Skrevet av Emne: Betennelse i rette magemusklene  (Lest 6586 ganger)

Utlogget Matand

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

Betennelse i rette magemusklene
« : 05. februar 2014, 12:47 »
Hei,

Har for andre gang fått denne skaden fikk den først for 4 år siden etter knebøy. Merket i knebøyen at det stakk til på venstre hoft når jeg var helt i bunnposisjonen, men pyttsann, kjørte på.. Et par mnd senere snek symptomene seg på. Startet med en ømmhetsfølelse nederst i mageregionen venstre side, som gradvis spredte seg til hele hoftepartiet + setemuskulatur. Kjentes nesten litt hovent ut, diffuse smerter. Dette tok 9!! Mnd å komme seg. Var hos naprapat og fysio uten at dette hjalp stort.

Etter dette ble jeg litt skremt av hele beinopplegget, og holdt meg til maskiner. Men så i februar i fjor startet jeg opp med front bøy. 2 mnd senere og flashback, alt av ømmhet/smerte i mage/hoft/sete tilbake. Er en salgs konstant irriterende smerte, forverres litt av å sitte. Har nå pågått jevnt siden april. Har vært/ er til behandling hos kiropraktor og fysioterapeut. Har fått opptreningsøvelser. kom sent til behandling denne gangen, da jeg ikke så at det hjalp forrige gang. Kiropraktoren har fått bekreftet at det er en betennelsestilstand i rectus adbominis der den fester seg til bekkenet. 

Nærmer seg snart et år nå. Er det virkelig slik at det kan ta så lang tid for en slik skade å komme seg, og hvorfor blir den omkringliggende muskulaturen også så stram, øm? Har ikke fått noe godt svar på dette.


Utlogget Kjetil Larsen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 280
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 280

Sv: Betennelse i rette magemusklene
« #1 : 18. september 2014, 02:38 »
Du kan være en "butt (eller chest) gripper". Disse strammer kronisk rectus abdominus og de indre rumpemusklene. Gjerne sett hos klienter som tidligere har vært overvektige. Klarer ikke se noen annen grunn til at du skulle få betennelse i rectus abd.

Lær deg å puste riktig og å aktivere transversus abdominus istedet for å kronisk 'grippe' rectus abdominus.

http://www.youtube.com/watch?v=lmZwM0-U5yo

http://www.dianelee.ca/article-butt-grippers.php

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!