Skrevet av Emne: hvordan måler mann fett%  (Lest 1661 ganger)

Utlogget Sweetie

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 117
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 117

hvordan måler mann fett%
« : 29. april 2005, 10:16 »
hei..jeg lurer på hvordan man måler fettprosenten? går det ann å gjøre det uten å bruke sånn klype..vet dere hvor jeg kan henvenne meg henn for å få målt d
Sweetie:)

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: hvordan måler mann fett%
« #1 : 29. april 2005, 10:25 »
Bruk klype, det er det som gir det beste og mest stabile resultatet. Slike elektroniske vekter er ekstremt ustabile og unøyaktige.

Henvend deg på et treningssenter, et bra senter gjør dette. Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget MartialArtist

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 279
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 279

SV: hvordan måler mann fett%
« #2 : 29. april 2005, 12:36 »
kan ikke skjønne hvordan en klype kan måle mer nøyaktig enn en elektronisk puls som blir registrert av en computer?
jeg har selv en fett%-måler, og den virker helt perfekt den, så lenge man følger bruksanvisningen, så viser den det samme hver gang, og viser resultater som faktisk stemmer...

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: hvordan måler mann fett%
« #3 : 29. april 2005, 12:41 »
Alle de forskjellig viser noe ulike resultater.
Det viktigste er nok å holde seg til samme typen hele tiden og heller bruke resultatet som en indikasjon på hvordan utviklingen er. Det kan godt være at målet flyr litt opp og ned mellom uker pga litt ulikt vannmengde i epitelet mm, men den langsiktige trenden (over 5-6 uker eller mer) er det som er interessant. Jeg har eksempelvis 2 ulike klyper hjemme - med den ene har jeg en fettprosent på 10 (accu), mens jeg med den andre har en fettprosent på nesten 14....... reell fettprosent er sikkert et sted imellom disse - eller muligens ikke.......

Speilet gir uansett et mye bedre bilde av situasjonen enn selve fettprosenten. 10% på en fyr kan se ektremt mye bedre ut enn på en annen, og noen er ferdigdeffet på 6-8% mens andre kanskje må ned i 4-5% for å se like bra ut......


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: hvordan måler mann fett%
« #4 : 29. april 2005, 13:44 »
kan ikke skjønne hvordan en klype kan måle mer nøyaktig enn en elektronisk puls som blir registrert av en computer?
jeg har selv en fett%-måler, og den virker helt perfekt den, så lenge man følger bruksanvisningen, så viser den det samme hver gang, og viser resultater som faktisk stemmer...

De elektronsike måleren sliter veldig om du har vann i kroppen, den sliter med å skille mellom fett og vann..... da kan du selv tenke deg hvor nøyaktig det blir.....
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Lance

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 53
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 53

SV: hvordan måler mann fett%
« #5 : 02. mai 2005, 18:58 »
klype er desverre det mest nøyaktige, desverre for at det kan være litt kronglete å bruke, man skal måle på mange steder, å få et snitt. Poenget med elektroniske er som mange har sagt at de sliter med å skille mellom vann og fett.. Og de kan ha problemer hvis du har mye salt i kroppen. Disse elektroniske fungerer ved at de sender en liten strøm gjennom kroppen din, og salt(vann) leder bedre enn "fersk" vann, så du vil få et upålitelig resultat. Så det mest nøyaktige er en klype. Men som nevnt over her, måler du ofte, og spiser relativt likt, ikke plutselig hiver i deg en kilo salt f.eks Smiley så vil nok en elektronisk gjøre susen. Er ikke sikkert du får akkurat riktig svar, men du vil hvertfall se om det går riktig vei Smiley Jeg angrer på at jeg kjøpte klype, for det er ikke så lett som det ser ut til Smiley

Utlogget DNG

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 000
  • Honnør: 90
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 000

  • Face the pain, It's ripping me into pieces
SV: hvordan måler mann fett%
« #6 : 02. mai 2005, 20:18 »
http://www.fitnessonline.no/index.php?index=utregningmann

noen som har prøvd den?

forstod meg ikke på åssen jeg skulle måle what

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!