Skrevet av Emne: Litt nybegynder hjelp!  (Lest 1069 ganger)

Utlogget in93

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Litt nybegynder hjelp!
« : 21. september 2014, 01:17 »
Hei! først og fremst skriver jeg om min fysioterapi for å bli frisk fra ME/CFS(utmattelses syndrom), jeg er ikke ute etter å bli kropsbygger eller å slanke meg, er naturlig tynn og liker at kroppen min er myk i kantene, vil ikke bli "super buff". (Men litt strammere rundt magen skader ikke...)

Okey, jeg går i fysioterapi men vurderer å slutte for å trene mer hjemme, siden jeg har desverre ikke råd til å trene hos terapauten to ganger i uka (nav sier jeg har nok penger...) hos fysioterapauten har jeg som standar at jeg varmer opp 10 min på sykkel, så tar jeg to runder med 10 nedtrekk på 20 kg. Etter det "sykler jeg på ryggen" på ei matte, dvs, jeg ligger på ryggen, krøker meg sammen og strekker ut høyre arm og venste fot, så omvendt, to runder ti ganger. Så legger jeg meg på magen og løfter overkroppen med ryggen tre cm over bakken, holder litt, og ned igjen, to runder, ti ganger. Så finner jeg frem ballen (sånn stor yoga ball) og såt i planke på den to runder 10 ganger. Så to runder med ti av knebøy.

Jeg begynte å trene alt utenom nedtrekk og sykker hvær dag hjemme for litt over en måned siden, og vurderer å kjøpe meg en trimsykkel så kan jeg få jort det også hjemme. Så vurdrete jeg om jeg skulle kjøpe noen sånn manualer (sånne håndvekt ting), og gjøre det hjemme og kun gå til kontrolltimene hos fysioterapeuten. Hva synes dere om dette? Hvor mange kg bure jeg kjøpe i manualer? Hvor mye burde jeg gjøre?

Åsså en ting til, tror derer det ville hatt noe for seg om jeg begynte med sånn proteinpulver? Funker det når jeg gjør så lite? I såfall, hvilken anbefaler du? Må ha en som ikke smaker shit.

Jeg skulle gjerne spurt fysiotarapauten min men hun er i mammaperm, og hun har rigtig nok en vikar, men tenkte jeg kunne spør her først.

Beklager skrivefeil, og takk på forhånd for gode tips og råd!

Utlogget Max Raptor

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6

  • #RaptorGains
Sv: Litt nybegynder hjelp!
« #1 : 23. september 2014, 00:35 »
Hei.

Utifra det du skriver så høres det ut som at du klarer deg fint på egen hånd hjemme. Hantler/manualer får du kjøpt for en billig penge på enten Internett eller på din lokale sportsbutikk. Tror de fleste har den typen som kommer i koffert og har ca 10 kg i vekter med følgt.  

Så har du jo treningsstudio som også er et alternativ, men dette har du sikkert også tenkt igjennom å vist du planlegger å kjøpe mer utstyr til bruk hjemme så antar jeg at du vil trene i eget selskap.

Når det kommer til proteinpulver tror jeg faktisk ikke at dette vil hjelpe for deg. nå vet jeg jo heller ikke noe om kostholdet ditt men de fleste klarer å holde kroppen fornøyd med vanlig kost. Trener du mer utfordrende så kan det være greit og tilføye ekstra proteiner igjennom pulver eller proteinbarer osv.

Lykke til :-)))
- Torbjørn S. Nakken
Daglig leder - Max Raptor
MaxRaptor.no

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!