Skrevet av Emne: Cartman: Stor bildeoppdatering side 29!  (Lest 94011 ganger)

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: Cartman: PSMF diett mot sommeren!
« #420 : 05. juni 2012, 15:04 »
Anbefaler deg å kjøre bluebear eating, da er det ganske lett å holde vekten selv om du skeier ut! I can explain further if you send me a PM.

Utlogget Cartman

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 944
  • Honnør: 77
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 944

Sv: Cartman: PSMF diett mot sommeren!
« #421 : 05. juni 2012, 16:59 »
Anbefaler deg å kjøre bluebear eating, da er det ganske lett å holde vekten selv om du skeier ut! I can explain further if you send me a PM.
Det hørte ut som en god plan, I'll do that bro Cheesy

Utlogget Cartman

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 944
  • Honnør: 77
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 944

Sv: Cartman: PSMF diett mot sommeren!
« #422 : 05. juni 2012, 22:35 »
Bildeupdate etter diett

Sier meg ferdig med dietten idag. Startet for nøyaktig 3 måneder siden, men hadde 2 ukers pause i påsken der jeg gikk opp et par kg, så den faktiske tiden på diett er vel nærmere 2 måneder. Tenker å ta en skikkelig update over dietten om folk er interessert, men nå blir det kun litt info om før/etter og masse bilder! Tongue

Mål/vekt før
Vekt: 86,1kg
Fett%: Usikker, 18-20%
Cm rundt midje: 93cm
Pullups (overhånd): 14
Benkpress: 115-120kg

Mål/vekt etter
Vekt: 76,5 kg (-9,6kg
Fett%: Usikker, 10-12%
Cm rundt midje: 76cm (-17cm
Pullups: Usikker, tok 16 for noen uker siden, har ikke tatt ny makstest enda men tipper 18-20
Benkpress: Merker styrken har gått ned i benkpress, men tok 115kg x1 idag.


Kommer en del bilder nå. De første er fra noen uker tilbake, mens de siste er de nyeste. Flere før bilder finnes på side 9 i loggen.





















Vanskelig å ta skikkelig bilde av ryggen alene.. Tongue





Sammenligning av før og etter. Ikke helt lik vinkel tho.







Redstrek

  • Gjest
Sv: Cartman: PSMF diett mot sommeren!
« #423 : 05. juni 2012, 22:45 »
Wow, sykt nice form! Ble faktisk veldig overrasket! Grattis med vel gjennomført diett  Wink

Stor update er alltid like gøy å lese det  Grin

Utlogget Cartman

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 944
  • Honnør: 77
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 944

Sv: Cartman: PSMF diett mot sommeren!
« #424 : 05. juni 2012, 23:03 »
Wow, sykt nice form! Ble faktisk veldig overrasket! Grattis med vel gjennomført diett  Wink

Stor update er alltid like gøy å lese det  Grin
Takker! Cheesy Veldig kjekt med tilbakemeldinger!

Skulle gjerne tatt en oppsummering ikveld, men har eksamen imorgen + reise hjem, så holder på å pakke/går gjennom notater før eksamen Tongue Får sikkert tid imorgen!

Utlogget Ojive

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 542
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 542

Sv: Cartman: PSMF diett mot sommeren!
« #425 : 05. juni 2012, 23:39 »
shitfuckyou

dææææven døtten, <insert 100 random banneord her>. Helt insane, Cartman. Jesus christ, man. Helt sinnsykt.

+1000 cred til deg for stålvilje og kontroll. Satt og smålo her litt, for det var bare sjokkerende latterlig Cheesy Helt vill utvikling, mann. Kudos!
Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114437

Tilskudd:
Dalblad's Whey Class+
BCAA Hardcore
Star Nutrition Gainer.
Star Nutrition Anabolic ZMA
ON's Casein

Utlogget Cartman

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 944
  • Honnør: 77
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 944

Sv: Cartman: PSMF diett mot sommeren!
« #426 : 05. juni 2012, 23:41 »
shitfuckyou

dææææven døtten, <insert 100 random banneord her>. Helt insane, Cartman. Jesus christ, man. Helt sinnsykt.

+1000 cred til deg for stålvilje og kontroll. Satt og smålo her litt, for det var bare sjokkerende latterlig Cheesy Helt vill utvikling, mann. Kudos!
Hahah! Tusen takk Cheesy Er så utrolig herlig med slike tilbakemeldinger, gjør alt slitet totally worth it Cheesy

Utlogget Ulrik91

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 842
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 842

  • Where there’s a will, there’s a way.
Sv: Cartman: Stor bildeoppdatering side 29!
« #427 : 06. juni 2012, 00:21 »
DAAAAAAAMN BROOH!! Det der var så utrolig moro å se! Du ser damn bra ut!! Hadde jeg vært bittelitt homo nå hadde jeg tatt deg LETT! Vilt rippa! det er somemrformen sin det!!!! Cheesy

Måtte du holde den ut sommern da! Ikke tenke "dietten er endelig over, sjoko, karamell, is, pizza, hamburger, jeg har svana dere! Kom dere inn i amgen min nå for jeg er ferdig" Tongue

Utrolig motiverende å se hva du har fått til på kort tid! Stolt skal du være, heder og ære!!! HONNØR BROH

*edit: kassa di har blitt helt rå!
Født i 1991, 190cm høy og veier 90kg(+-5). 115kg benk.

Største prestasjon til nå:
- 11. plass Drammens påskemaraton: 3.36

Trener mot å bli den beste jeg kan bli i alt.

Loggen:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114104.msg1805251;topicseen#new

Utlogget Cartman

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 944
  • Honnør: 77
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 944

Sv: Cartman: Stor bildeoppdatering side 29!
« #428 : 06. juni 2012, 00:30 »
DAAAAAAAMN BROOH!! Det der var så utrolig moro å se! Du ser damn bra ut!! Hadde jeg vært bittelitt homo nå hadde jeg tatt deg LETT! Vilt rippa! det er somemrformen sin det!!!! Cheesy

Måtte du holde den ut sommern da! Ikke tenke "dietten er endelig over, sjoko, karamell, is, pizza, hamburger, jeg har svana dere! Kom dere inn i amgen min nå for jeg er ferdig" Tongue

Utrolig motiverende å se hva du har fått til på kort tid! Stolt skal du være, heder og ære!!! HONNØR BROH

*edit: kassa di har blitt helt rå!

<3 Cheesy

Tusen takk bro Cheesy Setter utrolig stor pris på det!

Målet nå er egentlig å holde meg 100% vekke fra snop, chips, junk, brus, noe jeg mildt sagt ikke gjor forgje gang.. Tongue Tenker litt sånn at det er null poeng å spise så mye drit, kan jo ikke bygge noe bra på det uansett. Da er det bedre og heller spise meg stappmett på bra mat, noe som er utrolig digg imotsetning til å være på diett!

Sommerformen er uten tvil den beste siden... ever. Skulle gjerne hatt et par uker til "alene" på diett, men får heller fokusere på et sunt kosthold og mye trening hjemme, så kanskje jeg klarer å vokse litt i masse gjennom sommeren Cheesy

Kassa begynner å bli ganske bra! Ser iallefall ganske bra ut fra siden Cheesy

Utlogget Cartman

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 944
  • Honnør: 77
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 944

Sv: Cartman: Stor bildeoppdatering side 29!
« #429 : 06. juni 2012, 08:12 »
Morgenvekt: 76,9kg

Ble litt mer mat igår enn normalt, endte vel på rundt 3000 kalorier, så vekten er vel litt høyere pga "mat i magen". Tongue

elmundox

  • Gjest
Sv: Cartman: Stor bildeoppdatering side 29!
« #430 : 06. juni 2012, 08:20 »
 Utrolig bra jobba! Cheesy Det skal du hvertfall ha honnør for! Håper selv jeg kommer til å få så bra fremgang på min diett! Hva er planen fremover?

Utlogget Zenitel

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 10
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 10

Sv: Cartman: Stor bildeoppdatering side 29!
« #431 : 06. juni 2012, 12:48 »
Hei!

Jeg er er mektig imponert over framgangen din! Sånn gir virkelig motivasjon til å fortsett på diett (som er vanskelig med mange fristelser som grillfester og andre festivitas!).

Håper du tar deg tid til å fortelle litt hvordan du har gått fram, og en evaluering av gjennomføringen Smiley

Hvordan har du tenkt til å spise nå framover? Skal du opp i vekt/masse, eller er du fornøyd med slik du er nå?

Hollar!

Utlogget Cartman

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 944
  • Honnør: 77
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 944

Sv: Cartman: Stor bildeoppdatering side 29!
« #432 : 06. juni 2012, 13:33 »
Utrolig bra jobba! Cheesy Det skal du hvertfall ha honnør for! Håper selv jeg kommer til å få så bra fremgang på min diett! Hva er planen fremover?
Takk for det! Klarer du å holde dietten over lengre ditt får du garantert gode resultater. Smiley

Planen gjennom sommeren blir å holde formen og kanskje bygge lit masse. Vil helst bli værende på 76-78kg i sommer, så får jeg heller se om jeg klarer å bygge noe masse uten for mye ekstra fett. Leangaining ville vært perfekt. Smiley

Hei!

Jeg er er mektig imponert over framgangen din! Sånn gir virkelig motivasjon til å fortsett på diett (som er vanskelig med mange fristelser som grillfester og andre festivitas!).

Håper du tar deg tid til å fortelle litt hvordan du har gått fram, og en evaluering av gjennomføringen Smiley

Hvordan har du tenkt til å spise nå framover? Skal du opp i vekt/masse, eller er du fornøyd med slik du er nå?

Hollar!
Tusen takk! Veldig kjekt å kunne vær til motivasjon! Helt enig med at det er vanskelig å motstå fristelser. Selv klarer jeg å holde dietten utrolig mye enklere ved å bo alene, og ikke henge rundt mat/fristelser hele tiden. Smiley

Skal skrive en oppsummering av dietten en av de nærmeste dagene, kanskje idag/ikveld. Reiser hjem idag så om jeg finner strøm til pcen på flyplassen kommer det nok idag en gang. Smiley

Fornøyd blir jeg nok ikke på et par år hehe. Smiley Målet på lang sikt er vel kroppsvekt rundt 85kg med fettprosent under 10. Frister veldig å stille i for eksempel Athletic Fitness en gang, men det får jeg heller ta på sikt isåfall. Har dessverre problemer med ryggen så får verken trent knebøy eller markløft, noe som betyr at jeg ikke får trent beina optimalt.
På kort sikt blir det nok å holde vekten, eller øke sakte gjennom sommeren. Smiley

Utlogget Cartman

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 944
  • Honnør: 77
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 944

Sv: Cartman: Stor bildeoppdatering side 29!
« #433 : 08. juni 2012, 02:41 »
                                          Oppsummering av diett

Tenkte jeg skulle ta en oppsummering av dietten. Har fått veldig mange spørsmål rundt dietten, så håper denne posten besvarer de fleste. Hvis ikke er det bare å spør. Smiley

Start diett: 06.03.2012
Slutt diett: 06.06.2012
Var altså på diett i 3 måneder. Dog var jeg hjemme i påsken i rundt 2 uker der jeg gikk opp ca. 2kg. Den korrekte tiden blir nok da rundt 2 måneder på diett, ettersom jeg brukte 1-2 uker å komme tilbake hvor jeg "hoppet av".

Før/etter resultater

Vekt
Før: 86,1kg
Etter: 76,6kg
Endring: -9,5 kg

Fettprosent
Før: Usikker, 18-20%
Etter: Usikker, 9-12% (bedømm selv)
Endring: -8-10%

Midjemål
Før: 93cm
Etter: 76cm
Endring: -17 cm


Kommentar: Resultatmessig må jeg si meg ganske fornøyd. Skulle dog gjerne hatt et par ekstra uker på diett. Magemusklene vises ganske bra når jeg "flexer" magen, noe de aldri har gjort før. I rett lys ser det også utrolig bra ut syns jeg selv, men merker forskjellen er helt sinnsyk fra bra til dårlig belysning. Blir plutselig ikke så "ripped" hvis belysningen er elendig, men sånn er det vel med de fleste.
Om jeg har mistet muskler på dietten er vanskelig å si, men merker at styrken har gått litt ned, noe jeg ikke merket forgje diett. Tipper dette er fordi jeg ikke hadde trent styrke på lengre tid før forgje diett, mens jeg nå hadde trent hardt og spist mye over en lengre periode. Ganske stor forandring for kroppen å plutselig endre alt.

Hvordan og hva har du spist?
Jeg har spist ganske likt gjennom hele dietten, men variert mellom PSMF på fridager, og PSMF + karbohydrater etter trening på treningsdager.

Treningsdager:
På treningsdager har jeg spist ca. 2000 kalorier. Rundt 250g protein, 190g karbohydrater og 30g fett. Målet har som regel vært å holde proteininntaket høyt, spise mellom 100g og 200g karbohydrat etter trening, samt hold fettinntaket lavt.
En typisk dag kan ha sett slik ut:
Frokost: 300g magert svinekjøtt + 0,5L skummet melk
Før trening: Banan
Etter trening: 25g proteinpulver
Middag: 300g magert svinekjøtt, 300g mager kesam, 250g lomper, 0,5L skummet melk
Kvelds: 300g mager kesam

Eksempler (kopier og søk):
http://www.myfitnesspal.com/food/diary/Cartmanok?date=2012-05-24
http://www.myfitnesspal.com/food/diary/Cartmanok?date=2012-05-21
http://www.myfitnesspal.com/food/diary/Cartmanok?date=2012-04-30

Fridager:
På fridager har jeg spist rundt 1000 kalorier. Rundt 200g protein og deretter så lavt på fett/karbohydrater som mulig. Har som regel havnet på 20-30g med karbo og fett.
En typisk dag kan ha sett slik ut:
Frokost: 300g kyllingfilet
Middag: 300g kyllingfilet + 300g mager kesam
Kvelds: 200g magert svinekjøtt
Eksempler:
http://www.myfitnesspal.com/food/diary/Cartmanok?date=2012-05-27
http://www.myfitnesspal.com/food/diary/Cartmanok?date=2012-04-29
http://www.myfitnesspal.com/food/diary/Cartmanok?date=2012-05-06

Jeg har altså spist rundt 2000 kalorier 4 dager i uken, og rundt 1000 kalorier 3 dager i uken. Alltid fokusert på karbohydrater etter trening, og ofte trent på tom mage evt. kun spist en banan.

Har du hatt oppkarbing? Hvor ofte?
Litt usikker på hvor mange opparbingsdager jeg har hatt, men tror det har vært 3 eller 4 dager. Dette er utenom påsken der jeg spiste ganske normalt hver dag. Jeg har ikke planlagt hvilke dager jeg skulle ha oppkarbing, men heller tatt det på feelingen. Har jeg følt meg ekstra slapp og uten energi de siste dagene, har jeg valgt å ta opparbing. Som regel har det gått minst 3 uker mellom hver.
En typisk oppkarbing har jeg fokusert på å kun få i meg karbohydrater, utenom middagen hvor jeg har spist kjøtt i tillegg. Altså; mye ekstra karbohydrater, normalt med protein, så lite fett som mulig. Har som regel havnet på 4000-5000 kalorier, 700-900g karb, 30-50g fett, 200-250g protein.
Har spist mye lomper, riskaker og nesquick frokostblanding for karbohydrater. Prøvd å fått i meg karbs fra sunne kilder, men har nok blitt litt for mye sukker fra frokostblandinger og syltetøy (uten tilsatt sukker tho).
Eksempler på dager:
http://www.myfitnesspal.com/food/diary/Cartmanok?date=2012-05-28
http://www.myfitnesspal.com/food/diary/Cartmanok?date=2012-05-10

Hvordan har det fungert å spise på denne måten, kontra PSMF hver dag?
Jeg må helt ærlig si jeg foretrekker denne dietten over kun PSMF. PSMF kan vær greit i mindre perioder, og det gir også resultater fort, men denne dietten har vært mye mer "digg".
Bare tanken på at imorgen får du endelig spise deg mett i iallefall et måltid, og du endelig får i deg litt karbohydrater er utrolig herlig.
Det å kjøre PSMF på fridager har også gått veldig greit. Fordelt maten i små måltider gjennom hele dagen hjelper veldig på sultfølelsen når du spiser såpass lite.
En kombinasjon av dette har altså fungert veldig bra syns jeg, og kan nok for de fleste vær et veldig bra alternativ til en ren PSMF diett. En 100% PSMF diett kommer jeg nok aldri til å gå på igjen, mest fordi det verken behøves eller anbefales når du er i relativt god form. Små perioder, eller en kombinasjon med vanlig diett kan jeg derimot fint se for meg.

Hvordan har sultfølelsen vært?
På fridager hvor jeg har kjørt PSMF har jeg til tider vært ganske sulten. Dette varierte egentlig veldig. Enkelte dager gikk det helt fint, og jeg merket lite til sultfølelsen. Hjalp som sagt å fordele maten jevnt utover dagen.
På treningsdager har det gått bedre, og jeg har sjeldent vært veldig sulten. Har dog ofte hatt lyst på mer mat, men det har mest vært fordi mat er digg!

Hvordan har energinivået vært?
I ukedagene hvor jeg spist ekstra karbohydrater omtrent hver dag har energinivået vært ganske bra. I helgene derimot merket jeg det ofte på søndagen, etter 2 dager med PSMF, at jeg følte meg litt mer sliten og "tom" enn til vanlig. Mandagsøktene var også ofte preget av dette.

Hvordan har treningen vært?
Jeg fulgte i starten et fullkroppsprogram, men byttet deretter til en splitt hvor jeg trente slik:
Mandag: Tung overkropp
Tirsdag: Tung underkropp
Onsdag: Fri
Torsdag: Bryst, tricep, skuldre hypertrofi
Fredag: Rygg, bicep, bein hypertrofi

Treningene gikk som regel ganske greit. Hadde til tider lite energi og fristet å gå før jeg var ferdig, men fullførte hver gang.
Merker presstyrken har gått ned, og benkpress ble ganske tungt utover i dietten i forhold til starten. Har nok gått litt ned i styrke, men ikke mye. Har derimot økt i øvelser som pullups, noe som vel er naturlig når du går ned i vekt.

Hvorfor ingen kardiotrening?
Jeg har egentlig ingenting imot kardio, men har problemer med ryggen så mye jogging er nok dessverre uaktuelt. Kan selvfølgelig sykle på sykler på senteret, men det er bare utrolig kjedelig.
Jeg liker også å holde kontroll på kalorier inn og ut med kostholdet, og heller spise litt mindre og droppe kardiotreningen. Du trenger på ingen måte kardio for å gå ned i fettprosent. Så lenge du har et kaloriunderskudd gjennom kostholdet er det ikke behov for kardio.

Hvorfor så lite proteinshakes denne dietten kontra forgje?
Ved forgje diett baserte jeg store deler av kostholdet på proteinshakes, noe som egentlig fungerte ganske bra. Valgte derimot å basere kostholdet så mye som mulig på mat denne dietten, noe jeg mener har fungert enda bedre.
Grunnen til dette har vært fordi det metter mye mer med 250g kyllingfilet enn en proteinshake, og i tillegg smaker det 100 ganger bedre. Har og ofte stekt opp for flere måltider/dager om gangen, så jeg har slippet å stresse med å steke kylling 4 ganger til dagen.

Hvilke kosttilskudd har du brukt?
Tran + proteinpulver.

Hva har jeg gjort bra under dietten?

Trening: Aldri skulket treninger.

Restitusjon: Jeg har sovet mellom 8 og 10 timer hver natt.

Alkohol: Drakk kun alkohol i påsken da jeg tok pause fra dietten.

Oppkarbing: Jeg har hver oppkarbing planlagt hva jeg skulle spise, og dermed klart å holde fettinntaket veldig lavt. Forgje diett skeiet jeg ut med fettrik mat hver oppkarbing, noe som ikke anbefales.

Hva kunne jeg gjort bedre?
Kommer ikke på så veldig mye her.. føler jeg har gjort det meste bra! Tongue
Burde nok uansett skjerpet meg i påsken og holdt dietten, så det kunne jeg gjort ganske mye bedre.

Planen fremover?
Har veldig lyst å holde formen gjennom sommeren, og ikke legge på meg 10kg på 1-2 måneder slik jeg gjor forgje gang. Håper og tror dette skal gå bra denne gangen, ettersom jeg har ganske mye mer kunnskap om kosthold enn jeg hadde før. Har også kjære Bluebear som hjelper! All creds til han. Smiley
Ligger på rundt 2500 kalorier om dagene, og det har gått fint så langt selv om jeg er hjemme med fristelser her og der. Fremover kommer jeg til å ligge rundt 3000-3300 kalorier på treningsdager, og 2300-2500 kalorier på fridager, noe alá leangains. Prøvde meg på noe slikt forgje gang, men endte med 3500+ kalorier hver dag + utskeielser ganske ofte.

Tenkte jeg kunne ta med et par bilder av dagsformen. Smiley












elmundox

  • Gjest
Sv: Cartman: Stor bildeoppdatering side 29!
« #434 : 08. juni 2012, 03:42 »
Nok et honnør MR! Utrolig bra jobba og fin oppsumering! Stå på videre Cheesy The sky is the limit!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!