Skrevet av Emne: Useriøse produsenter av proteinpulver?  (Lest 2486 ganger)

Utlogget Kalle M

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

Useriøse produsenter av proteinpulver?
« : 05. februar 2008, 15:01 »
Har hørt en del rykter om at det finnes useriøse aktører på markedet, og som produserer proteinpulver som ikke er speielt gode som kostilskudd. Det kan for eksempel være at de tilsetter overdrevne mengder søtningsmidler. Er det noen som vil utpeke noen verstinger i bransjen? Dvs. merker man bør ungå?

Har forsøkt et par forskjellige merker. For tiden bruker jeg Whey fra Maximize, synes det smaker ekstremt søtt og billig av produktet. Føler også at det legger seg rundt magen. Har tidligere brukt biopro24 fra Myo og følte det ga bedre effekt. Grunnen til at jeg gikk over til Maximize var lavere pris. 

Viktig tillegsopplysning er at jeg har det samme normale kosthold og treningsmengde som før, allikevel altså denne forskjellen..

Noen råd??

Utlogget kenboy

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 553
  • Honnør: 87
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 553

Sv: Useriøse produsenter av proteinpulver?
« #1 : 05. februar 2008, 15:11 »
VELIDG BRA INNLEGG SÅ HVIS NOEN SITTER PÅ INFO HER SÅ SPYTT UT Smiley

Utlogget Kiwi

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 106
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 106

Sv: Useriøse produsenter av proteinpulver?
« #2 : 05. februar 2008, 15:16 »
Så råttent som det er her i verden så hadde det ikke forundret meg om denne tråden hadde blitt stengt og ryddet opp i hvis noen personer kom med informasjon om leverandører av kostilskudd med dårlig kvalitet. Særlig hvis denne leverandøren er inne og sponser TF.

Utlogget næææh

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 222
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Sv: Useriøse produsenter av proteinpulver?
« #3 : 05. februar 2008, 15:25 »
Så råttent som det er her i verden så hadde det ikke forundret meg om denne tråden hadde blitt stengt og ryddet opp i hvis noen personer kom med informasjon om leverandører av kostilskudd med dårlig kvalitet. Særlig hvis denne leverandøren er inne og sponser TF.

Så lenge kritikken er konstruktiv og kan begrunnes skikkelig, er jeg overbevist om at TF`s moderatorer fint klarer å holde fingrene unna delete-knappen. Blir det enda en ny debatt der argumentene ligger på tiss, bæsj promp nivå, så håper jeg at den blir stengt fortere enn man kan si Proteinpulver.
Her kommer det til å stå noe virkelig sykt en dag!

Utlogget Kalle M

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

Sv: Useriøse produsenter av proteinpulver?
« #4 : 05. februar 2008, 16:21 »
Treningsforum er et seriøst nettsted for folk som er opptatt av trening og kropp på ulike nivåer, så det ville være til deres beste interesse å luke bort useriøse aktører. Med tanke på at dette er et populært forum med mange brukere, tror jeg ikke at sponsorer er det største problemet. Uten å virke naiv altså!

Utlogget Kalle M

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

Sv: Useriøse produsenter av proteinpulver?
« #5 : 05. februar 2008, 16:26 »
..Om folk i såfall ikke vet om snusk i bransjen kan det i alle fall være nyttig å dele erfaringer med produkter som ikke holdt mål??

Utlogget geir23

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 221
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 221

Sv: Useriøse produsenter av proteinpulver?
« #6 : 05. februar 2008, 16:39 »
erfaringer med myoshop da, hørt en del snakk om at protein pulveret dems er av mye dårligere kvalitet en det dem gir utrykk får. må si jeg er litt skeptiske til den lave prisen dem kjører,flere synspunkter/erfaringer rundt myoshop?

Utlogget mdb

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 868
  • Honnør: 106
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 868

Sv: Useriøse produsenter av proteinpulver?
« #7 : 05. februar 2008, 16:45 »
Har forsøkt et par forskjellige merker. For tiden bruker jeg Whey fra Maximize, synes det smaker ekstremt søtt og billig av produktet. Føler også at det legger seg rundt magen. Har tidligere brukt biopro24 fra Myo og følte det ga bedre effekt. Grunnen til at jeg gikk over til Maximize var lavere pris. 

Hva tror du proteinpulveret inneholder som gjør at den har denne kjedelige egenskapen?
Ingen vecka utan deca!

Utlogget Kalle M

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

Sv: Useriøse produsenter av proteinpulver?
« #8 : 05. februar 2008, 17:28 »
Er desverre ingen ernæringsfysiolog men i likhet med andre som velger å benytte seg av forumet opptatt av trening og bra kropp. Den ballen må nesten sendes videre til noen som har god kjennskap og erfaring. Trent seriøst i ca 4 år nå og hatt jevn positiv progresjon, samme kosthold og treningsmengde. Målsetting har vært å øke muskelmasse i hele perioden, noe som jeg også har gjort

Utlogget næææh

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 222
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Sv: Useriøse produsenter av proteinpulver?
« #9 : 05. februar 2008, 17:30 »
erfaringer med myoshop da, hørt en del snakk om at protein pulveret dems er av mye dårligere kvalitet en det dem gir utrykk får. må si jeg er litt skeptiske til den lave prisen dem kjører,flere synspunkter/erfaringer rundt myoshop?

Her skal man utveksle erfaringer, ikke hva du har hørt snakk om. Med mindre du kan fortelle utifra egne erfaringer så blir dette kun tomme beskyldninger, som ikke er bra for noen.
Her kommer det til å stå noe virkelig sykt en dag!

Utlogget Diesel

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 321
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 321

Sv: Useriøse produsenter av proteinpulver?
« #10 : 05. februar 2008, 18:40 »
erfaringer med myoshop da, hørt en del snakk om at protein pulveret dems er av mye dårligere kvalitet en det dem gir utrykk får. må si jeg er litt skeptiske til den lave prisen dem kjører,flere synspunkter/erfaringer rundt myoshop?

Myoshop kan ha så bra priser fordi de driver bare på nettet, og ikke i butikk.
Synest ikke det er noe jalla.preg på myoshop, de virker seriøse og svarer raskt på mail.

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Useriøse produsenter av proteinpulver?
« #11 : 05. februar 2008, 18:49 »
Har hørt en del rykter om at det finnes useriøse aktører på markedet, og som produserer proteinpulver som ikke er speielt gode som kostilskudd. Det kan for eksempel være at de tilsetter overdrevne mengder søtningsmidler. Er det noen som vil utpeke noen verstinger i bransjen? Dvs. merker man bør ungå? ...
Har du noen innholdsfortegnelse og oversikt over næringssammensetning for de to produktene?

Utlogget Erve

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 143
  • Honnør: 120
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 143

Sv: Useriøse produsenter av proteinpulver?
« #12 : 05. februar 2008, 19:02 »
Det er et helt sikkert bra proteinpulver det jeg nevner nå (Pure Whey) fra Nordic Power. Eneste jeg syns er så rart at man får 4 kg av dette til latterlige 545 kr mens f.eks 2,3 kg fra MRM koster 500 kr. Han i butikken sa at det var pga Pure Whey pulveret ble lagt innenfor EU og dermed var tollen 6 ganger så billigere. Kan dette være tilfellet?
MRM er vel kanskje fra USA? Har ikke lest så nøye på boksen når jeg har hatt det.

Utlogget Kalle M

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

Sv: Useriøse produsenter av proteinpulver?
« #13 : 05. februar 2008, 19:09 »
Plumbonite:

Maximize whey sitt næringsinnhold

Næringsinfo Pr. 35 g  Pr. 100 g
Næringsverdi 589,60 kJ (141,09 kcal) 1684,58 kJ (140 kcal)
Protein/aminosyrer 29,86 g 85,32 g
Karbohydrater 1,93 g 5,51 g
Fett 1,54 g 4,41 g


For myo's Biopro24

Næringsinnhold per 100g:
Energi 357 kcal
Protein 85g              
Karbohydrater 0,8g
Fett 1,7g        
 
Det må også legges til at jeg har gått over fra kasin til whey. Mulig at kroppen min reagerer og får bedre effekt av kasin (langsomt prot som myo har) og at det rett og slett blir mer fett av Whey (raskt protein som finnes i Maximize sitt prod.)

I maximize finnes i tillegg søtningsmiddelet: sucralose
I Myo finnes i tillegg søtningsmiddelet: aspartam
 Eventuelt om det har noe med søtningsmiddelet. Føler kanskje dette blir litt flisespikk. Her har du hvertfall innholdet.

Utlogget Pål Ulv

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 722
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 722

Sv: Useriøse produsenter av proteinpulver?
« #14 : 05. februar 2008, 20:35 »
Så er det også greit å variere litt, for man kan utvikle intoleranse mot proteiner om man tar mye over en lengre periode. Det hevder iallefall milos sarcev.

For de som er litt interesert i forskning angående intoleranse mot forskjellige proteiner kan lese litt her : http://www.npif.no/forskning/


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!