Skrevet av Emne: Lundefuglen trener, 250 i markløft s. 198  (Lest 634834 ganger)

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener
« #2175 : 23. mai 2016, 22:34 »
Slik er det ofte med kampsport. Det kan gå veldig bra på trening men når det er kamp og alvor så er det ikke alltid at ting stemmer.
Men man blir en erfaring rikere, selv om det er aldri så kjipt å tape så er det bare å sette seg nye mål og revansjere tapene neste stevne.
Ønsker deg lykke til videre og kommer til å fortsette å lese treningsbloggen din her, synes du jobber målrettet og bra!

Takk for oppmuntrende ord. Får håpe på at jeg en gang får et stevne der jeg overpresterer like mye som jeg underpresterte i går Smiley

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener
« #2176 : 23. mai 2016, 22:35 »
Mandag 23/5-16:

Judo. Teknikk og sparring. Kom meg på trening i dag og.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener
« #2177 : 24. mai 2016, 21:25 »
Tirsdag 24/5-16:

Bjj. Teknikk og sparring.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener
« #2178 : 25. mai 2016, 21:10 »
Onsdag 25/5-16:

Bjj. Teknikk og sparring. Har meldt meg på konkurranse i bjj på lørdag. Trente derfor bjj i stedet for judo i dag.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener
« #2179 : 26. mai 2016, 22:54 »
Torsdag 26/5-16:

Intervaller på mølle, 4*4 minutter, 2 minutters pause.

Drag 1: 16,7 kilometer i timen, flatt.
Drag 2: 16,7 kilometer i timen, flatt.
Drag 3: 16,7 kilometer i timen, flatt.
Drag 4: 16,7 kilometer i timen, 20,0 kilometer i timen det siste halve minuttet, flatt.

Var det jeg fikk tid til å trene i dag. Glemte igjen pulsklokka.

Ny konkurranse på lørdag. Lokalt bjj-stevne. Vil jo selvsagt gjøre det bra. Skulle jeg gjøre det vil det allikevel være litt typisk. Nok en ting jeg egentlig ikke holder på med, men er bedre i enn judo...

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener
« #2180 : 29. mai 2016, 09:44 »
Lørdag 28/5-16:

Sande bjj-cup. Veier inn på 81,5 med gi. Grensa er 82,3. Går i blåbelteklassa. Cup, 4 runder.

Har kontroll den første kampen. Leder på poeng og vinner på triangle ca. halvveis ut i kampen.

Kamp nummer to er kvartfinalen. Tar tidlig ledelsen på et kast og holder den tiden ut. Poengsum 2-0.

I semifinalen blir jeg liggende under på poeng. Får nesten inn en triangle mot slutten. Da har jeg dårlig tid og ting blir litt kaos. Taper 6-2 på poeng. Forbannelsen med tap i semifinalen fortsetter, utenom det en ok kamp.

Siste kamp er bronsefinlaen. Her går jeg ikke noe bra. Blir kvalt ca. halvveis ut i kampen.

Første konkurransen min som blåbelte. Nivået var ikke avskrekkende. Kunne både ha vunnet de jeg tapte og tapt de jeg vant. Hadde jeg prestert på mitt beste, kunne jeg ha vunnet. Det gjorde jeg ikke, det var en helt middels prestasjon.

Jeg er lei av middels prestasjoner. Dette var sannsynligvis ikke mitt siste stevne. Jeg tror fortsatt at hvis jeg engang får ut fysikken min, kan det gå bra. Troen på at det skal skje er ikke helt til stede. Snart ferie nå, får se hva jeg bestemmer meg for etter det.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener
« #2181 : 30. mai 2016, 22:49 »
Mandag 30/5-16:

Judo. Teknikk og sparring.

Ble kvalm, slapp og fikk vondt i hodet. Tror ikke jeg er helt frisk. Dessuten fikk jeg forverret en smell i leggen fra lørdag (type støt). I sum tror jeg det blir til at jeg dropper å løpe før jobb i morgen. Da tror jeg ikke det blir noe trening i morgen. Kanskje like greit.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener
« #2182 : 02. juni 2016, 22:51 »
Onsdag 1/6-16:

Judo. Teknikk og sparring.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener
« #2183 : 02. juni 2016, 22:57 »
Torsdag 2/6-16:

Judo. Teknikk og sparring.

En helt annen verden enn på mandag. Godt med en god avslutning. Drar snart vekk i nesten to uker. Mulig det blir løping i morgen og noe løping/styrke, avhengig av fasilitetene på hotellet. Det blir eventuelt første del av turen når jeg er på kurs. Siste uka er ferie, da skal jeg ikke trene. Torsdag om to uker er jeg tilbake. Har lyst på noen ordentlige løft i markløft i sommer!

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener
« #2184 : 05. juni 2016, 17:15 »
Søndag 5/6-16:

Styrke. Kjapp og lett sirkeltrening. Pullups, dips, bulgatske ufall og situps. Ingen (fungerende) mølle på hotellet.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener
« #2185 : 08. juni 2016, 14:19 »
Onsdag 8/6-16:

Sto opp 6.30 og løp en rolig tur i noen parker rundt Akropolis. Rolig tempo, varighet ca. 40 minutter. Nå blir det ikke noe mer trening før torsdag om en uke.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen trener mot NM i judo 2017
« #2186 : 16. juni 2016, 16:22 »
Torsdag 16/6-16:

Styrke

Styrkevendinger.
Markløft: 2*5, 160 kilo, 5*170 kilo.
Benkpress: 3*5, 80 kilo.
Pushpress: 3*3, 55 kilo.
Dips: Kroppsvekt + 10 kilo, 3*8.
Sittende roing: 3*8, 60 kilo.
Facepulls: 3*10.
Situps.

Rolig start, blir sikkert kjempestøl allikevel. Tror ikke jeg har trent styrke på 3-4 uker.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen trener mot NM i judo 2017
« #2187 : 16. juni 2016, 17:39 »
På mandag ble jeg nesten lurt med på trening. Merka at jeg ikke hadde lyst, rett og slett ikke gadd. Å trene bare for å trene er ikke noe for meg, ikke enda. For en og en halv uke siden falt en praktisk ting på plass som gjør det mye lettere for meg å trene som jeg vil. Det har tatt en del tid og energi de siste månedene. Når kurset var ferdig, kunne jeg ta ferie med en ro om hva jeg vil. En god stund har jeg nesten visst at jeg skulle fortsette. Nå er motivasjonen på plass og jeg veit at jeg skal fortsette. Fantastisk å ta helt fri med den vissheten, da gadd jeg ikke det som hadde blitt en halvhjerta trening. Mye bedre å lade opp til det som skal komme.

Planen er som følger: Fram til midten av august skal jeg trene mye styrke/kondis. Skulle egentlig forsøke gradering i september, det er avlyst pga. skade på partneren, forøvrig ikke forårsaket av meg. Fra midten av august engang til ca. midten av november blir det mye kampsport og en del konkurranser. Det blir ny trener fra høsten. Har absolutt ingenting å utsette på den gamle, satser allikevel på at nye impulser blir bra for meg. Fra november fram til starten av februar blir det to tunge treningsperioder, skilt av en uke fri rundt jul. Fram mot NM i mars/april blir det bygging av overskudd.

Det funka i fjor. Fysisk var jeg i mitt livs form. Det var allikevel ikke bra nok, det var min største sportslige nedtur noensinne. På nordisk for fire uker siden hadde jeg mitt livs dårligste sportslige prestasjon. Det kan skje igjen, men det skal jeg ikke tillate. Høyst sannsynlig vinner jeg ikke allikevel, det veit jeg. Det skremmer meg. Alt jeg kan gjøre er å være fokusert, legge igjen egoet hjemme og gjøre mitt beste på hver trening. Når det blir konkurranser igjen, skal jeg prøve å vise dem hvor sterk jeg er. Hver eneste gang.

På NM skal det virkelig være noe å vise fram. Jeg tror ikke på umulig, umulig er bare hinsides usannsynlig. NM er ikke umulig, det er bare usannsynlig. Det kan jeg leve med. Det er nesten like mye å prøve, å føle at jeg lever som gjør at jeg fortsetter. Drømmen om den dagen alt klaffer. Første stevne er 17. september, der skal jeg revansjere nordisk.

Som fugl Fønix fra asken.



 

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen trener mot NM i judo 2017
« #2188 : 17. juni 2016, 20:31 »
Fredag 17/6-16:

Morgen

4*4 minutter sittende "tau-klatring", 2 minutters pause. Fikk et par blemmer i henda, har blitt veik av treningsfri. Ellers gikk det bra.

Kveld

intervaller 5*4 minutter på mølle, 2 minutters pause.

Drag 1: 16,5 kilometer i timen, flatt.
Drag 2: 16,5 kilometer i timen, flatt.
Drag 3: 16,5 kilometer i timen, flatt.
Drag 4: 16,5 kilometer i timen, 20,0 kilometer i timen det siste halve minuttet, flatt.
Drag 5: 10,0 kilometer i timen, barføtt, flatt.

Gikk overraskende lett. Håper jeg kan øke 0,1 ilometer i timen hver uke i mage uker framover. Finner ikke igjen "dingsen" som overfører fra klokka til PC-en. Skal se om jeg finner den i morgen. Ellers var jeg veldig støl i dag. Leggene, overarmene og framsiden av lårene var det eneste som ikke var det.


Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen trener mot NM i judo 2017
« #2189 : 18. juni 2016, 17:19 »
Lørdag 18/6-16:

Bjj. Sparring.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!