Skrevet av Emne: Vet./U./Jr. NM resultater  (Lest 33490 ganger)

Utlogget Bobba

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 61
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 61

Sv: Vet./U./Jr. NM resultater
« #60 : 25. november 2006, 23:36 »
Kan ikke få sagt det nok, når side dommer dømmer godkjent løft så er det noe feil da hovedommer ikke er fornøyd med dybden...

Akkurat dette er eg enig i. Hvordan i all verden kan en hoved dommer underkjenne et løft på dybden som side dommerene godkjenner. Har han vinkelsyn eller noe?? Har aldri forstått teorien at dommerene skal være strenge enn normalt på enkelte stevner heller. Et godkjent løft skal være et godkjen løft.

De benytter seg litt for sjelden av regelen at hvis de er i tvil skal det komme løfteren til gode.

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: Vet./U./Jr. NM resultater
« #61 : 25. november 2006, 23:38 »
.. jeg tilbød ungdommene fra Røros penger for å snødukke deg, Nils Henning... Wink

Det verste er at de antageligvis klarer det... Tongue
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Vet./U./Jr. NM resultater
« #62 : 25. november 2006, 23:39 »
Enkelte løftere er vanskeligere å dømme riktig fra hoveddommers plass... kanskje det skulle innføres en regel hvor BARE sidedommere kan dømme dybden?!

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Vet./U./Jr. NM resultater
« #63 : 25. november 2006, 23:39 »
Det verste er at de antageligvis klarer det... Tongue
Det verste var at de ikke trengte betalt, sa de... de ville snøbaske deg GRATIS og MED GLEDE!!! på en måte som en hilsen fra meg... Smiley *kyss og klem*

Utlogget Bobba

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 61
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 61

Sv: Vet./U./Jr. NM resultater
« #64 : 26. november 2006, 00:11 »
Må gratulere løfterene fra Hommersåk.  Gull
Det begynner å bli en stund siden det var så mange løftere med fra oss, positivt.

I går var det de eldre herrene som gjorde opp seg imellom.

Michael Hellestø perset med 10 kg, 570kg i 82,5kg klassen YV

Kurt Stangenes å Sveinung Egeland har psyket hverandre ut nå i flere måneder. Begge veide inn til 75 blank og dermed var duellen igang. Men desverre så var ikke benken helt topp. Kurt klarte å få opp sisteløftet sitt til godkjent, mes Sveinung desverre røyk ut. Synd, for det hadde vært gøy å se hvordan den duellen hadde gått Shocked
Kurt perset med 2,5kg, 497,5kg i 75kg EV.

Idag så var det ungdommenes og juniorenes tur. Hommersåk har fått frem 2 veldig lovende ungdommer. Disse har trent under Andreas sine vinger den siste tiden og har for alvor begynt å vise lovende takter. Thumbsup

Kristian Fatland perset idag med 10kg, 457,5kg i 75kg U
Christian Furuhaug perset med 25kg, 540kg i 90 U.

Veldig bra gutter. Gratulere med flotter resultat.

Kennet Nesvik var eneste Junior med fra Hommersåk. Desverre røyk han ut i knebøy, har nok vært litt for mye overtidsjobbing og litt for lite trening i det siste. Men han kommer mye sterkere tilbake.

Men neste helg så kommer nye sjanser. Julestevnet til Hommersåk Atletklubb er alltid en høydare. Her blir det ikke gitt ved dørene, og tror på mange perser her. Snart 20 påmeldte løftere bør bli bra.


Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Vet./U./Jr. NM resultater
« #65 : 26. november 2006, 00:30 »
GULL BLE TULL

Foto: arkivfoto

Han trodde han kunne slå alle konkurrentene uten å bruke superdrakt.

(TF Rapport) Den kontroversielle og rappkjeftede vektløfteren Asef Mostafaei stilte i helgen i junior-nm i styrkeløft hvor han planla å ta gull uten utstyr.



Etter en sterk innledning med 190 i knebøy, bare 2.5kg bak Michael Elle som stilte med fult utstyr, ble Mostafaei for sterk for Elle i benkpress. Sandnes AK utøveren fikk her 135, mens Asef gikk seirende ut med 140kg.

Med totalstillingen 330-327.5 i favør Asef, etter gjennomført knebøy og benkpress, ville markløft avgjøre konkurransen.

Asef begynte nå og frykte at gullet skulle ryke og fikk på seg utstyret i en fei!

Begge startet med 225kg som var lett for begge to. Michael Elle høynet til 235, som han dro overbevisende opp. Mostafei gikk på samme vekt og fikk også godkjent.

I siste og avgjørende løft høynet Elle til 242.5kg, og dro det opp med suksess. Asef hadde ikke annet å gjøre enn å høyne til samme vekt.

Drakta var på, magnesiumet i henda, og talkumet lå tykt på lårene.  Den unge sterke elektrikerlærlingen var bestemt på å gi alt. Klarte han dette, ville han bli norgesmester og få ny pers i markløft med 5kg.

Dessverre ble det for tungt.

Hadde Asef høynet til 240kg og klart dette, ville han likevel tapt pga høgere kroppsvekt enn Elle.

Gull med 570kg totalt til Michael Elle, og sølv til Asef Mostafaei med 565kg sammenlagt.

Den unge kurderen har tidligere løftet 647,5kg med utstyr.

TF Rapport har forsøkt å få en kommentar fra Mostafaei, men har ikke lykkes i å oppnå kontakt.

PS. Dette er ment som et humoristisk innlegg - og til de som ikke forstår humoren kan jeg foreslå å titte her: link.






Utlogget Peter123456

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 668
  • Honnør: 168
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 668

Sv: Vet./U./Jr. NM resultater
« #66 : 26. november 2006, 00:35 »
.

Utlogget buajoa

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 556
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 556

Sv: Vet./U./Jr. NM resultater
« #67 : 26. november 2006, 00:40 »
Hm, er det ikke nok med en "hovmod står for fall"-melding? Må det gjennomføres gruppemobbing (med mistenkelig lukt av misunnelse) slik som det blir gjort her?

Utlogget Peter123456

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 668
  • Honnør: 168
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 668

Sv: Vet./U./Jr. NM resultater
« #68 : 26. november 2006, 00:43 »
Hm, er det ikke nok med en "hovmod står for fall"-melding? Må det gjennomføres gruppemobbing (med mistenkelig lukt av misunnelse) slik som det blir gjort her?

Nei og ja

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Sv: Vet./U./Jr. NM resultater
« #69 : 26. november 2006, 00:46 »
Ny informasjon om Jon Arne. Han løftet først 230 i bøy, men datt frampå. Tok det lett i andre forsøk. 250 i tredje. Han ba om fjerdeforsøk men fikk bare to minutter fra hans tredje løft var ferdig. Altså etter tredjeforsøket var ferdig så krevde de fjerdeløft og etter at en annen hadde løftet så fikk han bare 1 min på seg til å løfte fjerdeløftet. Dette må da vel være feil. Det minste antallet personer det kan være i en pulje er 6 stk. Hvis det er færre vil det bli lagt til tilsvarende minutter på slutten av hver runde. Dette går jeg utifra at gjelder rekordløft også slik at Jon Arne skulle fått 5 minutter istedet for 1 min på seg etter den siste løfteren. Med 5 sek igjen av den feilaktige (?) tiden så løftet han andpusten av stangen og klarte jammen meg 260 kg. Uten å ha sett løftet går jeg nesten ut ifra at han med bedre tid kunne vært god for 270 kg - men han ville selvsagt aldri ha gått på denne vekten i fjerdeløftet.

Benken var lett. 170 kg kunne vært 175 eller 177,5 kg. Meget bra. Jeg trodde 170 kg var det meste han kunne håpe på.

Marken var ganske tung på 250 kg. Han gikk ikke på 260 kg i fjerdeløftet her. Det var "kun" 255 kg - men det gikk altså ikke. Uansett ett utrolig bra stevne av utstyrsdebutanten.

Jon Arne datt bakpå,han ble litt for ivrig og kombinasjon med stramme surringer som kanskje var litt for stramme ble det for mye.Men rettet opp feilen med slakkere surringer neste forsøk og fikk hentet han ned fra taket.
260 i 4. forsøk,der ble det stress og dårlige surringer pga.for kort tid.(2 min.)
Men,men han hadde bestemt seg så stangen forlot stativet med bare 1 sek.margin og kan også tilføye at siste knebind ble surret etter at minuttet hadde begynnt tellingen.
Til sammenligning kan nevnes 430 løftet til Siders på VM 04" der han bare går fort bort til stativet, rykker stangen av stativet,er ikke så nøye med plassering på nakken bøyer og bryter opp vekten uten noen diskusjon av noe slag.Jeg måtte le.RÅTT!!

Kan også tilføye 270 hadde nok ikke gått i dag selv om bedre tid og surringer.265 kanskje. Wink

170kg i benk var max i dag,derfor ikke noe 4. forsøk.

Markløften var 250 tung,hadde egentlig ikke noen stor tro på 255 i 4. forsøk,men det var siste løft og måtte jo prøve,skadet ingen med det.

Eirik Engen:

Merk dere navnet!!
Dette er en løfter som vi får høre mye om i fremtiden.Selv om alderen er ung løfter han og opptrer som meget rutinert løfter og takler mine surringer (100% surringer) meget bra.Han fikk desverre 185 bøyen underkjent 2-1,men det var lett.Mere inne enn det han fikk vist i dag.
Flott teknisk løfting uten noe tull.

Jeg er imponert av våre gutter og føler meg beæret som får lov til å hjelpe de til å bli Norgesmestere.
Må også tillegge at Joakim Bjerke og Geir Bedin ble en viktig brikke for oss i dag med litt hjelp av Jon Arne under oppvarmingen da jeg hadde mitt fulle hyre med Eirik på plattingen. 2thumbsup

Ellers noen betrakninger fra stevnet.

Jøren S.Eikeland bør få vite at man IKKE løfter med oppvarmingsvekter på plattingen.Til sammenligning løftet han 270 lettere enn jeg løfter 60 i bøy. Deal

Martin Bakke:240 i bøy faktisk så tung at når de oppga 250 som neste,ja det hadde jeg ikke noen tro på.Men hva skjedde?250 var mye lettere.Så 260? Grin
Latterlig lett,skulle nesten tro det var en reprise med det tyngste løftet først.

Uansett en flott dag. Smiley

P.S. ingen nevnt,ingen glemt.
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Sv: Vet./U./Jr. NM resultater
« #70 : 26. november 2006, 00:53 »
Asef har nok ikke opptrådt lurt her, men det syns jeg heller ikke du gjør med sånne her uttalelser. Vi har alle som er medlem av NSF en formålsparagraf  som sier at vi skal fremme sporten vår. Det syns jeg ikke dette gjør. Det gjør meg trist at dere holder på sånn. Dette bør dere finne dere for gode til!

Jeg vet ikke om dette var noe værre for sporten vår enn det Asef presterte å skrive om før VM,der han prøvde å få hele styrkeløftnorge til å boikotte VM.. what
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget Eivind1990

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 788
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 788

Sv: Vet./U./Jr. NM resultater
« #71 : 26. november 2006, 01:40 »
Gull ble tull Grin
veldig bra
KB: 110kg x 6
BP: 90kg x 3
ML: 140kg x 5
Loggbok

Utlogget Sjefskjerring

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 569
  • Honnør: 87
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 569

Sv: Vet./U./Jr. NM resultater
« #72 : 26. november 2006, 02:14 »
Jeg syns Asef var tøff jeg, som løftet uten utstyr! Økt på fredag med vendinger , støt og rykk. Smiley Knebøy hvor rumpa nesten er  i gulvet og opp igjen med 190 kg. 200 ble akkurat for tungt.

At gutten er stor i kjeften, og nå får pepper for det, er greit..... hvorfor?
Jo, fordi Asef tåler å få tilbake.... Noe enkelte kan lære av. TIng trenger ikke være så høytidelig og avmålt hele tiden. Man må ha profiler og eksentrikere! Smiley

Men DU da, du er jo til tider ganske stor i kjeften.........Du skriver at enkelte kan lære av det, personlig håper jeg, du mener deg selv...Wink

Ang. Asef; Et meget stor, men dog et talent på ville veier, det mene seg både innen styrkeløft og vektløfting!

Til Asef fra meg; God bedring, og håper du tar til fornuft innen ditt utrolige talent svinner henn.....

Ja, for du er et talent uten like, men mangler veiledning og fornuft Wink

Hilsen Sjefskjerringa !

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
Sv: Vet./U./Jr. NM resultater
« #73 : 26. november 2006, 02:18 »
Jeg tror Sjefskjerringa misforstod hele posten til Egil.. Tongue

*Daske kjerringa*
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: Vet./U./Jr. NM resultater
« #74 : 26. november 2006, 02:24 »
Kanskje hun bare skriver i bankettfylla... Tongue

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!