Skrevet av Emne: NM STYRKELØFT 2006  (Lest 9411 ganger)

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
NM STYRKELØFT 2006
« : 26. februar 2006, 15:52 »
Hei!

Ingen nyheter fra NM på forbundets sider enda, ingen bilder, ingen referater fra utøverne - kun noen korte resultater og litt skryt fra Alex om benken sin Grin (han fortjener skryt!) på en tråd som fort blir glemt. For det meste er det kritikk på samme tråd. I denne tråden vil jeg har referater, tanker om NM og bilder!

Jeg kan begynne med hvordan NM var for meg. For flere måneder siden var jeg veldig bra i knebøy. En skal ikke trene for tungt over for lang tid - men jeg håpte på å kunne vedlikeholde formen fram til programstart for oppkjøringen mot NM. Desverre ble det nok for tung trening over tid slik at jeg ble skikkelig syk ei uke like før program-start. Mistet 20-30 kg av styrken i bøy - men trodde styrken skulle komme tilbake igjen i løpet av programmet. Før programstart hadde jeg relativt lett 270 kg i knebøy med bare belte. Er sikker på at 280 kg ville gått. Hadde derfor 350 kg i knebøy som ganske realistisk mål ettersom jeg ville bli sterkere i grunnstyrke i løpet av oppkjøringen samtidig som jeg på mitt beste har tjent 70-80 kg på utstyret.

De første ukene på oppkjøringen (Dietmar) ble veldig tunge - slik de ikke ville ha vært om det ikke var for sykdommen i forkant. Formen steg selvsagt for hver uke - men når jeg kom til første eller andre (tror det var uke 6, men er usikker) så hadde jeg blitt syk igjen. Kastet opp samme dag som jeg skulle kjøre knebøy og ble så sprengt i trynet som jeg aldri før har blitt. Var seriøst blå i trynet selv 4 dager senere og så solariumbrun ut på femte dagen Smiley Disse problemene med å kaste opp og være forkjølet forble med meg gjennom hele programmet. På nest siste utstyrsøkt tok jeg relativt lett 322,5 kg i bøy og skulle ta to doble på 330 på siste utstyrsøkt. Da var formen helt elendig. Jeg gikk og brekket meg på trening og ble helt satt ut. 250 kg uten utstyr var det såvidt jeg klarte og det å ha på knebindene var så vondt som aldri før. Selv om bindene var veldig slakt påsatt. Dette gjorde at jeg bommet på 300 kg noe jeg aldri har bommet på før.

Planen for NM var jo å ta 350 kg og jeg skulle starte på 322,5 eller 330 hvis doblene gikk bra på trening. Var jo helt sikker på at dette ikke ville gå når generalprøven gikk så dårlig og hele oppkjøringa var så plaget. Når siste økt gikk så dårlig som den gikk bestemte jeg meg opprinnelig for å ikke delta på NM i det hele tatt. Ombestemte meg heldigvis ganske fort til å delta på NM uten utstyr - bare for å delta og slippe utstyret jeg ikke liker så godt Smiley Så ble det forandret til å løfte med skjorta i benk ettersom jeg var i veldig god form i benk og visste jeg ville sette ny rekord der. Skjorta er også det mest behagelige utstyret i styrkeløft. Til slutt bestemte jeg meg for å løfte med fullt utstyr og heller starte lavt så presset ikke ble så stort.

Benkpressformen var kjempebra i løpet av programmet. Hadde satt 220 som mål på NM, men tok 220 på trening 2-3 ganger og klarte også 230 ned til 3 cm kloss. Var derfor rimelig sikker på at 220 skulle gå på NM.

Markløftsformen har også vært ganske bra men jeg har de siste årene hatt veldig problemer med markdraktene. Har ikke helt forstått hva problemet har vært men det har vist seg å være at drakten har vært for stram i lårene. Dette skulle jeg løse denne gangen ved å kjøpe en stor og vid drakt. Bestilte derfor samme drakt som Olaf Dahl som har mye større drakt enn meg - men når jeg fikk drakten var den alt for liten av meg. Sendte den tilbake til fabrikanten i Finland og fikk en drakt med størrelse over Olaf sin - men denne var også for stram i lårene. Fikk ikke prøvd drakta på trening så jeg måtte bare håpe den kunne passe hvis jeg utvidet den i lårene. Utvidet den to ganger med flasker og fikk den til å passe på lårene - men ikke vid nok. Dette fikk jeg oppleve under oppvarmingen på NM - men mer om det for de tolmodige etterpå Smiley

Det ble litt stress før NM for å få alt i orden - men dagen for mesterskapet kom omsider. Jeg sto opp kl. 08 (etter å ha snudd døgnet totalt) fordi jeg ville spise tre måltider (som normalt før trening) - men ettersom innveiing er så lenge før selve løftingen startet så ville jeg ha med meg ett lite måltid (nudler og banan) som jeg kunne spise før selve oppvarmingen tok sted.

Dagen startet dårlig. Jeg klarte såvidt å drikke min liter melk til frokost og ikke lenge etter jeg var ferdig så kastet jeg opp. Først kom det mye melk som ble sølt utover kontorbordet, deretter kastet jeg opp på toalettet før jeg dro til kjøkkenet for å finne noe å tørke opp med - og da kastet jeg opp der også. Totalt kastet jeg opp 5 ganger og det var en jævlig kjip start på dagen. Gikk kvalm hele tiden helt til jeg egentlig skulle spise mitt andre måltid. Ble så jeg måtte legge meg og sove istedetfor og utsette måltidet så lenge at jeg ikke ville rekke ett tredje måltid. Så vi kjørte til Melhus kanskje litt tidligere enn tenkt - veide inn, sjekket utstyr, spiste litt nudler og begynte oppvarmingen.

Hadde vært på Melhus for å sett på forholdene dagen før. Jeg ble veldig imponert av å se at skiltingen til stevnearenaen var så bra! Stor honnør til Melhus for dette. Viktig å tenke på andre arrangører også. Ikke bare er dette reklame for selve stevnet - men det gjør det lett for utøverne å komme fram. Melhus har vært veldig flink med reklame for stevnet. Mye i lokale aviser, radio og store plakater hengt opp på treningsstudioer osv. Litt synd (veldig synd) var at de glemte sted og tidspunkt for NM på reklameplakatene sine. Det ble de klar over selv litt for sent.

Tilbake til oppvarmingen. Det er alltid litt vanskelig å varme opp til stevner synes jeg - en vet liksom aldri helt når man selv skal løfte. Det er en pulje først som skal løfte og man må beregne hvor lang tid de løfterne kommer til å bruke. Så må man beregne tiden man trenger på oppvarmingen. Det er lett å bli stresset - men det er også lett å føle at man har bedre tid enn man har. Jeg pleier å bli veldig stresset - men denne gangen ble jeg en smågutt for Kjetil Holm som trodde vi skulle begynner å løfte 15.15 når vi ikke ville begynne før 15.50-16.00. Han var liksvett litt over 15 fordi han trodde det var ett kvarter til han skulle løfte Smiley Vi måtte le av dette begge to Smiley

Oppvarmingslokalet var veldig stort og bra - og det var nok av vekter for oss. Eneste negative her - noe som ikke har med Melhus som arrangør å gjøre - er at løfterne (dvs. hjelperne!) er alt for dårlig til å organiserre oppvarmingen. Hjelperne som er med løfterne bør være skivepåsettere og gjøre klar vektene til utøverne. De bør også organisere slik at det blir en viss rekkefølge på hvem som varmer opp og at det ikke blir ville vesten. Det er mange som er beskjedne som nesten aldri slipper til ved at de ikke klarer å bryte inn i oppvarmingsrutinene til de store sterke folkene som er der. Vi i min klasse skulle jo begynne å varme opp når de i pulja under var i ferd med å avslutte oppvarmingen. Da var f.eks. det ene knebøystativet lastet med en stang med 240 kg mens stativet ved siden av hadde 255 kg på stangen. Vi som skulle begynne med 60 kg måtte vente på begge stativer ettersom hjelperne ikke var flinke nok til å organisere at 240-kilos-stangen skulle bli til 255 kg rett etterpå.

Vi kom oss igjennom oppvarmingen. Jeg var spent på knebøyen ettersom jeg ikke hadde trent tung knebøy på lenge. Siste tunge økt bommet jeg jo på - og fredagen uka før hadde jeg "bare" vært oppe på 205 kg. Dette var da som luft uten utstyret, men det hadde foruten det bare vært trening på 140-160 kg og det er jo lettere enn mine oppvarmingsvekter.. så var redd det ble for mye overskudd og for lite "nervetrigging". 220 med halv drakt var lett. 270 med fullt utstyr var greit. Istedet for å åpne på 322,5 eller 330 så hadde jeg på forhånd bestemt at jeg skulle åpne på 300. Dette for å senke prestasjonsangsten. Jeg var ikke nervøs i det hele tatt - men jeg slet også under oppvarmingen med at jeg kjente jeg kunne kaste opp når som helst. Brakk meg under en anledning. Hjelperen min Andreas Tiller måtte knyte skoene mine fordi hvis jeg bøyer meg mot skoene så blir magen i veien slik at jeg kaster opp hvis jeg er slik spyklein...

Har hatt problemer med å komme dypt nok i bøy på trening med utstyret. Tidligere brukte vi Marathon som styrkeløftsdrakt og den var så elastisk at det var ikke noe problem å "dumpe" i bunnen. Nå - med Metal - synes jeg at jeg må føle meg mere fram - og det er nesten umulig å kjenne dybden likevel. Så det er bare å gå ned til det stopper og så prøve å gå enda dypere. Selv om det da nesten blir knebøy med stopp som gjør løftet mye tyngre.

Vi løfterne hadde fått med oss at dømmingen var streng så vi hadde bare å gå dypt nok. Jeg løftet 300 kg på mitt første løft. Fikk høre etter stevnet at jeg var veldig dyp og ser på videoen nå i ettertid at det stemmer Smiley 300 kg var, som det bør være, veldig lett. For meg ser det ut som om 330 burde gått på det løftet - spesielt om jeg hadde vært litt tøffere og kanskje ikke gått like langt ned.

Fikk selvtillitt av dette og tenkte kanskje å gå rett på 320 som ville være tangering av stevnepers (løftet 325 på RM oktober 2004 men fikk underkjent pga. dybde), men ville bare plukke kilo denne gangen. Ikke ha prestasjonsangst overhodet. Ingen ambisjoner. Bare løfte og gjøre det beste utav det. Var egentlig fornøyd bare jeg hadde klart meg igjennom oppkjøringsprogrammet og ikke minst at jeg nå hadde gjort ett løft godkjent og var med i denne konkurransen. Gikk derfor på 315 kg noe jeg var sikker på jeg skulle klare. På avløftet var jeg imidlertid veldig uryddig. Jeg mistet balansen og tippet framover og måtte bruke sinnsykt mye krefter på å rette opp ryggen for å få balansen tilbake og få startsignal fra hoved-dommer. Bindene var heller ikke så bra surret så jeg ble helt tømt når jeg var på vei oppover i det løftet. Tiller fikk bedre tid til å surre meg i siste løftet og da surret han veldig bra. Imidlertid mistet jeg balansen på samme måte som i andreløftet mitt - men ikke så voldsomt denne gangen. Jeg fant balansen mye fortere og tror jeg nådde god dybde og var på vei opp. Denne var jeg sikker på at jeg hadde - men så datt vekta litt ned på den ene siden. Ikke forstår jeg hva som skjedde - det føltes veldig rart. Trodde likevel underveis at jeg skulle klare å få opp den vekta, men så kjente jeg at jeg fikk trykket mer og mer på hælene (jeg må ha trykket på midten av skosålen) og tilslutt bare ramlet jeg bakover. Veldig skuffende - men jeg var likevel fornøyd ettersom jeg ikke hadde noen ambisjoner. Visste med meg selv at jeg var mer enn nok sterk nok for denne vekta - selv denne dagen.

I benkpress tenkte jeg å starte på 210 kg. Det var 5 kg over pers. Grunnen var enkel. 210 hadde jeg gjort mange ganger på trening. 220 noen ganger og 230 ned til 3 cm kloss. Varmet opp til og ta 190 kg med skjorta men gjorde dette så lenge før benkstart så jeg tok også 200 kg. Dette virket ikke så lett som jeg hadde trodd så jeg senket åpningsvekten til 200 kg. Var litt problemer med å ta på skjorta også. Siden skjorta er litt trang (egentlig kunne jeg nok ha hatt ett nummer mindre også) så bruker vi glatte poser for å få den på armene og oppover skuldrene. Men vi plasserte posene litt dårlig og jeg var så utrolig svett at drakten ikke kunne skli oppover huden i det hele tatt. Så når den var påsatt var det vanskelig å gjøre justeringer på den. Når jeg tok av meg t-skjorta for å ta på benkskjorta var det såvidt jeg klarte å ta den av også! Smiley 

Tok 200 kg på første forsøk og det var sinnsykt lett. Både føltes og så slik ut (jeg ser på videon). Økte til 212,5 på andre forsøk. Dette gikk også veldig lett helt til siste 5 cm hvor jeg måtte ta i litt - men det var aldri noe problem. Ny pers med 7,5 kg men likevel like mange kilo ifra målet på 220. Gikk på 220 i siste forsøk men var egentlig ikke så sterk i troen på at det skulle gå. På trening har vi justert skjorta bra etter hvert løft, men nå på stevnet så justerte vi ikke skjorta i hele tatt. Det var jo ikke mulig siden den satt så klisst til kroppen. Bommet på 220 og ropte ut til publikum: "Elsker deg Mona!" Smiley Mona er kjæresten min som var blant publikum - og det var jeg veldig stolt for. Hele hennes familie, min mor og andre venner av oss var der også. Veldig morsomt - og da måtte jeg lage litt show også Smiley Litt morsomt med å ta 212,5 var at Tiller sin pers var 210 og at Kjetil, som normalt er - og har vært - mye sterkere enn meg i benk, kun fikk 210 kg så jeg slo han i benk Smiley

Så begynte vi oppvarmingen i mark. Det føltes ganske bra ut selv om jeg følte at beina var det lite kraft i. Å bomme på to løft i knebøy sliter på beinstyrken. Dessuten er de stramme knebindene med til å lage en merkelig følelse i dem. Varmet opp uten drakt til jeg kom til 220. Hadde bare tatt noen enkle single for det meste. Trenger ikke så mye oppvarming på mark på ett stevne.

Tok på drakta. Føltes egentlig ganske bra ut. Skulle prøve 220. Kom såvidt ned til stanga. Var litt halvhjertet - men hadde ikke sjanser på å løfte 220.. TO HUNDRE OG TYVE!! Kjørte jo triple på dette før jeg begynte med styrkeløft i 1998. Prøvde litt mer helhjertet på ett nytt forsøk, men kom ikke helt ned og fikk stanga kun i fingertuppene. Pga. stramheten i lårene så ble det nesten strake mark og da føles det naturlig nok ganske tungt ut spesielt når man ikke har skikkelig grep.

Rev derfor av den forbaskede markdrakta og tok på en singlett - standard utstyr som ikke hjelper noe kilomessig. I desember 2004 tok jeg 310 kg i markløft med markløftsdrakt - men pga. lårene igjen så fikk jeg ikke rettet ut skikkelig. Så en skikkelig drakt hjelper meg 20-40 kg faktisk.

Senket åpningsløftet til 240 kg. Visste ikke hvordan jeg lå ann ettersom jeg var sliten i beina. 240 var selvsagt veldig, veldig lett. Økte så til 260 i andre forsøk.

Min trippelpers er 262,5 kg og det beste jeg har vært god for på en dobbel er 270 uten utstyr. Dette har da vært på trening og det sies, og føles, som om man er mye svakere på slutten av ett stevne.

260 var likevel som luft. Merkelig lett.

Gikk derfor på 280. 5 kg over stevnepers satt i 2001. På junior-NM i 1999 så tok jeg 270 ganske lett og prøvde på 282,5 kg - den gang med Marathon markløftsdrakt.

Overaskende nok gikk 280 ganske lett også. Tre hvite lamper på alle mine markløft. Det har aldri hendt meg. Jeg har nesten aldri fått til tredje løft i en konkurranse - og denne gangen klarte jeg altså 5 kg over pers i sisteforsøket i en konkurranse selv uten markløftsdrakta med en dårlig oppladning over flere uker. Ingenting kunne vært bedre! En herlig følelse! Smiley

Ved oppsummering etterpå fant jeg like gledelig ut at 792,5 som er 57,5 kg - 77,5 kg (hadde 350 - 220 - 300 som mål) lavere enn målet for konkurransen faktisk var 2,5 kg over stevnepers satt på mitt elendige NM året før Smiley

Etter konkurransen ble det intervjuer med TV-Norge/Trøndelag (husk å se på tven mellom 17.30 og 18.30 på MANDAG!!) og en dusj og omskift før bankett. Kjæresten min og jeg var først på banketten men etterhvert så kom hele gjengen. En flott bankett. Vi fikk kalvstek og kunne egentlig spise så mye vi ville. Jeg ble iallefall veldig mett! Kjempebra mat og overaskende at man får så mye og god mat på en bankett! Fikk prate med mange hyggelige styrkeløftere og sett mange fine pupper! Kjempebra  Grin

Alt i alt - veldig misfornøyd med resultatet i knebøy. Misfornøyd med resultatet i benk. Misfornøyd med resultatet i mark. Kjempefornøyd med å ha deltatt. Kjempefornøyd med pers i benk. Lykkelig over å ha perset i mark selv uten drakta.

Og ikke minst: kjempefornøyd med selve arrangementet. Jeg deltok i j-NM 98,99. Var og så på NM 99 og NM 2000. Deltok i NM 2001, NM 2004 og NM 2005. Har også sett på noen B-NM og vært på andre arrangementer. Dette er det beste stevnet jeg har opplevd!

Her er grunnene:
- God skilting på E6! Ingen tvil om hvor man skulle kjøre.
- STOR stevnehall.
- Mange stoler og god plass til publikum
- Utstyrs-stand av Kappi og Tech Nutrition
- Stor oppvarmingsal med mange stativ og vekter - og ikke minst SKIKKELIG utstyr. Ikke noe bakgårdsutstyr der.
- Teppe på plattingen (dette er nå obligatorisk)
- God speaker og gode skivepåsettere
- Meget god videoprojektor som viser resultater og resultatlister fortløpende på stor skjerm
- Egen skjerm for hvilken vekt utøveren skal løfte
- Egen tavle som viser hvor lang tid utøveren har på å begynne løftet (nedtelling på 60 sekunder).
- TV-skjerm i farger for å følge stevnet på oppvarmingsrommet
- Gode garderobefasiliteter. Toaletter og dusj.
- God belysning på plattingen selv om motlyset på løfteren kunne være litt distraherende.
- God reklame på forhånd!
- Kongelig at TV-Norge var der og laget reportasje!
- Perfekt DJ! Kongelig musikk! Selv Dream Theater - mitt favorittband ble spilt! Yeah!

Jeg finner nesten ingen minus. Jeg snublet ett par ganger i plattingen, men det er ikke noe å syte over. Synd at plakaten som skulle reklamere for stevnet ikke hadde med tidspunkt og stevnested.

Derfor: Gratulerer til MELHUS STYRKELØFTSKLUBB!

Kondolerer med Åge Berntsen og Roald Undlien som slet seg ut dagen før og presterte langt under pari i sin egen løfting.

Takker Andreas Tiller for meget god hjelp selv om jeg ble skikkelig frustrert når han plutselig var borte i 10-15 minutter som for meg føltes som en halv time under oppvarmingen. Tiller måtte ha seg ei pølse Smiley Tiller er en flott hjelper. En sterk hjelper som ikke er så spesielt sterk i styrkeløft for tiden - men han kommer sakte men sikkert tilbake til gammel form og den vil han såklart også passere. Da blir jeg med som hjelper til han Smiley

Takker Espen Bøs Aune for å være veldig flink til å hjelpe til. Han sto for god orientering mtp. løfterekkefølge.

Takker også silentk - Kristian Kolstad - for vannpåfylling og annen "småhjelp" Smiley

Gratulerer til Asbjørn Randen og Inger Blikra med kongepokalene. Helt utrolig! Randen er jo min favoritt da - de lårene hans er helt unike. Nesten 402,5 kg i knebøy er mye mer enn vannvittig. Kult at Blikra satte rekord med 222,5 kg i mark. Det er 2,5 kg mer enn offisiell pers til Jan Arthur som satte sin rekord i 100 kgs klassen senior herrer!  Grin

Gratulerer til Andreas Hjelmtveit med stipend og mange priser på banketten!

Gratulerer til Alex med ny norsk rekord i benkpress på 231 kg. Har ikke sett den enda men skal se på video i løpet av dagen.

Gratulerer til Joakim Bjerke for sinnsyk løfting. Kondolerer for sinnsykt skuffende resultat Wink

Gratulerer til Røsten som aldri trener men har styrke som er sinnsyk. Han løftet noe vanvittig men heller ikke han fikk uttelling. Gratulerer og kondolerer Smiley

Gratulerer til lagkompis Olaf Dahl som holdt på å ryke ut med 240 i benk og gitt en ufortjent bronsemedalje til meg. Han fikk sølv med 940 og løftet som en Gud. Han tror på Gud - jeg tror på han. 360 i markløft hadde gått hadde han ikke revet av huden inni hendene sine.. 370 som er KK-rekorden står for fall!!

Morsomt å se Ingunn Elise Håkonsen løfte norsk rekord etter så mange års fravær. Ikke bare fra styrkeløft men også fra den opprinnelige vektklassen sin. For en flott løfter!

Gratulerer til Bente Arntsen, Trond Fjøren og Roy Holte med nye benkrekorder.

Ja - egentlig vil jeg gratulerer alle utøvere, dommere og arrangører med ett kjempestevne! Sikkert mange fler som skulle blitt nevnt spesielt også - men jeg klarer ikke å sammenfatte alt Smiley

Tror ikke jeg har glemt så mye nå - men det er mye mer som hendte på NM. Og denne tråden håper jeg både utøver og publikum kan skrive ned og poste evt. bilder fra sine opplevelser.

Mvh,
Einar B. Gilberg

p.s. Ja... jeg liker å skrive Wink
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

silentk

  • Gjest
SV: NM STYRKELØFT 2006
« #1 : 26. februar 2006, 16:53 »
Jeg hadde det kjempefint i går, både som tilskuer og som en liten hjelpegutt for Einar og Olaf. Utrolig godt at Einar gjøre det så bra mtp. hans dårlige form den siste tida.

Var morsomt å se flere forumfolk, bl.a. 2Strong, aktiviteten, JanB, Hr.Thyve, IvrigPingle, Expedite, Heidi1, Electra, Lillemy osv. Hilste såvidt på Hr.Thyve, og han var en usedvanlig trivelig kar Smiley

Det var også fint å oppleve så mange sterke løftere. Jeg ble mektig imponert, spesielt over å se Asbjørn Randen bøye såpass mye Smiley

Gratulerer til Olaf som tok sølv, men som i mine øyne er nr. 1  biggrin

Utlogget Raggis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 926
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 926

SV: NM STYRKELØFT 2006
« #2 : 26. februar 2006, 17:04 »
Resultater og rankinglister i de forskjellige øvelser er lagt ut på: www.sandekk.com
Styrkeløfter som for tiden pleier skader
Stevnepers:
Bøy:250kg Benk:180kg Mark:240kg - Total:662,5kg
Raw:
Bøy:3x200kg Benk:150kg Mark:3x230kg

Utlogget Espen Bøs Aune

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 749
  • Honnør: 1113
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 749

  • Sponset av www.Norkost.no
SV: NM STYRKELØFT 2006
« #3 : 26. februar 2006, 17:13 »
Min menntor OD,jeg vil gratulere deg med sølvet:))Skulle ha tatt 20kg mere enn det ble,men pers er pers vet du.Foresten..trekker tilbake derre menntor greian..Fat bastard!!I will brake you on NSM!!  hi,hi,hi...

Utlogget OddbjørnS

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 107
  • Honnør: 151
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 107

SV: NM STYRKELØFT 2006
« #4 : 26. februar 2006, 21:54 »
"Don't open the gates! Who the hell needs a wooden horse of that size?"
-Unknown inhabitant of Troy

Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!
SV: NM STYRKELØFT 2006
« #5 : 26. februar 2006, 22:00 »
Jeg kan egentlig ikke gjøre så mye mer enn Einar, og gratulerere Melhus med ett flott gjennomført NM!!  Bow Jeg har hatt ei kjempehelg!!
Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Utlogget Mr Benkpress

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 224
  • Honnør: 1010
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 224

  • Trying is the first step towards failure
SV: NM STYRKELØFT 2006
« #6 : 26. februar 2006, 22:01 »
3647 ord
"Alexander the Great,
His name struck fear into hearts of men,
Alexander the Great,
Became a god amongst mortal men."






Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Norgesmester!

Utlogget Electra

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 355
  • Honnør: 177
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 355

"Gorau adnabod, d'adnabod dy hun."

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: NM STYRKELØFT 2006
« #8 : 26. februar 2006, 22:56 »
3647 ord

Det stemmer. 19437 bokstaver, inkludert mellomrommene mellom ordene.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Roy Holte

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 348
  • Honnør: 406
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 348

  • I`ll see you when Ragnarok begins.....


3xNSM 2000-2001-2002
2xIPF World Champion Benchpress
IPF European Champion Benchpress
IPF Nordic Benchpress Overall Champion
5x Norweigian Benchpress Champion

EX-IPF World Benchpress record holder-125kg Powerlift with 326kg
EX-IPF World Bencpress record holder-125kg-singellift with 327kg

EX-Strongman
EX-Powerlifter
EX-Benchpresser

www.strongmanroyholte-webshop.no
www.strongmanroyholte.no


Give them nothing...but take from them everything!

I`ll be back........I`ll raise again!and again...and again...my spirit they never get!

May GOD have mercy upon my enemies
......because I won`t!

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: NM STYRKELØFT 2006
« #10 : 27. februar 2006, 09:17 »
http://www.romsdals-budstikke.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20060227/SPORT/102270012Artikkel ifra lokallavisa... De typiske feilene og feilsiteringene, men morsomt likevel. Legg merke til overskriften...  rofl (Jeg har sendt dem mail og håper de forandrer den..)

Utlogget mamma

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 323
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 323

SV: NM STYRKELØFT 2006
« #11 : 27. februar 2006, 10:20 »
http://www.ranablad.no/sport/article1973301.ece

Vi kom da i avisa vi også  headbang
I papirutgaven var det mere tekst og flere bilder, bl.a. knebøybilde av Jan Roger  2thumbsup


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Verdensmester 2006

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
SV: NM STYRKELØFT 2006
« #12 : 27. februar 2006, 18:02 »
Så dere på Tv-Trøndelag? Kjempemorsomt intervju med Olaf og meg pluss litt løfte-klipp.  Tror det er på tv igjen ca. kl. 18.45. Sendingen starter 18.30 tror jeg - men er på slutten  (selvsagt) at vi er.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Ensomme Arm

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 646
  • Honnør: 119
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 646

  • Alt går!
SV: NM STYRKELØFT 2006
« #13 : 27. februar 2006, 19:39 »
Her er linken! Klikk på TV Adressa og deretter mandag!
Sendinga starter på tiden 21:20
http://www.tvtrondelag.no/aktuelt.shtml
'262,5-55-100   Alt går!

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
SV: NM STYRKELØFT 2006
« #14 : 01. mars 2006, 12:57 »
http://www.nettposten.no/page.php?p=72
Klikk på TVSunnmøre under "Live". Sendinga ligger ute bare til kl. 17.30 i dag. Sunnmørsdialekta er virkelig nydelig. Legg merke til den søte og særdeles koselige slutten.

Kommer etter nyhetene og været så det tar ca.12 min.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!