Skrevet av Emne: Kenneth Tallqvist talar ut  (Lest 2203 ganger)

Utlogget OD

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 123
  • Honnør: 582
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 123

  • Sponset av Proteinfabrikken og Kappi


Meistarar koma og fara en godsøgnin mun aldrei deyja

Utlogget Raggis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 926
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 926

SV: Kenneth Tallqvist talar ut
« #1 : 08. mars 2005, 16:08 »
http://pub36.bravenet.com/forum/3040726964/show/458209 litt enklere for de som ikke kan klipp og lim....
Styrkeløfter som for tiden pleier skader
Stevnepers:
Bøy:250kg Benk:180kg Mark:240kg - Total:662,5kg
Raw:
Bøy:3x200kg Benk:150kg Mark:3x230kg

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
SV: Kenneth Tallqvist talar ut
« #2 : 08. mars 2005, 16:18 »
Meget bra skrevet av Kenneth det der.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget BadBoy

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 058
  • Honnør: 433
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4 058

SV: Kenneth Tallqvist talar ut
« #3 : 08. mars 2005, 16:28 »
Ja, det må eg seie. Ein tankevekkar...

Utlogget Roy Holte

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 348
  • Honnør: 406
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 348

  • I`ll see you when Ragnarok begins.....
SV: Kenneth Tallqvist talar ut
« #4 : 08. mars 2005, 22:08 »
Trist!

Helt latterlig at det i produksjonslinjer kan være spor av feks nandrolone som gjør at man kan bli hektet i dopingtest!

Dvs: ver vet 100% sikkert hvilke proteintilskudd, kreatintilskudd og alt annet av "lovlige" tilskudd som kan innholde rester av ett sporstoff osm man kan bli tat i doping for?

Ting som blir solgt lovlig burde ha vært testet ut slik at utøvere kan få vite om det er fare for å bli tatt på produktet eller ikke...

Selv ville jeg ha syntes det er latterlig hvis feks jeg blir tatt for doping pga bruk av feks kreatin! ....eller ett eller annet kosttilskudd!   Da hadde det vært bedre at uringlasset hadde blitt fyllt opp av russiske ubåter;-) Da hadde man iallefall blitt tatt med buksa nede!





3xNSM 2000-2001-2002
2xIPF World Champion Benchpress
IPF European Champion Benchpress
IPF Nordic Benchpress Overall Champion
5x Norweigian Benchpress Champion

EX-IPF World Benchpress record holder-125kg Powerlift with 326kg
EX-IPF World Bencpress record holder-125kg-singellift with 327kg

EX-Strongman
EX-Powerlifter
EX-Benchpresser

www.strongmanroyholte-webshop.no
www.strongmanroyholte.no


Give them nothing...but take from them everything!

I`ll be back........I`ll raise again!and again...and again...my spirit they never get!

May GOD have mercy upon my enemies
......because I won`t!

Utlogget BadBoy

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 058
  • Honnør: 433
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4 058

SV: Kenneth Tallqvist talar ut
« #5 : 08. mars 2005, 22:26 »
Sjølv har eg vore skeptisk til v12, og sendte ein mail om dette for å få bekrefta om eg kunne få ein garanti for at det ikkje kunne innehalde noke ulovleg. Men ein veit jo aldri...  what
Eg hadde grete meg i søvn om noke slikt hadde skjedd....  Undecided

Utlogget OddbjørnS

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 107
  • Honnør: 151
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 107

SV: Kenneth Tallqvist talar ut
« #6 : 08. mars 2005, 22:40 »
Sjølv har eg vore skeptisk til v12, og sendte ein mail om dette for å få bekrefta om eg kunne få ein garanti for at det ikkje kunne innehalde noke ulovleg. Men ein veit jo aldri...  what
Eg hadde grete meg i søvn om noke slikt hadde skjedd.... Undecided
Akkurat samme grunnen til at jeg enda ikke har prøvd ut V12. Det blir jo produsert i utlandet, så man kan ikke være like sikker som de hos norske produsentene(håper og tror at rutinene er meget gode på det punktet her i landet). 100 % garantier kan man vel aldri få  Undecided   Å bli tatt for noe sånt hvis man er uskyldig ville vært en stor nedtur..
"Don't open the gates! Who the hell needs a wooden horse of that size?"
-Unknown inhabitant of Troy

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: Kenneth Tallqvist talar ut
« #7 : 09. mars 2005, 08:04 »
Trist!

Helt latterlig at det i produksjonslinjer kan være spor av feks nandrolone som gjør at man kan bli hektet i dopingtest!

Dvs: ver vet 100% sikkert hvilke proteintilskudd, kreatintilskudd og alt annet av "lovlige" tilskudd som kan innholde rester av ett sporstoff osm man kan bli tat i doping for?

Ting som blir solgt lovlig burde ha vært testet ut slik at utøvere kan få vite om det er fare for å bli tatt på produktet eller ikke...

Selv ville jeg ha syntes det er latterlig hvis feks jeg blir tatt for doping pga bruk av feks kreatin! ....eller ett eller annet kosttilskudd! Da hadde det vært bedre at uringlasset hadde blitt fyllt opp av russiske ubåter;-) Da hadde man iallefall blitt tatt med buksa nede!





Med mindre Otey satt det kosttilskuddet intramuskulært så skjønner i grunn ikke jeg åssen hun blei hekta på det...... Når det er sagt så er vel det et medikament de færreste ville brukt dersom en risikerte å bli testa, så i Oteys tilfelle (om det var nandrolone hun ble tatt på) så er jeg tilbøyelig til å tro at det var noe muffens.

Men uansett - er man tatt så er man tatt! At en prøver å ro seg unna i etterkant er vel knappest noen overraskelse.......
Det Tallqvist skriver virker forøvrig relativt troverdig lell da, men dette med forurrensede kosttilskudd er jo såpass kjent at det burde han vel da kanskje vært litt mer nøye med ja.....


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Raggis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 926
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 926

SV: Kenneth Tallqvist talar ut
« #8 : 09. mars 2005, 08:56 »
Med mindre Otey satt det kosttilskuddet intramuskulært så skjønner i grunn ikke jeg åsse hun blei hekta på det...... Når det er sagt så er vel det et medikament de færreste ville brukt dersom en risikerte å bli testa, så i Oteys tilfelle (om det var nandrolone hun ble tatt på) så er jeg tilbøyelig til å tro at det var noe muffens.

Prohormonene 19-Nor-4-dione, 19-Nor-diol, 19 Norandrostenediol og 19 Norandrostenedione blir alle konvertert av enzymer i levern til Nandrolone. Vil tro at det ofte er en disse som er den store synderen når en del idrettsutøvere har testet positivt på Nandrolone de siste årene. Ihvertfall når vi snakker grense verdier. Det var vel litt anderledes med CJ Hunter han hadde vel Nandrolone verdier flere hundre ganger over grensa.... 
Styrkeløfter som for tiden pleier skader
Stevnepers:
Bøy:250kg Benk:180kg Mark:240kg - Total:662,5kg
Raw:
Bøy:3x200kg Benk:150kg Mark:3x230kg

Utlogget Raggis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 926
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 926

SV: Kenneth Tallqvist talar ut
« #9 : 09. mars 2005, 09:00 »
Det jeg ikke skjønner er hvorfor ikke de lab testene og undersøkelsene av kosttilskudd som er gjort rundt omkring i verden, ikke kan offentliggjøres. Da får vi jo vite hvilke som er verstinger i bransjen. Og hva vi i hvert fall må holde oss unna.

Jeg har lest at det i en stor studie i Nederland ble testet over 50 forskjellige tilskudd av forsjellige produsenter. Her kom det visst frem at over halvparten av tilskuddene inneholdt stoffer de ikke skulle. Noen hadde så små mengder prohormoner så det mest trolig dreide seg om ufrivillig forurensing, mens andre igjen hadde så store verdier at det virket som om det bevisst var tilsatt. (mulig dette er enkelte produsenters måte å ha ett ”bedre” produkt en konkurrenten?). I denne testen, mener jeg å huske å lese at de ikke fant noe tull i det de kalte ernæringspulver (protein og karbohydrat tilskudd). Men derimot i det tilskuddet som gikk under kategorien ”prestasjonsfremmende tilskudd”. Men hvorfor ligger ikke denne studien med merker og produsenter tilgjenglig, slik at vi kan se hvilke som er verst.

Den finske antidopingkomiteen gjennomførte i 2003 stikkprøver av kreatinprodukter i helsekostforretninger sør i Finland. Under testen ble det tatt 21 prøver og tre av dem inneholdt forstadier av de prestasjonsfremmende stoffene testosteron og nandrolon. Preparatene ble gitt til seks frivillige personer. De fleste av deres urinprøver viste spor av ulovlige midler. Hvorfor ligger det ikke noe sted hvilke merker av de 21 som ikke innholdt noe ulovlig og hvilke som gjorde det.

Har ikke også Antidoping Norge/Dopinglaboratoriet på Aker også testet tilskudd? Og det er vel trolig at også en del andre land også har gjort tester i lys av alle de kosttilskudd sakene de siste årene.

Jeg mener det må være en fordel å offentliggjøre slike resultater. Selv om det selvfølgelig til syvende og sist er utøverne selv har ansvaret, og eneste måte å være 100% sikker er å ikke ta noe tilskudd. Men det vil for de utøverne som velger å ta tilskudd være beroligende å vite hvilke produsenter man MÅ holde seg unna.
Og kanskje de ”versting” produsentene, endrer seg når de vet de havner i ”gapestokken” fordi det oppdages at produktet deres ikke er rent. 
Styrkeløfter som for tiden pleier skader
Stevnepers:
Bøy:250kg Benk:180kg Mark:240kg - Total:662,5kg
Raw:
Bøy:3x200kg Benk:150kg Mark:3x230kg

Utlogget Saktemensikkert

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 644
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 644

SV: Kenneth Tallqvist talar ut
« #10 : 09. mars 2005, 09:11 »
Da får vi jo vite hvilke som er verstinger i bransjen. Og hva vi i hvert fall må holde oss unna.

Kanskje verstingene har råd til å holde informasjonen tilbake?! At enkelte produkter bevisst tilsettes "tryllepulver" for å være et mer effektivt produkt enn det fra konkurrentene skulle ikke forbause meg.

Dette med gapestokk har jeg også tenkt på, men om det er slik at kjøpesterke krefter arbeider for hemmeligholdelse av denne typen informasjon tror jeg "verstingene" er (bokstavelig talt) mer tjent med å fortsette i det skjulte.

Synd.
VEIKING POWER


Konkurrerende utøver - Styrkeløft

Medlem av Bodø SK

Squats were one of my favourite back exercises - Schwartzenegger

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: Kenneth Tallqvist talar ut
« #11 : 09. mars 2005, 10:49 »


Prohormonene 19-Nor-4-dione, 19-Nor-diol, 19 Norandrostenediol og 19 Norandrostenedione blir alle konvertert av enzymer i levern til Nandrolone. Vil tro at det ofte er en disse som er den store synderen når en del idrettsutøvere har testet positivt på Nandrolone de siste årene. Ihvertfall når vi snakker grense verdier. Det var vel litt anderledes med CJ Hunter han hadde vel Nandrolone verdier flere hundre ganger over grensa.... 


OK - takk. Da hadde jeg røket på en test i fjor sommer også tror jeg..... Brukte såkalt "andro-stack" bare for å prøve det liksom - tett oppunder en blodprøve jeg skulle ta for å sjekke ut mulige forklaringer på en ufunksjonell lunge jeg har, og da hadde jeg visstnok enkelte verdier som i allefall lungespesialisten min funderte litt på.....

Nye tester hos en endokrionolog en måneded etterpå var for øvrig helt strøkne. Han mente for øvrig at lungespesialisten burde holde seg til lunger, for han så ikke avvik av betydning i de opprinnelige prøvene heller. Han mente at de verdiene som var litt høye ville vært naturlig skyhøyt høyere hos en middels maratonløper (vistnok de som gir et mål på en del av muskelaktiviteten, CF- eller CK-verdien eller noe slikt) .


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: Kenneth Tallqvist talar ut
« #12 : 09. mars 2005, 15:05 »


Prohormonene 19-Nor-4-dione, 19-Nor-diol, 19 Norandrostenediol og 19 Norandrostenedione blir alle konvertert av enzymer i levern til Nandrolone. Vil tro at det ofte er en disse som er den store synderen når en del idrettsutøvere har testet positivt på Nandrolone de siste årene. Ihvertfall når vi snakker grense verdier. Det var vel litt anderledes med CJ Hunter han hadde vel Nandrolone verdier flere hundre ganger over grensa.... 


Selv små doser av disse prohormonene kan gi nandrolonverdier tilsvarende som CJ Hunter hadde. Ref Pat Arnold, som lagde de første prohormonene.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Roy Holte

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 348
  • Honnør: 406
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 348

  • I`ll see you when Ragnarok begins.....
SV: Kenneth Tallqvist talar ut
« #13 : 09. mars 2005, 22:31 »
Da er det jo betryggende å vite at nesten alle råstoffer blir importert fra utlandet:-o

Hmmmm skal man gå etter dette kan man jo ikke spise noe som helst av kosttilskudd! Men da er vi over på ett annet spørsmål: hvem vet om ikke maten vi spiser også kan inneholde pro-hormoner? Kjøpte tidligere indrefilet på rema 1000 fra brasil!.....mon tro om ikke det var etter dette jeg vant NSM 3 ganger;)

Og hormon hønen fra prior er sikkert ikke trygge de heller! Ei heller kyllingfilet! Har Dere sett hvordan disse vokser i de 3 ukene de lever! fra syl til hulkenfjørfe på 3 uker!

Er det noen pulver -kreatin som er godkjente av toppidretts senteret i Norge?
Multipower?

....og en ting til: husk å ikke ha sex dagen før NM pga at testen kan gi en merkelig forskjell i forholdet testo-østrogen!


3xNSM 2000-2001-2002
2xIPF World Champion Benchpress
IPF European Champion Benchpress
IPF Nordic Benchpress Overall Champion
5x Norweigian Benchpress Champion

EX-IPF World Benchpress record holder-125kg Powerlift with 326kg
EX-IPF World Bencpress record holder-125kg-singellift with 327kg

EX-Strongman
EX-Powerlifter
EX-Benchpresser

www.strongmanroyholte-webshop.no
www.strongmanroyholte.no


Give them nothing...but take from them everything!

I`ll be back........I`ll raise again!and again...and again...my spirit they never get!

May GOD have mercy upon my enemies
......because I won`t!

Mesterinne

  • Gjest
SV: Kenneth Tallqvist talar ut
« #14 : 10. mars 2005, 14:17 »
Er det noen pulver -kreatin som er godkjente av toppidretts senteret i Norge?
Multipower?

Toppidrettsentret godkjenner ingen ting. Olympiatoppen har sagt til vår kontakt i NSF at Multipower er et av de mer trygge merkene. Grunnen er at de ikke produserer ulovlige produkter. Av samme grunn er TwinLab ikke sikker, da de selger ulovlige produkter. Jeg vil ikke tro at noen produsenter med vilje tilsetter ulovlige stoffer i proteinpulver og slikt, men det er jo klart det er en viss fare for forurensning når produktene produseres i samme anlegg.

Selv holder jeg meg til Proteinfabrikken, Multipower, Dalblad og Eiselt.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!