Skrevet av Emne: Lars tar knebøy. Mye knebøy.  (Lest 15118 ganger)

Utlogget Explodapop

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 31
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 31

Lars tar knebøy. Mye knebøy.
« : 11. september 2010, 01:13 »
Heisann,

Fint forum + bra webside dette her..

Første post for meg; tenkte jeg skulle lage meg en log for å holde motivasjon og organisasjon oppe.. For dette progammet kommer til å bli tungt, har jeg hørt.. Har trent noenlunde systematisk med vekter siden i fjor høst.
Første dagen i dag av 20x1 knebøy program ("squats and milk").. øke knebøy med 2.5kg mellom hver økt, så ender opp på 100kg om 6 uker..

knebøy x20
pull over x20 (er ikke så farlig hva slags vekt som brukes her, er ment for å strekke ut)
pullups x3 max
dips x3 max
sit-ups skråbenk x3 max
roter pullups/dips/sit ups mellom hver økt.

Stats:
1990
72kg 77kg 79kg
178cm
knebøy 110kg x5
mark 140kg x5
benk 75x5

Kosthold:
mer info senere..

DAG 1:
knebøy 60kgx20 - lett
pull over 10kgx20 - lett
pullups: 10,8,5
dips: 12,10,8
sit-ups: har ikke gjort mageøvelser på år og dag, så talte ikke men fokuserte på å gjøre de riktig..

Utlogget Marmarius

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 108
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 108

Sv: Lars tar knebøy. Mye knebøy.
« #1 : 11. september 2010, 01:16 »
"squats and milk" hørtest ut som et godt konsept!  Grin

Hvordan er resten av programmet? Smiley
Six-pack on a skinny guy is like big tits on a fat chick... It doesn't count!  Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=92612.0

Utlogget burny_

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 249
  • Honnør: 178
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 249

Sv: Lars tar knebøy. Mye knebøy.
« #2 : 11. september 2010, 01:19 »
"squats and milk" hørtest ut som et godt konsept!  Grin

Hvordan er resten av programmet? Smiley
Det er sånn programmet er Wink
http://www.ironworkout.com/20_rep_squat.htm

Utlogget Marmarius

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 108
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 108

Sv: Lars tar knebøy. Mye knebøy.
« #3 : 11. september 2010, 01:25 »

Latterlig enkelt og rått program! Cheesy
Skal nokk følge med her Smiley
Six-pack on a skinny guy is like big tits on a fat chick... It doesn't count!  Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=92612.0

Utlogget Wanna be fast

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 715
  • Honnør: 265
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 715

Sv: Lars tar knebøy. Mye knebøy.
« #4 : 11. september 2010, 01:59 »
Legge på seg ca 9kg muskelmasse på 2 mnd med den matmengden der?  ;Dhehe, spørs vel om det ikke er noe annet enn melk og 20reps bøy som har gitt de store utslagene.
Beste Raw gymløft
Knebøy 180kg Benk m/u stopp 135kg/142,5kg  Markløft 220kg

Mål 2017

3000m under 11min

5000m under 20min

10000m under 43min

Halvmaraton under 1 time og 45min

Stoltzen under 14min


Treningslogg

Utlogget Explodapop

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 31
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 31

Sv: Lars tar knebøy. Mye knebøy.
« #5 : 13. september 2010, 22:30 »
Dag 2.

Knebøy: 63kgx20 (fortsatt helt greit, men tunge pust på siste 5-6 reps)
Pullover: 9kgx20
Dips: 18,12,8
Decline situps: 15,10,10 (tar dem slik at kun rumpa og skulderblader berører benken, korsryggen i lufta.. og sakte, sånn at jeg ikke bruker momentum.. stopper settet når jeg ikke greier å holde den posisjonen lenger)
Pull ups: 12,5,4 (sykt sliten på site 2 settene der, tok meg helt ut på det første)

Da er det å proppe i seg mat. MAT MAT MAT.

16 treninger igjen..


Utlogget Explodapop

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 31
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 31

Sv: Lars tar knebøy. Mye knebøy.
« #6 : 17. september 2010, 22:48 »
Dag 3.

Ble trening på torsdag i steden for onsdagen, så forskyver neste trening til lørdag i steden for fredag.

Knebøy: 65kg x20 (0 problem)
Pullover: 13.5kg x 15 (merkbart tyngre enn 9kg varianten)
Situps: 15,10,10 (har problemer med å få telle reps ordentlig..)
Pullups: 13,7,5
Dips: 12,11,9

Utlogget Explodapop

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 31
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 31

Sv: Lars tar knebøy. Mye knebøy.
« #7 : 19. september 2010, 01:27 »
Dag 4. Lørdagstrening. Woho.

Bøy 67.5kg x 20 (begynner å merke at dette skal bli gøy etterhvert)
Pullover 13kg x20
Pullups 14,6,3 (sykt død i armene på slutten der)
Dips 12,11,9 (ganske lang pause fra siste pullup-set til dips begynnte)
Fortsatt vanskeligheter med å telle sit-up reps ordentlig; tar set med variabel kvalitet inntil jeg ikke greier flere reps.. tvi tvi.

Da blir det 70kg på mandag. Woho.

Kroppsvekt har gått opp 2kg til å ligge stabilt på 74kg.

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Sv: Lars tar knebøy. Mye knebøy.
« #8 : 19. september 2010, 02:20 »
Heisann,

"squats and milk"


Artig at du kjører dette oldschool-programmet. Det er ikke sikkert du får samme peaken på biceps som de som kjører byggerprogrammer, men bortsett fra det, så vil du trolig he bedre resultater på annet med dette programmet enn med et rentdyrket kroppsbyggerprogram.

Jeg kjøpte Randall Strossen-boka (Super Squats) mest for moro skyld for et par uker siden og leste den forrige uke. Motiverende lesning, men jeg kjører Rippetoe nå, og skal ikke endre på det med det første, men i fremtiden vil jeg prøve twenty rep squats jeg også en gang. Stå på Smiley

Utlogget Explodapop

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 31
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 31

Sv: Lars tar knebøy. Mye knebøy.
« #9 : 22. september 2010, 06:23 »
Artig at du kjører dette oldschool-programmet. Det er ikke sikkert du får samme peaken på biceps som de som kjører byggerprogrammer, men bortsett fra det, så vil du trolig he bedre resultater på annet med dette programmet enn med et rentdyrket kroppsbyggerprogram.

Jeg kjøpte Randall Strossen-boka (Super Squats) mest for moro skyld for et par uker siden og leste den forrige uke. Motiverende lesning, men jeg kjører Rippetoe nå, og skal ikke endre på det med det første, men i fremtiden vil jeg prøve twenty rep squats jeg også en gang. Stå på Smiley

Har aldri kjørt kroppsbyggerprogram, prøver å holde meg til baseøvelser.. har fortsatt kort fartstid i styrketrening/kroppsbygging, og har ikke begynnt å virkelig skjønne hvor mye jeg må spise for å ha framgang før i høst.. så ser på meg selv som nybegynner. Må krabbe før man kan gå, og da er bøy = krabbe.

Dess er det langt mer artig å trene med litt vekt, enn å stå å curle bicepsen og pushe tricepsen hele dagen.. zzz.

Dag 5: Forsinkelse, "shit hit the fan" i går og jeg fikk ikke trent. Ble også dårlig med spising og søvn, som jeg merket i dag..

Bøy 20x70kg (tungt etter rep #12, men var aldri i tvil på at jeg skulle fullføre..)
Pullover 13x20
Dips 17,9,11
Sit ups ?? (tenker det er best at jeg tar dem saaakte, med minst 5 sekunder opp og ned.. ellers blir det feil med teknikk)
Pull ups 9,6,3

Var helt død på slutten der, og er temmelig sikker på at de labre tallene på dips og pullups skyldes gårsdagen mangel på næring og hvile.. bah.

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Lars tar knebøy. Mye knebøy.
« #10 : 22. september 2010, 07:25 »

Dess er det langt mer artig å trene med litt vekt, enn å stå å curle bicepsen og pushe tricepsen hele dagen.. zzz.


Hoho! Her må jeg følge med. "Super Squats" er mitt favorittprogram. Det er superenkelt og gir gode resultater for alle som gjør det skikkelig. Det er tre store feil man kan gjøre her, og det er å feige ut når bøyen blir slitsom, det er å spise for lite, og ikke minst å få panikk for at man ikke har seks bicepsøvelser om dagen. Ser ut som om du har fokus på riktig sted, og jeg gleder meg til å følge med på veien mot 20x100!  Cheesy



Legge på seg ca 9kg muskelmasse på 2 mnd med den matmengden der?  ;Dhehe, spørs vel om det ikke er noe annet enn melk og 20reps bøy som har gitt de store utslagene.

Fra november 2002 til februar 2003 økte jeg fra 97 til 112 kg kroppsvekt uten annet en dette programmet og store mengder mat. Økte fra 5x120 til 20x152,5 i knebøy i samme periode.  Grin


Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget Explodapop

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 31
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 31

Sv: Lars tar knebøy. Mye knebøy.
« #11 : 24. september 2010, 02:05 »
Hoho! Her må jeg følge med. "Super Squats" er mitt favorittprogram. Det er superenkelt og gir gode resultater for alle som gjør det skikkelig. Det er tre store feil man kan gjøre her, og det er å feige ut når bøyen blir slitsom, det er å spise for lite, og ikke minst å få panikk for at man ikke har seks bicepsøvelser om dagen. Ser ut som om du har fokus på riktig sted, og jeg gleder meg til å følge med på veien mot 20x100!  Cheesy

Siste punktet der er overhodet intet problem, knebøy er favorittøvelsen min nest etter mark.. (lange armer.. høhø). Men den får ligge litt på hylla om dagen. Spising er nok det vanskeligste, mye å gjøre i hverdagen, men prøver da 4 solide måltider, 2 proteinshakes, vitaminer tran og  ca 2L melk.. Letteste 1/3 av veien unnagjort nå... Tongue

Fra november 2002 til februar 2003 økte jeg fra 97 til 112 kg kroppsvekt uten annet en dette programmet og store mengder mat. Økte fra 5x120 til 20x152,5 i knebøy i samme periode.  Grin

Da satser jeg på å repetere den bragden, og komme meg opp mot nærmere 85kg i allefall.. Har aldri i mit liv spist så mye som jeg gjør nå om dagen, og aldri vært så sulten heller.. logisk ja.

Og så ble det dag #6.. Virker som jeg kommer til å trene i snitt 2.5 dager i uka i steden for 3 for å få nok restitusjon.. er det jeg har ligget på til nå; har ikke trent dager der jeg har merket at jeg har vært sliten fra forrige økt. Hadde jeg hatt tid til å sove 10 timer om dagen så er det kanskje det kunne gått.. Sad Så dagene blir vel trene, fri, trene, fri, fri, trene, fri, trene repeat.. Merker at korsryggen trenger hvile; er ganske sikker på at nedre rygg ikke runder seg i gropa av løftet (varmer opp med romaskin 10 min + oppvarming med stanga + tøye hamstring spesielt), men blir mye belastning på relativt små muskelgrupper her..

Bøy 72.5x20.. litt gele etter rep nr20, men ei heller ingen tvil om at jeg skulle fulføre. begynner å innse viktigheten av dyype pust.
Pullover 13kgx20
Sit ups 10,10,6 (saaaaaaakte)
Pull ups 9,9,6 (tok meg ikke helt ut på første settet)
Dips 13,12,9 (kunne tatt mer her, mer disiplin!)

løp 2 runder på bane etterpå, trodde jeg skulle spy.

Kroppsvekt stabilt på 76kg. 4kg på 2 uker det.. nå er jeg ganske sikker på at en god del av det er fett, men man kan ikke lage omeltt uten å knuse noen egg..

takk for tilbakemelding!

Utlogget Explodapop

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 31
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 31

Sv: Lars tar knebøy. Mye knebøy.
« #12 : 27. september 2010, 02:53 »
bøy 75kgx20 - lett. smalere distanse mellom føttene, som gjorde at jeg fikk mer "hip drive" inn i løftet.. løsnet også opp skoene mine slik at anklene var helt frie til å bevege seg (løfter med converse chuck taylor's all stars). vader på øret hjalp jo også.
pullover 13kgx20 - zzz.. må gå litt opp neste gang tenker jeg
sit ups 11,11,9
pull ups 12,9,6
dips 14,12,7 (svakt sistesett.. bah)

da blir det 77.5kg på tirsdag, vi gleder oss.

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Sv: Lars tar knebøy. Mye knebøy.
« #13 : 27. september 2010, 19:42 »
Ikke la teknikken svikte i pullover, da. Den er vel mest en strekke/tøye-øvelse i dette programmet. Men 13 kg høres ikke altfor tungt ut, så du tåler nok en liten økning Smiley

Ellers ser dette konge ut. Stå på nå som det begynner bli tyngre!

Utlogget burny_

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 249
  • Honnør: 178
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 249

Sv: Lars tar knebøy. Mye knebøy.
« #14 : 27. september 2010, 19:50 »
Du må få lagt inn noen bilder da fremover Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!