Skrevet av Emne: Proteinkvalitet og tunfisk?  (Lest 3184 ganger)

Utlogget Hr. Kules

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 551
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 551

SV: Proteinkvalitet og tunfisk?
« #15 : 23. april 2004, 11:56 »
Ja jeg tar også proteiner fra mange forskjellige kilder.. men hermetisk tunfisk virker liksom så "crap" siden den er holdbar til 2006.. Forringes ikke proteiner?

Nu er jeg ikke en ekspert på de kjemiske prosessene i mat, så du får ta det jeg sier med en klype salt. Smiley Men en hermetikkboks er tilnærmet helt tett, så forråtnelsesprosessen kommer ikke i gang før den er åpnet. Proteinene er vel såpass stabile at det tar noen år før de brytes ned uten tilgang til oksygen.
"THE FLYER HAS A CUTE KITTEN DRAWN ON IT! IT REPRESENTS VIOLENCE AND CARNAGE"
-- Pokey the Penguin

Utlogget HEH81

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2

SV: Proteinkvalitet og tunfisk?
« #16 : 24. april 2004, 02:39 »
Det som hovedsklig ødelegger mat er bakterier. Ved hermetisering blir maten forseglet for å hindre at bakterier kommer inn. Deretter blir den varmet opp til 120-130 oC i et par minutter for å drepe bakterier som allerede finnes i maten.

Proteiner blir ikke brutt ned uten at det finnes bakterier der. Hermetiseringen har heller ikke noen annen virkning på proteinene enn vanlig koking. Steking derimot kan ødelegge en del proteiner i overflaten fordi temperaturen blir mye høyere. Så hvis proteinkvaliteten er viktigst så er det nok bedre med hermetisert tunfisk enn stekt.

Proteinkvaliteten på forskjellige typer kjøtt og fisk er vel ganske lik, men egg og melk er nok de beste kilden.

uten utstyr, 96 kg:
knebøy: 215 kg, benkpress (uten stopp): 130 kg, markløft (sumo): 235 kg

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!