Skrevet av Emne: Lundefuglen trener, 250 i markløft s. 198  (Lest 634734 ganger)

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen trener
« #2700 : 31. januar 2018, 21:29 »
Onsdag 31/1-18:

Bjj. Teknikk og sparring.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen trener
« #2701 : 01. februar 2018, 22:47 »
Torsdag 1/2-18:

Judo. Teknikk og sparring. Følte meg jævlig bra i dag. Tok tid før jeg ble sliten og når jeg ble det, greide jeg å holde trykket oppe. Til og med teknisk var det ok. Konkurranse på lørdag. Stiller i både veteran og senior. Målet er å gå som jeg gjorde på trening i dag.

Håper på denne følelsen.


Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen trener
« #2702 : 04. februar 2018, 09:31 »
Lørdag 3/2-18:

Sødra judo open. Veier inn på 80,2 kilo. Går senior og veteran.

8 deltagere i senior, cup.

Vinner kvartfinalen ganske greit på armbend, satt opp fra en triangle.

Neste kamp er semifinalen. Da skjer det smått utrolige, jeg vinner den! For første gang noensinne vinner jeg semifinalen, etter å ha tapt ca. 15 stykker. På en armbar satt opp fra en triangle. Veldig likt kvartfinalen.

I finalen møter jeg en fra Estland. Han var den klart beste der. I tillegg var han veldig kort. Han kom under meg og kasta meg. Kunne sikkert gått bedre, men tror jeg måtte ha hatt mange forsøk på å slå han.

Så er det veteran. 5 deltagere. Alle møter alle.

Vinner den første kampen på armbar.

Etter det møter jeg han fra semifinalen i senior. Driter meg ut og blir kasta, Surt, for jeg var faktisk bedre enn han.

Deretter møter jeg en veldig rutinert type. Han kaster meg en gang, til poeng. Og er veldig obs på å ikke havne på bakken med meg. Kampen går tida ut og jeg taper. Han er best, jeg er yngre og sterkere.

Siste kampen er ganske lik. Selv om jeg er fysisk overlegen, kommer jeg aldri ordentlig inn på han. Og han vil overhodet ikke være på bakken mot meg. Får etterhvert straffer mot. Kampen går tiden ut og ca. to minutter ut i golden score er jeg frustrert og en straff unna å bli utvist. Satser alt jeg har i et kastforsøk og blir kontra til poeng. Hadde vært forbanna på meg selv hvis det skjedde etter et minutt, på det tidspunktet var det ok.

Alt i alt, misfornøyd som vanlig. Senior var greit. Vinner to kamper jeg skal vinne og taper mot en bedre motstander i finalen. Veteran derimot. Vinner en kamp jeg skal vinne. Driter meg ut i en kamp. Det kan jeg leve med selv om jeg burde slått han, sånt kan skje. De to siste kampene derimot. Faen altså, de er nok bedre enn meg teknisk, men jeg er yngre, sterkere og burde ha malt dem i senk når kampene ble lange.

Angående målet om å gå som på trening på torsdag mislykkes jeg. Hadde jeg gjort det ville resultatet i senior høyst sannsynlig blitt det samme. Kanskje hadde jeg gitt litt bedre motstand i finalen. Og jeg hadde vunnet veteran. Faktisk veldig demotiverende at det gikk såpass dårlig der. Torsdag var fantastisk, allikevel gikk det ikke bedre.

Det store plusset var at jeg vant semifinalen. Selv om det var langt fra den beste kampen jeg har gått eller den beste motstanderen jeg har slått, har jeg tapt såpass mange uten å vinne en eneste en at det faktisk var ganske moro.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen trener
« #2703 : 05. februar 2018, 23:07 »
Mandag 5/2-18:

Morgen

Intervaller på mølle. 4*4 minutter, 2 minutters pause.

Drag 1: 12,0 kilometer i timen, flatt.
Drag 2: 13,0 kilometer i timen, flatt.
Drag 3: 14,0 kilometer i timen, flatt.
Drag 4: 15,0 kilometer i timen, 20,0 kilometer i timen det siste halve minuttet, flatt.

Null smerte før, under eller etter løpinga. Tror jeg friskmelder meg selv. Nå satser jeg på å få opp igjen farta. Pulskurve.

Kveld

Judo. Teknikk og sparring.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen trener
« #2704 : 06. februar 2018, 22:08 »
Tirsdag 6/2-18:

Morgen

Styrke

Styrkevendinger.
Markløft: 3*5, 130 kilo.
Frontbøy: 3*5, 70 kilo.
Benkpress: 3*5, 70 kilo.

Stiv nakke etter at noen kolliderte i meg på trening i går. Ble derfor litt roligere enn planlagt.

Kveld

4*4 minutter sittende "tau-klatring", 2minutters pause. Pulskurve.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen trener
« #2705 : 07. februar 2018, 16:39 »
Onsdag 7/2-18:

Hadde tenkt å løpe 4*4 på morgenen, våkna opp litt småforkjøla. Hadde uansett våkna, tok derfor å løp og rodde litt rolig i stedet. Avslutta med litt tøying.

For en gangs skyld god timing på forkjølelsen. Dro nemlig rett fra trening for å ta den andre visdomstanna jeg skal fjerne. Kan derfor ikke trene på 2-3 dager. Ser ut som det ble vellykka. Planlegger lett aktivitet til helga og trening igjen på mandag. Kommer nok til å være frisk igjen da.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen trener
« #2706 : 12. februar 2018, 20:13 »
Mandag 12/2-17:

Formiddag

Pullup: Kroppsvekt, 1*19.

Stang på jobben. Har nå rekorden.

Ettermiddag

Styrke

Litt roing, styrkevendinger, dips, sittende roing og litt beinpress, både med ett og to bein.

Første trening etter å ha fjerna visdomstann. Føler meg bra, men har ikke spist så mye i det siste og skal på konkurranse på lørdag. Ble derfor lett styrketrening der jeg prøvde litt ting jeg vanligvis ikke gjør.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen trener
« #2707 : 13. februar 2018, 19:48 »
Tirsdag 13/2-18:

Morgen

4*4 minutter sittende "tau-klatring", 2 minutters pause. Pulskurve.

Kveld

Intervaller på mølle. 4*4 minutter, 2 minutters pause.

Drag 1: 15,0 kilometer i timen, flatt.
Drag 2: 15,5 kilometer i timen, flatt.
Drag 3: 16,0 kilometer i timen, flatt.
Drag 4: 16,5 kilometer i timen, 20,0 kilometer i timen det siste halve minuttet, flatt.

Ikke alt for tungt, bare mye tyngre enn det burde vært. Løpeformen er miserabel.
Pulskurve.



Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen trener
« #2708 : 14. februar 2018, 22:06 »
Onsdag 14/2-18:

Bjj. Teknikk og sparring.

Det gikk bra med tanna, eller rettere sagt kjeven siden visdomstannatanna er borte. Det vil si at det blir konkurranse på lørdag. To påmeldte i 81, det blir derfor ikke 81 med mindre noen i 73 ikke greier vekta. Jeg greier 81 uten problemer, spesielt siden jeg ikke har spist så mye den siste uka. Ser allikevel ikke helt poenget siden det uansett ligger ann til -90. Dessuten er det spesielt godt meg mat nå som jeg ikke har spist så mye i det siste. Blir nok derfor -90.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen trener
« #2709 : 17. februar 2018, 13:43 »
Torsdag 15/2-18:

Judo. Teknikk og sparring. Helt ok form, følte meg passe klar for konkurranse.

Nå ble det allikevel ikke konkurranse på meg lørdag. Det dukka rett og slett opp noe annet som var viktigere. Når det er sagt var jeg i utgangspunktet ikke kjempegira. Litt grunnet at det ble -90, litt at jeg er lei av å treffe de samme folka og litt grunnet laber oppladning. Den labre oppladninga skyldtes riktignok fjerning av visdomstann og datoen var strengt tatt planlagt.
 
Når det er sagt, sannsynligvis er dette første gang etter at jeg starta å konkurrere at jeg hadde prioritert slik. Så dette er nok et tegn på at jeg begynner å gå lei. Har noen tanker om hva jeg skal finne på etter sommeren. Riktignok er det ikke helt over enda. Planlegger ny konkurranse i Stockholm 21. april. Og nordisk veteran i slutten av mai. Skal være i knallform på begge.

Neste uke blir rolig for meg med ferie, OL på TV og lystbetont trening. Sannsynligvis mye langrenn og litt bjj hos gamleklubben på Gjøvik. Etter det blir det 4 uker med mye hard og god trening.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen trener
« #2710 : 18. februar 2018, 18:56 »
Søndag 18/2-18:

Skitur på litt i underkant av to timer. Ikke intensivt. Planen var å gå en runde dør til dør. Er lokalkjent, men ikke det var ikke løype overalt der jeg rodde. Derfor ble det litt feil gåing, og noen jorder. Pulskurve.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen trener
« #2711 : 19. februar 2018, 23:01 »
Mandag 19/2-18:

Bjj. Teknikk og sparring. Besøk på Gjøvik.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen trener
« #2712 : 20. februar 2018, 16:41 »
Tirsdag 20/2-18:

Langrenn, ca 2,5 timer. Ikke veldig intensivt, men fikk litt puls i noen motbakker. GPSen på pulsklokka drar såpass med strøm at klokka var tom for strøm etter den forrige turen. Er fullada igjen nå.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen trener
« #2713 : 21. februar 2018, 16:51 »
Onsdag 21/2-18:

Skitur på 1 time og 50 minutter. Stoppa aldri, pressa heller aldri. Pleier av diverse årsaker å ha en del stans når jeg går på ski. Denne gangen ble det ikke det. Som sagt jeg gikk rimelig raskt uten å presse, det ga et tempo som gjorde at det føltes som en blanding av trening og kos. Pulskurve.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen trener
« #2714 : 22. februar 2018, 17:08 »
Torsdag 22/2-18:

Langrenn. Ca. 2 timer og 40 minutter. Veldig rolig. Godt over en meter snø, fem minus og nye løyper. Kan bli lenge til neste gang med slike forhold. Stoppa mye, både for å ta bilder og for å bare se. Gikk også rolig og så rundt meg når jeg gikk. Pulskurve.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!