Skrevet av Emne: kennyos cardioverden, og tilværelse som småbarnsfar :)  (Lest 278462 ganger)

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Hehe, Norges svar på Newman?

http://www.bt.no/innenriks/article356883.ece

Kanskje det regnet?  Grin

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Jeg er bare en dum matematiker med flere tomler enn fingre. Da kan du tenke deg hvordan det går når jeg skal montere sånne klamper under skoa.... what

Det er to hull i de festene på klampene, men i sykkelskoa er det bare et hull.... Undecided Fester jeg det er bare et hull vil jeg vel vri den skakk på skoen når jeg først skal vri beina ut av pedalen igjen.... woot

What to do Huh
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Sammen med klossene skal det være en plate med 4 hull i. Denne skal inni skoa (under innersålen). Så ser du på klossen, at det er en side som er ruglete. Denne skal inn mot skosålen. Når du da teiter til skruene, vil den ruglete flaten gripe seg fast i skosålen, slik at klossen sitter. Om den ruglete flaten ikke treffer skosålen, har du fått et eller annet feil. Da får du ta en tur til butikken igjen. Forøvrig pleier de å hjelpe deg å montere slike klosser når du kjøper dem, dette skal de kunne.  Smiley

Selv pleier jeg å bruke de fremste hullene i platen, men det som er viktig er at klossen kommer mest mulig midt under tåballen. Forøvrig må du justere vinkel og sideplassering som det passer deg. De fleste foretrekker å la tærne peke litt ut fra sykkelen, omtrent så mye at man akkurat kan plassere en finger mellom hælen og krankarmen. Men dette er likevel helt individuelt. Kjenner du noe ubehag eller press i knærne, må du justere litt igjen. Dette må nesten bare prøves frem. Bare sjekk at skoene ikke sitter for løst eller for fast i låsen på pedalen FØR du sykler  Wink. Her er det også justeringsmulighet. På pedalen skal det sitte en umbrakoskrue som justerer "hardheten" i fjæren.

Håper dette hjelper.  Smiley

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

20.04.2007:

Trening:

-Sykle til jobb. 11km Tid: 25 min. Puls snitt / max: 154 / 167
-Sykle fra jobb. 11km. Tid: 32 min. Puls snitt / max: 158 / 174

Kost:

-Frokost: Som i går
-Lunch: Som i går
-Mellommåltid: Som i går
-Middag: 1/2 pizza. Lightcider.
-Kvelds: Litt godteri, nøtter og øl.


*Grmpf. Det hadde jaggu lagt seg litt snø og is enkelte steder i løpet av natta, så morgenens sykling var en liten ekstra utfordring.  Undecided Har gode sykkelklær, så kulda er ikke noe problem. Men måtte ta det litt ekstra kuli i svingene. Ellers gikk det veldig greit, hadde medvind til jobb så tiden ble den samme som den pleier likevel.  Smiley Hjem igjen fikk jeg vinden i fleisen igjen og kjente godt ukas sykling i beina. 2 minutter senere enn normalt.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Hmm.... tror jeg skjønner, men jeg har bare fått en plate med plass til to skruer, dvs. det fulgte bare med to skruer også.

Men det er skal altså bare være et hull "utenfra" og inn i skoen altså ? Har sett de taggene, og mulig jeg rett og slett ikke skrudde til hardt nok..... Finne drillen... Grin

Takk for tups. Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Det er bare to skruer som skal brukes uansett ja. Mulig det bare er de settene jeg har kjøpt som har hatt plate med 4 hull. Må teite bra til, det er viktig!  Smiley

Men drill blir kanskje litt i overkant...  Grin De skal jo kunne løses igjen en gang...  Wink

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Joa, mulig. Men når hver klamp skal sitte i bare en skrue så får jeg heller dra til litt ekstra. Er vel ikke verre enn at drillen får det opp igjen heller.... Grin

Fant foresten pedaler som funker "begge veier" også, noe som passer glimrende, klamp på ene siden, vanlig på den andre.

Ser foresten i diverse aviser i dag at det er såpeglatt i Bergen ja, men du får trøste deg med at vi hadde snø her om natten for 2 dager siden... Sad
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

To skruer totalt på begge klossene?  woot DET må da være feil! Da er det ikke rart de ikke holder seg på plass! Det skal være to skruer pr. kloss kjære deg!  Shocked

Kombipedaler bruker jeg selv også. Syns disse er glimrende. For å være "fastklikket" i tett, nesten stillestående trafikk er ikke særlig behagelig...  Wink

Har ikke lest avisene enda, men det pleier jo å være fullt kaos her når det ligger snø VED SIDEN av veiene, så når det i dag lå litt I veiene enkelte steder, ja da må det vel gå galt...  Grin

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Ja, det er dette jeg ikke skjønner. For det følger med to skruer til hver klamp, men det er jo bare et eneste hull i skoen.... Huh

Sjekke bildet, hvordan skal jeg få inn to skruer der Huh
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Nooooo! Du har tilsynelatende fått sko til LOOK klips, og så har du klosser og sikkert pedaler også til SPD...  Shocked Trodde ærlig talt ikke det solgtes så mye LOOK lenger, men der tok jeg visst feil. Tror du får ta en tur til butikken igjen...  Undecided

LOOK klipsene er en svær klump med 3 skruer på. 1 i senter foran, der du diller nå. Og to lenger bak på sidene...

De har solgt deg omtrent det samme som om de skulle solgt deg en Starcraft van med Corolla hjul...  Wink

Back to the butikk.  Undecided

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
HMRF..... !!!! Angry

Takk for info i hvert fall. Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Understreker at dette er tilsynelatende det som er feil. Men i butikken vil de i alle fall kunne hjelpe deg, selv om jeg syns det er litt merkelig at de slogte deg begge deler uten å tenke på at del A og B skulle monteres sammen...  Undecided

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Jeg tror du har helt rett jeg... har undersøkt litt nå, og skal nok få en orden på det. Jeg tror det er vanlig at LOOK brukes mest på landevei only, og det er mulig jeg har sagt det i sammenhengen og så pratet vi det bare bort i forhold til skoa jeg hadde plukket ut....
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

LOOK er en "landeveisklips" ja, men trodde det ble mer og mer vanlig med SPD der også etter hvert. Mener å ha hørt at det finnes en "elitemodell" av SPD som de proffe rytterne bruker, men kjenner ikke forskjellen på denne og vanlig SPD. For meg som hobbysyklist holder i alle fall vanlig SPD lenge. Liker også det at SPD i forhold til LOOK ikke er helt dønn fast sideveis. På den måten føler jeg at knærne blir spart en god del.  Smiley

Dette ordner seg nok greit for deg.  Smiley

Edit: Personlig foretrekker jeg også MTB (Mountainbike) sko selv på racer, fordi disse også kan brukes til å gå litt med uten å gå på hælen. Dette fordi klossen ligger mer "inni" sålen enn på en racingsko. Men det er jo en smakssak.  Wink

Utlogget Kengdal

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 237
  • Honnør: 220
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 237

Bare sjekk at skoene ikke sitter for løst eller for fast i låsen på pedalen FØR du sykler  Wink. Her er det også justeringsmulighet. På pedalen skal det sitte en umbrakoskrue som justerer "hardheten" i fjæren.

Og husk på at du har to fjærer pr pedal. Det er altså en justerings mulighet for hver side av pedalen. Dette fikk jeg smertelig erfare  Undecided
Passion trumps fucking everything!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!