Skrevet av Emne: KOST 1 Strongman Challenge  (Lest 8844 ganger)

Utlogget OSL

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 89
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 89

  • Team strongman Roy Holte
Sv: KOST 1 Strongman Challenge
« #15 : 25. august 2009, 18:25 »
Hadde håpet på større interesse og deltakelse enn dette. For at vi i det hele tatt vil ha noen konkurranse må det være mer enn 3-4 stk.

Vektene blir som følgende.
stein vanlig serie men avslutter med 190 kg stein. uten tilløp.
mark, LMS med alt av utstyr, mulig det blir endringer om nivået på utøvere synker.
medley yoke 20 m , dekkvelt 8 stk.
farmers veldig tung 20 meter.
overhead lift medley. 6 gjenstander som skal løftes over hode med stigende vekt. siste løftet blir maks 160 kg.
Siste øvelse blir en hard, tung og lang loadin øvelse som det gjelder å være i form til. alla det vi så på wsm 08.

Håper å se flere navn på listen. hva med lars Rørbakken, espen lund, odda gutta, Ola langseth ++++

Er nødt å få flere store navn med på listen og litt flere deltakere ellers dropper kost 1 sponsingen rundt stevnet.




Hadde i utgangspunktet tenkt å stille, men slo desverre opp igjen en strekkskade i ryggen som jeg har slitt med i sommer iDrangedal. Embarrassed

Alle som har mulighet  bør stille! Ser jo ut til å være en kjempekonk dette Smiley
Sponset av:
INTERNUTRITION

Steiksver - Blid og Sterk


Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Sv: KOST 1 Strongman Challenge
« #16 : 25. august 2009, 20:50 »
hadde det kommet mer detaljerte opplysninger om øvelsene melder sikkert flere seg på.

savner :

eksakte kg på steinserien
startvekt og antall kg mellom hvert løft i mark
tyngde på yoke og dekk
eksakt vekt på farmers
startvekt og ca antall kg mellom hvert løft på pressmedleyen
ca vekt på loadingen og antall objekter som skal bæres

Utlogget Arild "Hulk" Haugen

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 95
  • Honnør: 173
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 95

Sv: KOST 1 Strongman Challenge
« #17 : 26. august 2009, 14:39 »
mer info om øvelser....Huh?

stein serien er som alltid. bare siste stein er 190 kg i stedet for 180 kg. dvs 120,140,150,160,190
mark blir tungt uansett. du gjør hva du klarer enten det er lms eller for repper, isåfall blir vekta ca 300 kg.
overheadlift medley ca 100 kg 110 120 130 150 160 og da blir det stokk på siste reppen. og de andre blir det stang appollons, hantel tømmerstubbe og enda en stokk.
meldey, ca 350 kg yoke og 400 kg dekk som er tyngre enn andre 400 kg dekk.
og siste loading øvelse skal jeg teste i forveien selv slik at jeg ser at vektene er ok og innenfor tidsrammen.

Slik det er med strongman så betyr det lite hva dekket veier da det er 100 forsjellige dekk og vekta kan være den samme men de kan være vidt forsjellgie og flippe. jeg legger selvfølgelig alle øvleser opp slik at flertallet klarer og gjøre en ok prestasjon men kun de 3-4 beste kan feks fullføre overheadlift øvelsen og siste loading øvelse.

Dette er en konk for de som er i toppen egentlig. dvs gutta som stiller på nsm, clash of titans, heilt vilt ol. du bør klare 140 kg + i stokk for å ha noe her å gjøre og være god for 300 kg + i mark.

grunnen til at jeg ikke er helt bombastisk med øvelsene og vektene er for om det viser seg at line upen ikke blir god nok så for vi gjøre noen endringer.

setter en påmeldingsfrist til 5 september. og da skal jeg og KOST 1 ta en avgjørelse på om det blir stevne eller ikke utifra interessen. jeg gjør dette for sporten og min sponsor og har ikke noe mer igjen for det, kost 1 gjør det for markedsføring og vil derfor ikke legge så mye penger i en konk som ikke gir dem det nivået og interessen de forventer å få igjen for 50.000 kr inkl alt. håper forståelse for dette. ingen som kaster bort tid og så mye penger om ikke interessen for de aktuelle er større. synd med alle som er skadet osv noe jeg forstår godt. Mulig vi da endrer dato til annet tidspukt som gjør at vi får med espen, lars, skog, vegard, lund, ola, raymond osv.....i tilegg til de som allerede er på lista:)

mvh


Norges Sterkeste Mann 2007 og 2008

Min hjemmeside: www.arildhaugen.com

Utlogget Espen Bøs Aune

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 749
  • Honnør: 1113
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 749

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: KOST 1 Strongman Challenge
« #18 : 26. august 2009, 14:52 »
Med tanke på en evt seinere dato, så er vel kanskje både jeg og Skog klar for å delta. Kanskje det går ant å få Vegar overtalt også? Wink Men det blir vel vinter dær nede også etter vært..Tenker på siden det er utendørs, publikum osv?

Uansett synes jeg det er meget bra at du fikser opp ett slikt stevne. Med brae penger premier osv.. Det er jo bare NSM, COT og evt Heilt Vilt som kan måle seg med dette ang penge premier osv...Så litt dumt at ikke mange stiller, slik at det hadde vært en mulighet for en gjenntagelse i mange år framover...

Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Sv: KOST 1 Strongman Challenge
« #19 : 26. august 2009, 22:51 »
Slutten av oktober kunne kanskje vært en fin dato? Men det er kanskje ikke aktuellt lenger da pga været, sponsorer ol?
Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget Richard Skog

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Sv: KOST 1 Strongman Challenge
« #20 : 26. august 2009, 23:59 »
mer info om øvelser....Huh?

stein serien er som alltid. bare siste stein er 190 kg i stedet for 180 kg. dvs 120,140,150,160,190
mark blir tungt uansett. du gjør hva du klarer enten det er lms eller for repper, isåfall blir vekta ca 300 kg.
overheadlift medley ca 100 kg 110 120 130 150 160 og da blir det stokk på siste reppen. og de andre blir det stang appollons, hantel tømmerstubbe og enda en stokk.
meldey, ca 350 kg yoke og 400 kg dekk som er tyngre enn andre 400 kg dekk.
og siste loading øvelse skal jeg teste i forveien selv slik at jeg ser at vektene er ok og innenfor tidsrammen.

Slik det er med strongman så betyr det lite hva dekket veier da det er 100 forsjellige dekk og vekta kan være den samme men de kan være vidt forsjellgie og flippe. jeg legger selvfølgelig alle øvleser opp slik at flertallet klarer og gjøre en ok prestasjon men kun de 3-4 beste kan feks fullføre overheadlift øvelsen og siste loading øvelse.

Dette er en konk for de som er i toppen egentlig. dvs gutta som stiller på nsm, clash of titans, heilt vilt ol. du bør klare 140 kg + i stokk for å ha noe her å gjøre og være god for 300 kg + i mark.

grunnen til at jeg ikke er helt bombastisk med øvelsene og vektene er for om det viser seg at line upen ikke blir god nok så for vi gjøre noen endringer.

setter en påmeldingsfrist til 5 september. og da skal jeg og KOST 1 ta en avgjørelse på om det blir stevne eller ikke utifra interessen. jeg gjør dette for sporten og min sponsor og har ikke noe mer igjen for det, kost 1 gjør det for markedsføring og vil derfor ikke legge så mye penger i en konk som ikke gir dem det nivået og interessen de forventer å få igjen for 50.000 kr inkl alt. håper forståelse for dette. ingen som kaster bort tid og så mye penger om ikke interessen for de aktuelle er større. synd med alle som er skadet osv noe jeg forstår godt. Mulig vi da endrer dato til annet tidspukt som gjør at vi får med espen, lars, skog, vegard, lund, ola, raymond osv.....i tilegg til de som allerede er på lista:)

mvh
Norges Sterkeste Mann 2009

Sponset av:


Taking evolution further - IroncoreNutrition

Kaliber Treningsstudio

Proteinfabrikken



Aktiv utøver i strongman

Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Sv: KOST 1 Strongman Challenge
« #21 : 27. august 2009, 00:06 »


Hva vil du fram til med den quoten lille venn? Grin
Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget Wanna be fast

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 715
  • Honnør: 265
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 715

Sv: KOST 1 Strongman Challenge
« #22 : 27. august 2009, 10:21 »
Prøver å få opp frekvense på innlegg  Tongue Dobblet den plutselig  Grin
Beste Raw gymløft
Knebøy 180kg Benk m/u stopp 135kg/142,5kg  Markløft 220kg

Mål 2017

3000m under 11min

5000m under 20min

10000m under 43min

Halvmaraton under 1 time og 45min

Stoltzen under 14min


Treningslogg

Utlogget Biffmaister

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 734
  • Honnør: 114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 734

  • Real men lift stones!
Sv: KOST 1 Strongman Challenge
« #23 : 29. august 2009, 13:29 »
Når det gjelder dårlig vær, har vi alltids en løsning på dette.. Jeg er salgsansvarlig i A-tech teltutleie, og jeg fikser telt til øvelsene og publikum...bare vi får litt god profilering igjen.
Norgesmester i grep 2011
Norgesmester i grep 2012
3. Plass Ironmind Grip Classic
Norgesmester Rolling Thunder 2013
Norgesmester Farmers Walk 2013

Utlogget Espen Bøs Aune

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 749
  • Honnør: 1113
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 749

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: KOST 1 Strongman Challenge
« #24 : 29. august 2009, 15:48 »
Når det gjelder dårlig vær, har vi alltids en løsning på dette.. Jeg er salgsansvarlig i A-tech teltutleie, og jeg fikser telt til øvelsene og publikum...bare vi får litt god profilering igjen.


Det hørtes jo veldi bra ut Smiley

Utlogget ivar.v

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 562
  • Honnør: 188
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 562

Sv: KOST 1 Strongman Challenge
« #25 : 29. august 2009, 18:33 »
Til Arild Smiley

noe nytt ang konken? blir det noe av eller utsettes den?

Utlogget OleMartin..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 781
  • Honnør: 401
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 781

Sv: KOST 1 Strongman Challenge
« #26 : 29. august 2009, 20:07 »
Til Arild Smiley

noe nytt ang konken? blir det noe av eller utsettes den?

påmeldingsfrist til 5 sept trur jeg.. blir vel avgjort da.

Utlogget Solvang

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 134
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 134

Sv: KOST 1 Strongman Challenge
« #27 : 30. august 2009, 19:55 »
Forelopig paameldte er:
Ole Oxnevad
Even Soorboo
Bjorn Andre Solvang
Ole Martin Hansen
Ivar Vike (forhåpentligvis)
Tommy Grønnbakken

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: KOST 1 Strongman Challenge
« #28 : 30. august 2009, 22:16 »
Jeg holder på og trene meg opp igjen,kun festa,spist engang om dagen siden rett etter nsm,ikke tatt i en proteinshake før i august,..Så det var så vitt 260kg gikk i mark nå..Og vekta var nedi 114kg..Nå er jeg 120på morningen..Så Skal jeg til thomas askeland og se om han får fikset hofta,og eventuelt hva jeg skal gjøre..Får uansett ikke trent noe særlig øvelser når jeg bor i bergen..trener mma på lørdager nå..Stiller ikke i noen konk før hofta er 100pros på plass.og ting fungerer..Lei av og stille  på 70 pros,med smerter..Nå skal alt være helt tipp topp i rygg og hofter..Slike smerter i rundt venstre hofta at,jeg knapt klarer og bøye meg,og ryggen er piss skjeiv!!Så jeg stiler ikke før det er på g..Og jeg har funnet noen som vet hva jeg skal gjøre..Lei av kiropraktorere som bare behandler noe dem egentlig ikke vet hvordan man skal behandle!
Hvis du skal vurdere deg selv, tror du at du kunne gjort det bra i mma?
Boksinga di ser bra ut.
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget OleMartin..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 781
  • Honnør: 401
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 781

Sv: KOST 1 Strongman Challenge
« #29 : 05. september 2009, 13:33 »
Forelopig paameldte er:
Ole Oxnevad
Even Soorboo
Bjorn Andre Solvang
Ole Martin Hansen
Ivar Vike (forhåpentligvis)
Tommy Grønnbakken

hhmmm,blir denne konken no av a?  hadde vært veldig fint å fått vite det fortest mulig i såfall..

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!