Skrevet av Emne: EJ-Shop's "kamp" mot CEE o.l.  (Lest 9297 ganger)

Utlogget onge

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 79
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 79

  • catching up
EJ-Shop's "kamp" mot CEE o.l.
« : 08. mai 2006, 13:04 »
Masse-mail fra EJ-shop..:

Sitat
CREATINE ETHYL/METHYL ESTER – Se opp!

Enkelte av dere har lurt på hvorfor ej-shop ikke har tatt inn CEE. Jeg har svart at produktet er alt for dyrt, og at dokumentasjonen ikke er god nok. Men det er også en annen grunn:

Du kjenner sikkert til at det er mange useriøse og/eller uproffe aktører i denne bransjen. Hverken for deg som kunde, for forhandlere eller oss som importør er dette enkelt å forholde seg til. Det er lett å bli lurt. En amerikansk analyse av produkter fra 8 ulike firmaer som annonserte Creatin Ethyl/Methyl Ester avslørte følgende:

4 av de 8 analyserte prøvene inneholder ikke CEE el ME i det hele tatt! De inneholdt stort sett ordinær monohydrat.
1 prøve inneholdt kun drøyt 20% CEE.
De 3 ”beste” prøvene inneholdt drøyt 60% CEE.

Legg også merke til noe annet VIKTIG: De som faktisk inneholder CEE inneholder også uhørt store mengder creatinine. Og det er jo et stoff vi ihvertfall ikke ønsker å betale for å ha mye av i kroppen….

Det er også gjort analyser av ulik kinesisk produsert "CEE" levert til USA. Ingen av disse produktene inneholdt CEE, men var ordinær monohydrat tilsatt ulike boostere el syrer....

Det ville være merkelig om ikke noe av dette er havnet også på det norske markedet. Mitt råd til deg som vurderer å kjøpe et slikt produkt er derfor: Be om en analyse av produktet FØR du handler. Analysen bør være fra et seriøst lab, selvsagt. Ikke la deg lure av fine ord eller logoer. Alle de analyserte firmaene annonserte i store, seriøse amerikanske magasiner.

Her ligger analysen: http://www.ej-shop.no/infoside20.php

Mvh Jan Myhre
Salgsselskapet E&J / www.ej-shop.no

Etter å ha hengt på dette forumet ei stund, har jeg merket at EJ-shop alltid har hatt ett veldig kritisk syn på alternative kreatinprodukter som CEE.. Jeg har også merket at Soje og dama også prater negativt om CEE. (Er dette kun fordi EJ-shop ikke forhandler det?)

Så får jeg denne mailen der det står at vi bør passe på før vi kjøper CEE. Det er jo forsåvidt snillt gjort. Men grunntanken med denne mailen er at uansett hvilket CEE produkt du kjøper, vil du aldri få et topp produkt, og at vi bør holde oss til monohydrat.

Jeg syns EJ-shop stedet for å opplyse oss at det er så mye dårlig CEE der ute heller kan finne et bra CEE produkt å forhandle, for å gjøre akkurat denne saken litt bedre. EJ-shops argument at produktet er dyrt syns jeg ikke helt stemmer.. cee ER dyrere en monohydrat.. og enhver forhandlers oppgave er å selge et bra produkt til billigst mulig pris.
-You're an idiot. You know that?
You know if you looked in the dictionary next to the word "idiot" you know what you'll find?
-A picture of me?
-No! The definition of the word "idiot". Which you are.

Utlogget Marianne

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 683
  • Honnør: 112
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 683

SV: EJ-Shop's "kamp" mot CEE o.l.
« #1 : 08. mai 2006, 13:16 »
Unnskyld meg, men jeg aner ikke hva CNN er for noe engang..

Så at jeg har uttalt meg om den saken er feil! Hva Soje gjør har jeg derimot ikke kontroll over! Wink Beklager!!

Men hvis prøver av et produkt viser at produktet ikke inneholder det etiketen sier, burde man ikke da være glad for at man slipper å kaste bort penger på det?

Synes det er bra at kostholsleverandører er kritiske til hva de tar inn på lager.. Da slipper man å lure på hva man får i seg!!

Synes det er voksent og ansvarsfult at de sender ut en slik mail jeg.. Synes du skal være glad til, istede for kritisk!

Marianne
Personlig trener & kostholdsveileder ved Family Sports Club , Fredrikstad

Og stolt eier av "Butikken for deg som trener":
ej-shop.no
Gasp, Better Bodies, Danlab nutrition, Nutrisport, All American, EFX, Best Body Nutrition

Blogg: Mariannekroghbjerke.blogspot.com

WannaBeHuge

  • Gjest
SV: EJ-Shop's "kamp" mot CEE o.l.
« #2 : 08. mai 2006, 13:25 »
Når det kommer til kvaliteten på tilskudd så gjelder vel ikke det bare CEE, men egentlig det meste. Og er man i tvil, er det jo ikke stort verre enn å be om en analyse av produktet før man kjøper.

Utlogget onge

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 79
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 79

  • catching up
SV: EJ-Shop's "kamp" mot CEE o.l.
« #3 : 08. mai 2006, 19:41 »
Når det kommer til kvaliteten på tilskudd så gjelder vel ikke det bare CEE, men egentlig det meste. 

nemlig
-You're an idiot. You know that?
You know if you looked in the dictionary next to the word "idiot" you know what you'll find?
-A picture of me?
-No! The definition of the word "idiot". Which you are.

Utlogget obey

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 758
  • Honnør: 107
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 758

SV: EJ-Shop's "kamp" mot CEE o.l.
« #4 : 08. mai 2006, 23:09 »
finnes det noen analyser på X-CE-ME eller?
gutt 1988

bildeprofil; http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=48442.0

treningslogg; http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=58782.0

Not with the lights on honey, im bulking!

Utlogget Soje

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 894
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 894

  • Dersom noe ikke gir resultater - gjør noe annet!!
SV: EJ-Shop's "kamp" mot CEE o.l.
« #5 : 08. mai 2006, 23:15 »
Etter å ha hengt på dette forumet ei stund, har jeg merket at EJ-shop alltid har hatt ett veldig kritisk syn på alternative kreatinprodukter som CEE.. Jeg har også merket at Soje og dama også prater negativt om CEE. (Er dette kun fordi EJ-shop ikke forhandler det?)
Tror hverken jeg eller Marianne har snakket så utrolig mye negativt om CEE. Det jeg i hvertfall har sagt er at folk burde være litt mer skeptiske til nye produkter og spesiellt "forbedringer" av meget gode produkter, som f.eks. kreatin.

Sitat
Så får jeg denne mailen der det står at vi bør passe på før vi kjøper CEE. Det er jo forsåvidt snillt gjort. Men grunntanken med denne mailen er at uansett hvilket CEE produkt du kjøper, vil du aldri få et topp produkt, og at vi bør holde oss til monohydrat.
Grunntanken med denne mailen er å opplyse deg som forbruker slik at du ikke propper kroppen din full av kreatinine(avfallsstoff).

Sitat

Jeg syns EJ-shop stedet for å opplyse oss at det er så mye dårlig CEE der ute heller kan finne et bra CEE produkt å forhandle, for å gjøre akkurat denne saken litt bedre.
Grunnen til at EJ ikke har tatt inn CEE er at det ikke til nå ikke finnes CEE-produkter med gode nok innholdsfortegnelser og lab-resultater til å kjøpe inn og selge. Jan i EJ er en meget fornuftig mann og skulle han derimot komme over et produkt som til en gunstig pris og bra innhold skulle vise seg å være rimeligere enn vanlig monohydrat tatt pris og effekt i betraktning  vil du nop finne det i web-shopen ganske raskt.


Sitat
EJ-shops argument at produktet er dyrt syns jeg ikke helt stemmer.. cee ER dyrere en monohydrat.. og enhver forhandlers oppgave er å selge et bra produkt til billigst mulig pris.
Beklager å måtte ødelegge ditt idylliske syn på forhandlere, men en forhandlers oppgave er å tjene penger på ethvert produkt. Noen vil tjene MYE mens andre nøyer seg med noe.

Soje

Utlogget Udrugn

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 029
  • Honnør: 176
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 029

SV: EJ-Shop's "kamp" mot CEE o.l.
« #6 : 08. mai 2006, 23:32 »
Unnskyld meg, men jeg aner ikke hva CNN er for noe engang..


En tvkanal....

Utlogget ej

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 139
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 139

SV: EJ-Shop's "kamp" mot CEE o.l.
« #7 : 09. mai 2006, 11:05 »
Takk til Alexander, som har forstått innholdet i mailen.

At noen synes å ikke like at jeg informerer folk om at det er mye dårlig CEE/ME der ute, får bli deres problem. Men det standpunktet er nå litt merkelig, da... Mener man at kjeltringene burde fått selge dritten sin i fred?

Skulle det liksom være galt av meg å oppfordre mine forhandlere, og kundene på mine private kundelister, om at de må sørge for ihvertfall å få se en seriøs labanalyse før de kjøper CEE/ME?

Må minne om at jeg ikke innhentet analysene, eller publiserte dem hverken i Tyskland eller USA. Og analyseresultatene har visstnok blitt diskutert på et annet forum tidligere. Så jeg var altså ikke først ute med offentliggjøringen her i landet engang. Bare så det er sagt.
Men jeg synes det er flott at noen gidder å være bransjens voktere. Det trengs!

Som bransjemann VET jeg at det er mye snusk, ikke minst ifm kreatinprodukter. Derfor var jeg den første i Norge som kom med renhetsgaranti på kreatin. Fra første salgsdag for over 2 år siden la vi ut labtester av hver eneste serie Danlab kreatin, slik at kundene kunne se hva de kjøpte - gjerne før de hadde bestilt.

Hadde andre gjort det samme med sine kreatinprodukter, ville vi ikke hatt denne diskusjonen...

Og hva er galt i å advare folk mot å innta store mengder kreatinin? Det hjelper lite å lage et, i utgangspunktet, bra CEE-produkt, når du i det samme produktet risikerer å få bivirkningene av voldsomme mengder kreatinin.

Jeg rakker ikke ned på alt og andre - jeg advarer folk mot å bli lurt, og kanskje utsatt for kreatininens negative effekter. Visste dere at bl.a. i Danmark er maxgrensen for kreatinininnhold i kreatinprodukter nå satt til 0,1%. Det er ikke for moro skyld de setter en slik grense. I noen av de analyserte CEE produktene var innholdet kreatinin 30-40%....

Jeg spiser, og merker effekt av egg. Men er glad om noen advarer meg dersom de vet at det finnes salmonellainfiserte partier der ute. F.eks.

Tilslutt: Nå ser jeg at dere etterspør analyser fra både den ene og den andre. Om disse er tilfredsstillende, er det jo bare å fortsette å handle den CEE/ME'en, da. Men pass dere for de fake!

Helt til slutt: Soje og Marianne har selvsagt ingen befatning med hva jeg sender ut av info. Like lite som jeg blander meg borti hva de skriver, sier, eller mener. De klarer seg utmerket på egenhånd. Så konspirasjonsteorien får stå for ongens regning.

Mvh Jan Myhre
Salgsselskapet E&J / ej-shop.no
Jeg er ikke kjent for å være en "rævslikker". Den jobben gjør mange andre så mye bedre Wink

Utlogget Marianne

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 683
  • Honnør: 112
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 683

SV: EJ-Shop's "kamp" mot CEE o.l.
« #8 : 09. mai 2006, 16:26 »
En tvkanal....

Hehehe.. Skriveleif der ja.. Wink

Marianne
Personlig trener & kostholdsveileder ved Family Sports Club , Fredrikstad

Og stolt eier av "Butikken for deg som trener":
ej-shop.no
Gasp, Better Bodies, Danlab nutrition, Nutrisport, All American, EFX, Best Body Nutrition

Blogg: Mariannekroghbjerke.blogspot.com

Utlogget Soje

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 894
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 894

  • Dersom noe ikke gir resultater - gjør noe annet!!
SV: EJ-Shop's "kamp" mot CEE o.l.
« #9 : 09. mai 2006, 16:34 »
Bare understreker at du ikke vet hva CEE er for noe det vet du kjære Wink

Utlogget RONNY S7

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 482
  • Honnør: 23
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 482

SV: EJ-Shop's "kamp" mot CEE o.l.
« #10 : 09. mai 2006, 17:15 »
Litt rart at ej shop er så dårlig å lete etter levrandører som kan levere skikkelig CEE!
Har selv sett lab analyse på CEE(selges i norge) som ikke kunne blitt renere!

Kanskje derfor det også virket knallbra både på pump og styrke!

1.70 og 84-86kg. Armer=44cm

Utlogget Litenstor

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 73
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 73

SV: EJ-Shop's "kamp" mot CEE o.l.
« #11 : 09. mai 2006, 18:36 »
Jan Myhre, Har du tenkt å selge CEE etterhvert hvis du finner en type av beste kvalitet?

Utlogget Deportista

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 226
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 226

SV: EJ-Shop's "kamp" mot CEE o.l.
« #12 : 09. mai 2006, 18:59 »
Jeg er veldig enig at det finnes mange dårlige CEE prudukter. For en tid tilbake kjøpte jeg to bokser med CEE kapsler som gav meg 0 effekt. Selv ikke med dobbel eller trippel dosering kjente jeg den boosten som CEE skal gi.
Tidligere i vinter anskaffet jeg meg CEE fra Norkost og fikk utrolig bra effekt av den, så kapslene jeg testet ut først må ha inneholdt veldig lite CEE.

Utlogget Kengdal

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 237
  • Honnør: 220
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 237

SV: EJ-Shop's "kamp" mot CEE o.l.
« #13 : 09. mai 2006, 21:50 »
Litt rart at ej shop er så dårlig å lete etter levrandører som kan levere skikkelig CEE!
Har selv sett lab analyse på CEE(selges i norge) som ikke kunne blitt renere!

Kanskje derfor det også virket knallbra både på pump og styrke!


Hvilket produkt er dette?
Passion trumps fucking everything!

Utlogget Cunty

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 248
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 248

  • Ja jeg har faktisk... Tabascosaus...på alt!
SV: EJ-Shop's "kamp" mot CEE o.l.
« #14 : 09. mai 2006, 22:05 »
Er jo rimelig kjent at det er mye snusk i kosttilskudds-industrien.

Den artikkelen her beskriver kreatin og kvalitet, med studier gjort på kreatinkvalitet etter land:

http://www.bodybuilding.com/fun/willbrink11.htm

(Artikkelen skal visstnok være en anelse utdatert)
Loggbok

"Never argue with an idiot. He will lower you to his level and beat you with experience"

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!