Slik trener Vin Diesel

Trening18.02.2017Julie Firing-Schou248

Her ser du treningsprogrammet til Hollywood-skuespilleren Vin Diesel.

Vi kjenner alle igjen den populære skuespilleren Vin Diesel, vanligvis i heftige kampscener eller med gasspedalen i bånd. For disse filmrollene kreves det både styrke, volum og fleksibilitet - noe denne karen har!

Treningsrutiner

Vin Diesel startet å trene lenge før han startet som skuespiller, og hans treningsøkter har alltid inneholdt en form for bodybuilding. Samtidig liker han at øktene skal gå raskt, men allikevel være effektive! Fokuset legges på en kroppsdel pr. dag og han bruker supersett under hver eneste økt. Vin Diesel kjører vanligvis rundt 8 repetisjoner pr. øvelse, dette er hva han mener er best dersom man ønsker å oppnå muskel vekst, men samtidig se smidig og atletisk ut.Treningen fordeles på 4 dager, mage treningen legges til to valgfrie dager. Bicepsen pumper han opp mellom bein øvelsene.
Med en kombinasjon av styrke, yoga, pilates og jiu-jitsu oppnår Vin Diesel både kontroll over egen kropp, bra koordinasjon, topp balanse og en mer effektiv og variert trening. Vin Diesel er 182 cm høy og veier 102 kg.

4-splitt treningsprogram

SS = Supersett

BRYST:
Bench press: 4 x 8 reps - SS1
Decline Bench Press: 4 x 8 reps - SS1

Dumbbell Flyes: 4 x 8 reps - SS2
Pushups: 4 x 8 reps -SS2

Inclie DB press: 4 x 8 reps - SS3
Low Cable Crossover: 4 x 8 reps - SS3

TRICEPS:
Overhead Triceps Extension: 4 x 8 reps - SS1
Skull Crusher: 4 x 8 reps - SS1

Reverse Grip Triceps Pushdown: 4 x 8 reps - SS2
Incline Barbell Triceps Extension: 4 x 8 reps - SS2

Triceps Dumbbell Kickback - SS3
Dips: 4 x 8 reps - SS3

Han legger også til Hammers Curl, Biceps curls, Barbell Curls, preacher curls ved behov.

RYGG OG SKULDRE:
Shoulder press: 4 x 8 reps - SS1
Lateral Raise: 4 x 8 reps - SS1

Lateral Pulldowns: 4 x 8 reps - SS2
Bent-over Rows: 4 x 8 reps - SS2

Deadlift: 4 x 8 reps - SS3
Shoulder Shrugs: 4 x 8 reps - SS3

LÅR:
Barbell Squats: 4 x 8 reps - SS1
Standing Calf Raise: 4 x 8 reps - SS1

Sumo Squat: 4 x 8 reps - SS2
Lunges: 4 x 8 reps - SS3

Front Squats: 4 x 8 reps - SS3
Power Clean and Snatch: 4 x 8 reps - SS3


Julie Firing-Schou 

Julie sitter med god erfaring og kunnskap innen fitness, livsstilsendring, helse, trening og kosthold. Hun jobber aktivt innen trening som PT og treningsinstruktør i både spinning, bodypump, crossfit og bodybalance.

Hollywood-gangsteren var bokser

Fitness02.06.201796

Du kjenner Danny Trejo kanskje best gjennom filmene som en brutal meksikansk gangster.
Gianluca Vacchi (50) poster mye av sin trening på Instagram.
Treningen til Hugh Jackman er like badass som filmene.
Skuespilleren Aamir Khan forvandlet kroppen sin til den nye filmen Dangal.

Hollywood-gangsteren var bokser

Fitness02.06.201796

Spansk potetomelett

Kosthold26.07.201779

Prøv en nydelig spansk potetomelett med ost og skinke som fyll.

Sunnere iskrem i sommer

Kosthold24.07.201756

Sommer er høysesong for is. Du kan fint spise is hver eneste dag hvis du velger en av disse hjemlagde variantene.

Fitnessbloggeren Lena Walstad

Intervju22.07.201753

Bli bedre kjent med fitnessbloggeren Lena Walstad.
Møt denne bulgarske fitnessutøveren og les hvordan hun trener og spiser.

Slik gjør du grillmaten sunnere

Kosthold17.07.201730

Du kan godt kose deg med grillmat flere ganger i uken hvis du følger disse rådene.