kan kun sette litt ekstra fokus på den og ikke total isolasjon.

Under alle ettbeinsøvelser brukes Vastus Medialis litt ekstra for å stabilisere kneleddet. Ettbeinsøvelser har jo også andre fordeler som å jevne ut ubalanser mellom lårene (kan godt tenkes at det er styrkeubalanser der man ikke vet om), man øker balansen, hvis man bruker full bevegelsesbane kan det hjelpe på bevegeligheten, de lar seg overføre til sport i større grad enn maskinøvelser. En annen fordel er det at støttemusklene må jobbe veldig hardt under ettbeinsøvelser. En av disse støttemusklene er innsiden av låret. Så i stedet for å sitte i "nei-maskinen", kan en ettbeinsøvelse kanskje være et smartere valg - i allefall hvis man bryr seg om funksjon også. Etter å ha trent utfall til step-boks pleier jeg å være så støl på innsiden av lårene at jeg såvidt klarer å gå skikkelig. Interessant nok kjenner jeg også litt lokal gangsperre i vastus medialis også, men ikke så mye i andre deler av quadriceps.
Etter bulgarsk knebøy kjenner jeg det enda bedre i vastus medialis dagen etter, men ikke så mye på innsiden av låret
Men nå har ikke jeg så store lår at det gjør noe, men dette er nå i allefall basert på ting jeg har lest og ting jeg har erfart (lokal treningsverk).

Her har du en artikkel om emnet:
http://www.t-nation.com/readTopic.do?id=1198794

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!