Skrevet av Emne: Lundefuglen trener, 250 i markløft s. 198  (Lest 634516 ganger)

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot NM i judo 2015
« #1770 : 11. mars 2015, 20:05 »
Onsdag 11/3-15:

Judo. Teknikk og sparring. Vanlig stående sparring for første gang i dag, men foreløpig forsiktig med hvem jeg går med. Planen er fortsatt å gå vanlig på mandag.

En del som skal bort på stevne og drar i morgen. Så mulig det ikke blir judo i morgen.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot NM i judo 2015
« #1771 : 12. mars 2015, 21:03 »
Torsdag 12/3-15:

Det ble ikke judo, men roing i dag på meg i dag. 5*5 minutter, 2 minutters pause. Skuldra begynner å bli ordentlig bra. Har fortsatt tro på full stående sparring på mandag. Pulskurve.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot NM i judo 2015
« #1772 : 13. mars 2015, 17:57 »
Fredag 13/3-15:

hadde tenkt å løpe intervaller på mølle. Strålende sol og nesten isfritt gjorde at jeg løp ute i stedet. Litt over en halvtimes tur, middels intensitet med noe rolig perioder pga. is. Godt å løpe ute igjen. Pulskurve.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot NM i judo 2015
« #1773 : 14. mars 2015, 17:28 »
Lørdag 14/3-15:

Bjj. To timer sparring. Tok litt lenger pauser enn jeg pleier. Fikk submitta litt og ble submitta litt. Det gikk bedre enn frykta. Skuldra fortsetter også å bli bedre.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot NM i judo 2015
« #1774 : 15. mars 2015, 17:55 »
Søndag 15/3-15:

Morgen

intervaller på mølle. 5*4 minutter, 2 minutters pause.

Drag 1: 17,0 kilometer i timen, flatt.
Drag 2: 17,0 kilometer i timen, flatt.
Drag 3: 17,0 kilometer i timen, flatt.
Drag 4: 17,0 kilometer i timen, flatt, 20,0 kilometer i timen det siste minuttet.
Drag 5: 10,0 kilometer i timen, flatt, barføtt.

En siste hard løpeøkt før NM. Pulskurve.

Ettermiddag

Styrke

Styrkevendinger.
Markløft: 3*5, 140 kilo.
Knebøy: 3*5, 80 kilo.
Smalbenk: 3*5, 70 kilo.
Facepulls: 3*8.

Lett gjennomkjøring.

Måtte forøvrig vente på å få en ledig platting. Venta på en hipster crossfitter som kjørte 100 rep på 4-5 ulike øvelser samtidig. Programmet var tydeligvis så komplisert at han måtte ha med pad og han stønna som han hadde seg fra første rep. Alt det er irriterende, selvsagt, men det kan tilgis. Det som ikke kan tilgis var at han brukte plattingen med tilhørende knebøystativ til å ta pullups. Fy faen!

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot NM i judo 2015
« #1775 : 16. mars 2015, 22:18 »
Mandag 16/3-15:

Judo. Beste treninga til nå. Gikk full stående sparring. Dvs. brukte begge armer som normalt, men merka at jeg var noe reservert fordi jeg var redd for å lande på skuldra. Det var vel nesten å forvente, så alt i alt fornøyd.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot NM i judo 2015
« #1776 : 17. mars 2015, 22:10 »
Tirsdag 17/3-15:

Judo. Teknikk og sparring. Både stående og på bakken.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot NM i judo 2015
« #1777 : 18. mars 2015, 19:33 »
Onsdag 18/3-15:

Judo. Oppvarming, teknikk og sparring.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot NM i judo 2015
« #1778 : 19. mars 2015, 23:10 »
Torsdag 19/3-15:

Judo. Teknikk og sparring. Dette har vært en veldig krevende uke treningsmessig. Jeg har vært 100% sikker på at med en ny smell, ville det være over med tanke på NM. Samtidig måtte jeg gå, for å teste skuldra og for å få bittelitt følelse og skarphet i kroppen. Derfor har jeg på hver eneste trening pressa meg forbi det jeg har vært komfortabel med, og knaska ibux etterpå- Heldigvis har det gått bra. Den har blitt litt og litt bedre, sterkere, smidigere og mindre vond for hver dag. Nå skal den få to dager total hvile før det gjelder på søndag. For første gang er jeg 100% sikker på å delta.

Av og til sitter jeg og ser på motivasjonsvideoer på youtube. Den eksakte ordlyden varierer noe fra video til video, men ofte er et av budskapene at det ikke har noe å si om du faller, så lenge du reiser deg hver gang du faller. Etter jul har det virkelig føltes sånn. Uten å oppsummere alt som har skjedd (les det jeg skrev 2. mars for en kort oppsummering), er det en utmerket beskrivelse av 2015. Jeg har følt meg bra, fått et slag i trynet, reist meg, begyngt å føle meg bra igjen bare for å få et nytt slag i trynet. Tror jeg har noe sånt som tre uker med ordentlig judotrening. Nå har jeg reist meg en gang til. Akkurat i tide til NM.

Nesten på dagen fem år siden var jeg med på NM for første gang. Jeg veit ikke helt hva jeg forventa, men det gikk elendig. Jeg husker hvordan jeg satt på nattbussen fra Oslo til Trondheim etterpå uten å få sove og lovde meg selv at til neste år, til neste år skulle det gå bedre. Jeg trente knallbra. La på meg 6 kilo, mest muskler, og beholdt kondisen. Allikevel gikk det spektakulært til helvete. Siden da har det egentlig alltid vært NM. Selv da jeg bodde på Gjøvik og trente bjj i stedet for judo. I 2012 gikk det ok, men marginene var ikke på min side. I 2013 ble jeg utvist i den første kampen og var ute, så det var miserabelt. 1. november 2013 flytta jeg til Oslo med et langsiktig mål, medalje på NM 2015. Litt ut av det blå tok jeg bronsemedalje i 2014. Etter det skrev jeg:

Sitat fra: Lundefuglen
I utgangspunktet hadde jeg tenkt å trene (minst) til og med fram til NM i Sandnes i 2015. Der var målet å ta medalje på NM. Det målet er nå nådd. Drømmen gjenstår derimot fortsatt. Jeg skal fortsatt til Sandnes i 2015. Kanskje går alt til helvete og jeg ryker i første runde. Kanskje skader jeg meg slik at jeg ikke kan være med. Kanskje går jeg helt ok/bra og tar en ny bronse eller en femteplass. Det finnes en liten kanskje til. Kanskje vinner jeg.

For å være helt ærlig, drømmen har alltid vært å vinne. Med den miserable oppladninga burde jeg kanskje nedjustere den drømmen. Heldigvis kan ikke drømmer nedjusteres. Våren 2006 tok jeg faget ST1101 på NTNU i Trondheim. Det var 4 av ca. 100 stykker som fikk A. Jeg var en av de. Akkurat den eksamen lekte jeg meg gjennom. Jeg kan sannsynlighet, jeg tror på usannsynlig, ikke umulig. Jeg veit to ting om drømmer: De kan ikke nedjusteres og av og til går de i oppfyllelse. Jeg er en mann, iallefall mann nok til å innrømme at når jeg står opp før jobb for å trene 4*4, er det ikke for en andreplass. Jeg er kjempepopulær på jobben, jeg bytter nemlig til meg alt jeg kan av kveldsvakter på fredag. Ikke for å være snill, det er for å ikke gå glipp av treninger. Sånn at sjansen for  vinne øker, ikke for å bli nummer to. Selv om jeg kanskje ikke sier det uoppfordret til alle jeg møter, kommer jeg aldri til å nekte for at jeg trener for å vinne. Uavhengig av hvor mye det vil redusere fallhøyden hvis det skulle gå dårlig.

Med tre dager igjen og siste trening gjennomført, er jeg kjempenervøs. Jeg føler meg som en såret tiger trengt inn i et hjørne. For all del, det er mitt eget hjørne, jeg kunne ha latt være å dra. Hadde det vært et hvilket som helst annet stevne, hadde jeg ikke dratt. For det første er jeg rusten. For det andre er ikke skuldra bra. Hva som skjer hvis jeg lander feil på den igjen, veit ingen. Jeg kan ikke tenke på akkurat det på søndag. Til nå har jeg skrevet om det som ikke er bra, nå skal jeg skrive om det som er bra. Jeg føler meg som en såret tiger, ikke som en såret kanin. En såret tiger har fortsatt tenner og klør. Jeg har trent latterlig mye. Jeg kommer til å få betalt for det når jeg blir gammel. Jeg får også betalt for det nå. Fysisk føler jeg meg fantastisk.

O2-opptaket mitt er bare marginalt dårligere enn det judoutøvere og brytere på olympisk nivå har. Å ro på romaskin er kjempekjedelig. Å dra i et tau i 4*4 minutter er enda verre,  men det funker. I januar gikk jeg min første fulle judokamp uten å få syre i arma. Kroppen har heller ikke glemt all tiden jeg har tilbrakt i den tette lufta i det lille kampsportrommet bak ishockeyhallen i Gjøvik Olympiske Fjellhall. Jeg kan sette en triangle og jeg kan dra ut en arm. Havner kampen på bakken, veit jeg hva jeg skal gjøre. Dessuten er jeg sterk. Det er ikke engang fire uker siden jeg dro 200 kilo i markløft som om det skulle ha vært luft. Treffer jeg med den styrken, er jeg farlig. Høsten 2011 kasta jeg en fyr så han svima av. Får jeg ut det, tror jeg med hånda på hjertet det er mulig å slå alle jeg kan møte i -81 på søndag. Ikke at jeg nødvendigvis kommer til å gjøre det, men at det er en realistisk mulighet for at det kan skje. Jeg har en dårlig oppladning og ingen resultater som tilsier at jeg greier det, så usannsynlig? Ja. Umulig? Nei.

Kan ikke huske sist jeg var så nervøs før et stevne. Av og til når jeg er så nervøs og det er lenge siden sist nå, skjer det noe magisk. Det er som en bryter slås på når kampen starter. Jeg glemmer alt som er, har vært og noensinne kommer til å være. Foruten motstanderen, kampen og oppgaven min. Å vinne.  leg kan kjenne hvert pulsslag og hvordan hvert eneste et pumper hvit ild gjennom blodårene mine, helt ut til hver fingertupp. Da føler meg uovervinnelig og framfor alt at jeg virkelig lever. Etter hvert som jeg har konkurrert mer og mer, har den følelsen gradvis blitt svakere. Jeg elsker den følelsen og savner den virkelig. Håper den kommer tilbake på søndag.

Jeg drar for å prøve å vinne og jeg drar for å føle at jeg lever.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot NM i judo 2015
« #1779 : 20. mars 2015, 08:30 »
Glemte helt å legge ut link til en låt i går. Pleier jo å gjøre det før konkurranse! Nå sitter jeg og lager spilleliste til søndag mens jeg venter på å ta toget. Her er den i stedet.

1. The Killers-Mr. Brightside.
2. Robbie Williams-Let Me Entertain you.
3. Liquido-Narcotic.
4. Promentory fra The last of the Mohicans.
5. The Battle fra Gladiator.
6. Manowar-Warriors of the World

Til slutt, som alltid når det virkelig gjelder. "A light in the black? Or just a fear of the dark?"

7. Iron Maiden-Fear of the Dark.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener
« #1780 : 23. mars 2015, 19:40 »
Søndag 22/5-15:

NM i judo. Veier inn på 80,3. Med et rimelig greit inntak av mat i løpet av dagen. Fikk en heldig trekning og gikk rett til kvartfinalen fordi en ikke møtte opp.

Leder kampen en stund, riktignok bare på færre straffer. Det blir utlignet, slik at det er uavgjort. Gjør en feil med mellom et og to minutter igjen så jeg havner under på poeng. Gjør en ny feil rett før slutt og taper. Angriper han et par ganger på bakken som kunne ha blitt til noe og har noen kastforsøk.

I rekvalifikasjonen får jeg tidlig vondt i skuldra. Ikke ille, men nok til at jeg begynner å reservere meg. Går dårlig og taper. Var ikke skrudd på før kampen uansett.

I kvartfinalen var jeg derimot det. Selvsagt noe rusten. Og noen teknikker jeg ikke turte prøve på. Dermed var jeg kanskje noe forutsigbar. Kanskje var det derfor jeg ikke vant den. Men det var definitivt ikke det som var grunnen til at jeg tapte. Utover de teknikkene kjørte jeg for fullt, uten å på noen som helst måte å holde igjen. Det holdt til å gå jevnt. Når det var igjen to minutter, var han mer sliten enn meg. Allikevel var det jeg som gjorde taktiske feil og tapte. Utrolig skuffa over det.

Motstanderen var god. Ikke den beste i klassen, men han leda semifinalen på et tidspunkt og tapte bronsefinalen knepent. Mener han tok bronse i åpen klasse i fjor. Så ingen lett motstander. Jeg kom meg opp på et nivå der jeg med full klaff kunne ha greid det. Med tanke på oppladninga er jeg fornøyd med det og at jeg klarte å gå for fullt, men som sagt utrolig skuffa over at jeg allikevel svikter når det virkelig gjelder. Var ikke dette jeg så for meg.

Fikk ingen stor smell i skuldra, er omtrent som jeg var på morgenen i går nå en dag seinere. Allikevel velger jeg å la skuldra hvile til etter påsken. Skal utelukkende gjøre ting som er smertefritt og jeg føler meg komfortabel med.

Utover det kan jeg bare si at jeg ikke har deltatt på mitt siste judostevne. Høyst sannsynlig drar jeg på NM i 2016 i Levanger også. Jeg er derimot ikke sikker på om jeg kommer til å trene som nå. Er ganske lei av å trene så mye. Iallefall akkurat nå. Allikevel har jeg veldig lyst på et forsøk til der jeg virkelig stiller godt forberedt. Skuffelsen etter i går hadde nok vært mye større enn den er hvis oppladninga hadde vært optimal, samtidig hadde det på mange måter vært mye lettere å si at nok er nok.

Skal bestemme meg før hva det blir til når treninga starter opp igjen etter sommerferien. Utelukker heller ikke at jeg bestemmer meg tidligere. Har forøvrig tenkt å leke meg med litt løping og markløft framover. I tillegg til judoen selvsagt.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener
« #1781 : 24. mars 2015, 18:59 »
Tirsdag 24/3-15:

Intervaller på mølle.

5 minutter: 10,0 kilometer i timen, flatt.
10*45/15: 18,0 kilometer i timen.
2 minutter pause.
10*45/15: 18,0 kilometer i timen.
3 minutters pause.
5 minutter: 10,0 kilometer i timen.

Lå på sofaen og spiste potetgull i går. Det føltes egentlig ikke noe bra. Løp i dag. Mye mer tilfredsstillende. Pulskurve.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener
« #1782 : 25. mars 2015, 19:53 »
Onsdag 25/3-15:

Judo. Hviler skuldra, var med på det som føltes ok.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener
« #1783 : 26. mars 2015, 23:09 »
Torsdag 26/3-15:

Judo. Som i går. Har bestilt time hos fysioterapeut på mandag.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener
« #1784 : 27. mars 2015, 11:21 »
Fredag 27/3-15:

Styrke

Styrkevendinger.
Markløft: 8*150 kilo, 5*160 kilo, 3*170 kilo, 2*180 kilo.
Hipthrusts: 3*5, 200 kilo.
En arms hantel roing: 3*6, 36 kilo.
Nedtrekk: 3*6.
Situpsvariant.

Fortsatt ikke klar for pullups. Utenom det gikk det helt fint. Starta litt rolig i markløft. Har ambisjoner om voksne løft utover sommeren.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!