Skrevet av Emne: STICKY : Squat Rx - en videoguide til god knebøyteknikk  (Lest 28063 ganger)

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 781
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 781

Om hælen letter kan ikke tyngdepunktet være på hælen - men heller fremme hos tærne. Dette kan jo komme pga manglende ankelmobilitet eller dårlig teknikk. Sjekk ut noen av videoene her, eller gjerne legg ut video i knebøyteknikkvideoen! Smiley






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 961
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 961

Om hælen letter kan ikke tyngdepunktet være på hælen - men heller fremme hos tærne. Dette kan jo komme pga manglende ankelmobilitet eller dårlig teknikk. Sjekk ut noen av videoene her, eller gjerne legg ut video i knebøyteknikkvideoen! Smiley


Ser den, men det er egentlig ikke under løftet dette skjer. Dette gjelder heller ikke oppvarmingsett uansett hvor lette de er. Det er mer en fortsettelse av løftet jeg gjør når kroppen er strak. Jeg lener meg heller ikke framover i toppen.

En periode drev jeg å trente på draget i rykk og øvde en del på å fortsette løftet med leggene før sitten. Jeg sier ikke det jeg gjør nødvendigvis ligner på det, men kan det være noe som sitter igjen? Og hvis det er det, så er jo det noe man gjør i olympiske løft til vanlig.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget samir32

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 11
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 11


Utlogget lucyajones

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 25
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 25

This string will most likely be regarded for the exertion. Lamentably, a significant number of us don't set aside the opportunity to impart such assets to others. There you are a decent special case!

Utlogget lucyajones

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 25
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 25

Squat Rx er en filmserie som ligger ute på youtube som handler om typiske problemer folk opplever under knebøy og hvordan fikse dette. Erfarne finner sikkert noe nyttig her, og for relativt ferske eller for de som sliter litt med knebøyteknikken er dette et must.

Squat Rx #1 - Lower Back Rounding at the Bottom of the Squat

Squat Rx #2 - GMing Out of the Hole

Squat Rx #3 (part I) - Engaging the Glutes and the Hamstrings

Squat Rx #3 (part II) - Engaging the Glutes and the Hamstrings

Squat Rx #4 - Bar Placement and Squat Depth

Squat Rx #5 - Mobility and Flexibility

Squat Rx #6 (part I) - A Dozen Selected Exercises for Squatters

Squat Rx #6 (part II) - A Dozen Selected Exercises for Squatters

Squat Rx #7 - Bands and Chains

Squat Rx #8 - Shoes

Squat Rx #9 - JV & Overhead Squat Variations

Squat Rx #10 - Set-Up & Breathing

Squat Rx #11 (part I) - Introduction to Belts, Wraps, and Suits

Squat Rx #11 (part II) - Introduction to Belts, Wraps, and Suits

Squat Rx #12 (part I) - 5 Common Squat Issues featuring Gilberg

Squat Rx #12 (part II) - 5 Common Squat Issues featuring Gilberg

Squat Rx #13 - Box, Pause, and Oscillatory Isometric Squats

Squat Rx #14 - 7 "Core" Exercises

Squat Rx #15 - The Front Squat

Squat Rx #16 - The Hack Squat

Squat Rx #17 (part I) - The Westside Squat Workout

Squat Rx #17 (part II) - The Westside Squat Workout

Squat Rx #18 - Concentric and Zercher Squats

Squat Rx #19 - Dave Draper's "Top Squat"

Squat Rx #20 - Thoughts on Power Cleans

Squat Rx #21 - "Sit Back"


Disse videoene kan være veldig nyttige for å få bedre knebøyteknikk, og derfor bli sterkere og øke sjangsene for å forbli skadefri. I tillegg får man en gjennomgang av ulike knebøyvarianter og en rekke støtte-, mobilisering og aktiveringsøvelser av hamstring, gluteus, hofteleddsbøyere, mage, korsrygg m.m.

Ta en time fri fra forumet, stikk og tøy og (bli bedre i) bøy! Grin

Legger til en 50 minutter lang film av et seminar holdt av Dan John under L.A. Strength Seminar. Lyd- og bildekvaliteten er ikke den beste, og videokameraet til han som filmet gikk tom for batteri ei lita stund før seminaret var over. Til tross for dette er det mye bra informasjon å hente her om bl.a. knebøyteknikk og mobilitet. I tillegg prater han litt om rumensk markløft på slutten, som er en fin øvelse for hamstring.

The Video FitCast, Episode 6 - Dan John seminar
Sanctum der satt som en kulle..

Har aldrig tenkt over ryggen I nedre posisjon. Dæng, må kjøre litt av de øvelsene der kjenner jeg

Utlogget lucyajones

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 25
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 25

He grunted that uproarious ass fuck, poop seemed like one of those old Hoover vacuum cleaners with the pack in the back.

Gå til:  

Proteinrike tacolefser

Trening20.10.20173

Bytt ut tradisjonelle tortillalefser eller speltlomper med hjemmelaget proteinrike tacolefser.
En dobbeltgjenger av Jennfier Lopez som driver med fitness er slående lik originalen.
Se hvorfor du bør tilføre salaten din fett.
Lyst på litt proteinrik snacks?

Trolling på gymmet - prank

Diverse15.10.201770

Se hva som skjer når de blir trollet på gymmet.