Skrevet av Emne: Flesket har satt seg fast  (Lest 1938 ganger)

Utlogget KenJ

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 309
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 309

  • Bedre sent enn aldri.
Flesket har satt seg fast
« : 22. mars 2013, 18:19 »
Har problemer med å ta av meg her, ligger på 2500 kcal dagen og har drevet med det i litt over en mnd, gikk ned 3 kilo den første tiden men antar det var mest væsketap. Har akkurat gått ned til 2300 kcal nå. Er 39 år gammel, rundt 94 kg tung og er 184 cm høy. Trener 5 split styrketrening, noe som ca tilsier 3-5 ganger styrke i uka alt ettersom hva som måtte komme i veien. Prøver å jogge en 45 mins tur 1-2 ganger i uka. Spiser 5 ganger om dagen, hvert måltid består av 58 gr protein, 29 gram karbs, 12 gram fett. Det går i kyllingbryst, tunfisk, torsk, karbonadedeig, egg, biff, mager kesam ... Karbs som regel store havregryn kokt på vann, fullkornsris, fullkornspasta o.l. utenom måltidet etter trening, da tar jeg som regel potet eller jasminris. Fett er eggeplomme, tran og nøtter.
Skal jeg bare kutte ned enda mer på kcal inntaket? Har to barn så er vanskelig å øke treningsmengden...

Kroppsmessig ser jeg passelig stor og trent ut, men har altså da noen kilo for mye spesielt rundt midjen som skal vekk! Wink

Utlogget Believe

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 134
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 134

Sv: Flesket har satt seg fast
« #1 : 22. mars 2013, 19:27 »
Sikkert muskelmasse du har gainet pga perfekt kosthold i forhold til før? Drit i vekta og bruk speilet Wink

Utlogget KenJ

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 309
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 309

  • Bedre sent enn aldri.
Sv: Flesket har satt seg fast
« #2 : 23. mars 2013, 07:56 »
Bruker speilet og syns ikke det går ned i fettprosent akkurat, men dama snakker om at jeg driver å vokser uten at jeg akkurat kan se det selv, så er jo mulig det er årsaken... Får bare holde ut og satse på at det blir mer vei i vellinga når jeg får ut sykkelen... er plaga med en legg så får ikke kjørt intervall på springinga.

Utlogget Wanna be fast

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 715
  • Honnør: 265
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 715

Sv: Flesket har satt seg fast
« #3 : 23. mars 2013, 08:12 »
Mål fettprosent, speilet fungerer dårlig for mange.

Er fort gjort å ikke telle med alle kcal du spiser, er mulig du er innaktiv store deler av dagen (vet ikke hva du jobber med) og at du er 39 gjør det også mulig at forbrenning er begynnt å bli litt lavere. En ting er sikkert, går du ikke ned i vekt over tid er du ikke i underskudd.
Beste Raw gymløft
Knebøy 180kg Benk m/u stopp 135kg/142,5kg  Markløft 220kg

Mål 2017

3000m under 11min

5000m under 20min

10000m under 43min

Halvmaraton under 1 time og 45min

Stoltzen under 14min


Treningslogg

Utlogget Jokke101

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 213
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 213

Sv: Flesket har satt seg fast
« #4 : 23. mars 2013, 08:34 »
dersom du ikke kan øke intensisteten på springinga og lignende øvelser. øk intensiviteten på styrketreningen korte pauser gjerne ikke mere en 1 min på fleste øvelser, tren hard slik at svetten renner  Wink

Utlogget KenJ

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 309
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 309

  • Bedre sent enn aldri.
Sv: Flesket har satt seg fast
« #5 : 23. mars 2013, 10:02 »
Mål fettprosent, speilet fungerer dårlig for mange.

Er fort gjort å ikke telle med alle kcal du spiser, er mulig du er innaktiv store deler av dagen (vet ikke hva du jobber med) og at du er 39 gjør det også mulig at forbrenning er begynnt å bli litt lavere. En ting er sikkert, går du ikke ned i vekt over tid er du ikke i underskudd.

Jeg teller nok alle kcal, men har en stillesittende jobb ja som grafisk designer og illustratør. Og ja, forbrenninga har bremset kraftig opp, har veldig lett for å legge på meg flesk. Har som sagt gått ned til 2300 kcal nå, prøver litt etter litt... vil ikke ligge på alt for lite heller for da bare fungerer jeg ikke engang Tongue For bare se det an litt lengre, og heller øke intensiteten på treninga som Jokke101 sier her Smiley

Er det noen av disse fatburning produktetene som faktisk fungerer, eller er det mest bare placeboeffekten?

Utlogget Wanna be fast

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 715
  • Honnør: 265
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 715

Sv: Flesket har satt seg fast
« #6 : 23. mars 2013, 10:22 »
Er det noen av disse fatburning produktetene som faktisk fungerer, eller er det mest bare placeboeffekten?

Ikke i stor nok grad til at de er verdt å betale for. Om vekten har vært stabil over en stund nå så burde 200 kcal + litt mer bevegelse hjelpe på. Husk ikke alt må være hardtrening heller, gåturer fungerer også fint.
Beste Raw gymløft
Knebøy 180kg Benk m/u stopp 135kg/142,5kg  Markløft 220kg

Mål 2017

3000m under 11min

5000m under 20min

10000m under 43min

Halvmaraton under 1 time og 45min

Stoltzen under 14min


Treningslogg

Utlogget KenJ

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 309
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 309

  • Bedre sent enn aldri.
Sv: Flesket har satt seg fast
« #7 : 23. mars 2013, 17:11 »
Ja, skal holde ut til jeg får sykkelen på veien igjen, da blir det noe mer kardio enn det jeg kjører nå.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!