Skrevet av Emne: Hjelp til kosthold  (Lest 1174 ganger)

Utlogget Skorpey

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Hjelp til kosthold
« : 11. juni 2008, 16:42 »
Hei!
Jeg er en gutt på 15 år(16 i desember) som spiller aktivt fotball. Men neste fotballsesong skal jeg opp å spille 3. divisjon, og det tilsier at jeg vil spille med mange oppi 30 åra.
Så jeg lurer på om noen har et bra kosthold til meg? Jeg må trene sinnsykt hardt fram til da, og det innebærer fotballtrening 5 ganger i uken, jogging (ca 45. min) hver dag, styrke (situps, armhevinger, benhev, planken osv.).

Jeg prøver å spise så mye frukt og grønt som mulig, og Bixit fullkornsbar er en favoritt. Har kuttet ut det meste med brus og godterier.

Håper noen kan hjelpe meg, men spar dere for kommentarer som at jeg må se i en annen sin, for vil helst ha et som er tilpasset meg selv.

Et lite spørsmål til; Er det bra å trene styrke etter hver trening, eller bedre å trene intensivt maks tre ganger i uken?

Utlogget Piddy

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 17
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17

Sv: Hjelp til kosthold
« #1 : 11. juni 2008, 16:47 »
du bør hverfall få i deg nokk karbohydrater og proteiner ettersom du trener så mye for hvis du ikke får det blir du overtrent og skader og dårlige presentasjoner vil komme
YEAH Buddy:D

Utlogget Skorpey

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Sv: Hjelp til kosthold
« #2 : 11. juni 2008, 17:40 »
Hva kan jeg spise som det er veldig mye protein i? Jeg tenker ikke på produkter fra proteinfabrikken eller noe slikt. Wink

Er veldig amatør på dette stadiet, for jeg har bare trent fotball og spist hva jeg ville, men det er først nå det begynner å bli på tide å satse skikkelig på fotballen.

Utlogget Jeggs Kilogramsson

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 105
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 105

Sv: Hjelp til kosthold
« #3 : 11. juni 2008, 17:52 »
Hva kan jeg spise som det er veldig mye protein i? Jeg tenker ikke på produkter fra proteinfabrikken eller noe slikt. Wink

Er veldig amatør på dette stadiet, for jeg har bare trent fotball og spist hva jeg ville, men det er først nå det begynner å bli på tide å satse skikkelig på fotballen.

tunfisk, kylling, melk
Got pump?

Utlogget Skorpey

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Sv: Hjelp til kosthold
« #4 : 11. juni 2008, 17:57 »
Takk skal du ha.. Melk får jeg veldig mye av, men tunfisk er ikke favoritten. :Smiley

Utlogget Jeggs Kilogramsson

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 105
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 105

Sv: Hjelp til kosthold
« #5 : 11. juni 2008, 18:36 »
Takk skal du ha.. Melk får jeg veldig mye av, men tunfisk er ikke favoritten. :Smiley

Enig i at tunfisk smaker død grevling rett fra boksen, trikset er å drepe smaken tilstrekkelig med ett krydder du liker. Da blir det noenlunde spisendes;)
Got pump?

Utlogget Piddy

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 17
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17

Sv: Hjelp til kosthold
« #6 : 11. juni 2008, 21:58 »
Havregryn er noe av det beste du kan spise til frokost det er mange karbs i det + en del proteiner. ha kjøtt pålegg på maten din.  banan etter trening er også bra:D
YEAH Buddy:D

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!