Kvinnelig bodybuilder med 0% i kroppsfett?

Fitness19.11.2016Joachim Pedersen112

Enkelte hevder denne kvinnelige bodybuilderen har så og si 0% i kroppsfett. Se video.

Man har hørt om bodybuildere som er nede i 3-4% kroppsfett og som er sylskarpe imuskulaturen. Denne kvinnelige bodybuilderen hevder folk at fettprosenten er helt nede i 0%. Det er ikke tilfellet, men at den er lav kan man være enig om. Videoen nedenfor har gått viralt over hele internett den siste uken. Her poserer hun på gymmet med en ekstremt lav fettprosent og de svulmende musklene ser nærmest ut til å eksplodere når som helst.  

Debatten i forskjellige sosiale medier raser over hvor vidt dette er sunt eller ikke. Og ja, dette er nok noe av det mest ekstreme av det ekstreme og det er helt åpenbart ikke sunt for noen å ligge så lavt over lenger tid. En sunn fettprosent for kvinner varierer mellom 21 til 33 prosent. 

Kvinnen flexer musklene sine foran kamera og poserer og strammer magemusklene og bicepsene sine. Mange kommenterrer dette på videoen: 

”Vel,dette gikk fra å være hot til farlig”
”Ett skritt for langt”
”Farlig for kroppen”
 

Og noen skriver at ”det er hennes liv og la henne gjøre sitt”. 

Hva synes du om denne kvinnelige bodybuilderen? Skriv i kommentarfeltet nedenfor.
 


Joachim Pedersen 

Joachim har vært ansvarlig redaktør siden han startet opp Treningsforum i 2001. Han begynte å trene vekter i ungdomsårene og har over 15 års erfaring med trening og kosthold. Joachim har lang fartstid innen fitnessbransjen og brenner for det han driver med.

Denne koreanske kvinnen Yeon Woo Jhi har konkurrert en rekke ganger.
Energibunten Rami Lerock lever høyt og lavt.
Ulf Østigard debuterer som 60-åring i kroppsbygging!

Kroppsbygging for 20 år siden

Fitness21.06.201694

Slik var kroppsbygging stevnene i Norge i 1996.
Om ikke innholdet er perfekt for trening så er i hvert fall flasken kul.

Dette inneholder Nutella

Kosthold25.02.201762

Kanskje du vil tenke deg om igjen når du ser hva Nutella faktisk inneholder.
Er du glad i pasta? Se her!
Få opp styrken i grepet ditt. Dette er øvelsene du bør gjøre!
Les hva proteiner er og hvor mye du trenger.