Velkommen til forumet!

På forumet kan du se diskusjoner om trening, kosthold og mange andre interessante emner. For å kunne stille spørsmål så må du opprette en bruker eller logge inn. Du kan også loggføre din egen trening i Loggbok Online slik at andre kan se hva du gjør på trening å komme med tips og råd.

Skrevet av Emne: Sticky: Sixpack på 1 2 3!  (Lest 42693 ganger)

Utlogget kiko_Va

• .: Aktivutøver :.
  • Honnør: 152
  • Utlogget Utlogget

• Kjønn: Mann

Sv: Sixpack på 1 2 3!
« #15 : 10. juni 2007, 11:56 »
" Magemuskelen er en muskel som alle andre muskler, den trenger restitusjon (hvile) for å vokse. Isteden for å kjøre 100 reps på mage hver dag så kan du kjøre f.eks mage 3 ganger i uken med 3x15 sett x reps. "

Vil bare kommentere dette innlegget etter en samtale ifra personlig trener og veileder. Han fortalte meg angående sånne magemaskiner, der man trener magen skal man IKKE kjøre tungt 10-15 reps. Fordi det presser involler o.l. ut, itilegg at det er bedre effekt om du tar det litt lettere å kjører 30-40 reps til du kjenner at melkesyra begynner å komme.

Invollene blir presset ut? Det var en ny en  Grin
Vell 30-40 reps var litt mange reps for økt styrke/masse, heller 10-15 reps med litt belastning.

Bra skrevet Smiley Honnør.
genialt kiko .. noen trengte og gjøre randomza klare for dette:P
haha,,, genialt!!!! honnør ! woot Grin
sendt om dete kan bli sticky jeg!
da blir det mye mindre tråder om dette!
bra skreve. honør

Takk  Smiley Tenkte jeg skulle skrive litt om det, for hvor ofte leser man ikke innlegg som;

"Hei, sommern er på vei og jeg vil gjerne ha fram sixpacken og få litt større muskler, jeg har aldri trent før og om 1 måned skal jeg ned på stranda og bade. Hvilken øvelse er den beste?"  Tenker spessielt på innlegg fra unge.
[Loggbok]

[Giske Atletklubb]

Saying what we think gives us a wider conversational range than saying what we know.

Utlogget mmg800

• Litt godt kjent
  • **
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

• Kjønn: Kvinne

« #16 : 10. juni 2007, 18:46 »
Kjempe bra skrevet kiko... Shocked Honnør fra meg også. Kiss Veldig interesant forresten  Wink
You can always get stronger.

Utlogget kiko_Va

• Utlogget Utlogget

« #17 : 10. juni 2007, 18:55 »
Takk for det  Smiley
[Loggbok]

[Giske Atletklubb]

Saying what we think gives us a wider conversational range than saying what we know.

Utlogget J-King

• Forumavhengig
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

« #18 : 11. juni 2007, 18:13 »
Ikke skyld på meg, fikk høre det ifra en personlig trener jeg. Det står også på innlegget at jeg ble fortalt det, hehe.

Utlogget rons

• Aktivt medlem
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

• Leeds Utd. Football Club
« #19 : 11. juni 2007, 20:45 »
*poof* du har en ny honnør

Utlogget kiko_Va

• Utlogget Utlogget

« #20 : 12. juni 2007, 07:00 »
Ikke skyld på meg, fikk høre det ifra en personlig trener jeg. Det står også på innlegget at jeg ble fortalt det, hehe.

*poof* du har en ny honnør
Takk  Smiley
[Loggbok]

[Giske Atletklubb]

Utlogget flisaa

• Leieboer
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

• Jonny Bravo, alle ungkarenes forbilde.
« #21 : 12. juni 2007, 07:54 »
var på tide at noen skrev en slik tråd! Cheesy honør fra meg ^^,

kjempe bra skrevet!
18år - 80kg - 185cm - 90benk-140bøy-120mark(ny maks snart)

Utlogget J-King

• Forumavhengig
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

« #22 : 12. juni 2007, 12:22 »
Hvordan faen kan dere vite at det ikke stremmer? Dere har jo ikke bakgrunn en eneste dritt. Se på dere, dere er 15 år gamle bare, dere har ikke en DRITT å si imot en personlig trener. Makan til femtenåringer på dette forumet som tror de kan alt.

Kan vel gi dere telefon-nr så kan dere henvende dere til han, eller ha en diskusjon face-to-face med han.

tøysejente

• Gjest
« #23 : 12. juni 2007, 13:01 »
Hvordan faen kan dere vite at det ikke stremmer? Dere har jo ikke bakgrunn en eneste dritt. Se på dere, dere er 15 år gamle bare, dere har ikke en DRITT å si imot en personlig trener. Makan til femtenåringer på dette forumet som tror de kan alt.

Kan vel gi dere telefon-nr så kan dere henvende dere til han, eller ha en diskusjon face-to-face med han.
haha, jeg har da i det minste idrettsutdanning, er instruktør og har kurs både som pt, og som instruktør og graderer innen kampsport. Og syntes vel ikke det jeg sa - "At du presser innvollene ut ved færre repetisjoner er jeg vel heller skeptisk til. Du må bare klare å kontrahere magemuskulaturen - kjenne at det faktisk er magemuskelen du bruker og ikke alt annet. Trekk inn navlen og pust ut for hver repetisjon" - var noe kritisk til din pt?

Det kjennes ut som om innvollene skal ut feil vei om man presser til helsikke, men det betyr vel ikke akkurat at 15reps mageøvelser utgjør en reell fare for at innvollene detter ut? Tipset om 15-20rep med vekter bak nakken i skråbenk synes nå jeg er et godt tips, og en bra øvelse Smiley At noen kommenterte din pt utsagt med "haha" var vel ikke noen overraskelse slik du/din pt formulerte seg. At man IKKE bør kjøre 10-15rep på magemaskiner fordi man presser innvoller ut o.l.... selv har jeg litt vanskelig for å se for meg at det skal skje, men tolker det han sa som at det kjennes slik - noe jeg kan være med på..om man gjør øvelsen feil Wink

Utlogget Egil Skallagrimsson

• Ekstremt avhengig
  • Honnør: 4411
  • Utlogget Utlogget

« #24 : 12. juni 2007, 19:45 »
Flott at noen andre tar tastaturet fatt og skriver noe vettugt, og bidrar til fellesskapet.

Til den sekundære diskusjonen, kan jeg fortelle følgende som jeg har erfart:

* Når jeg har skjorte på, så kan man se at jeg har mage som ikke er "flat"... altså mage som går litt utover.. BUK kaller jeg det!  Grin
Når jeg tar av skjorta, så har jeg en synlig sixpack med mindre fett oppå enn en vanlig mann. Men jeg virker på en måte "INNTJUKK".  Grin
Grunnen til dette er IKKE situps med få reps, eller for tunge vekter i kickback, men GRISETUNGE BØY UTEN BELTE, STRONGMANØVELSER UTEN BELTE  og MARKLØFT UTEN BELTE.

Hvorfor? Jo fordi å trene uten belte BYGGER midje som takler å ha flere hundre kilo på nakken.

Så den PT'en har skjønt LITT av prinsippet, men han må nok legge på GRISEMYE i mageøvelsene for å få utovermage av situps.

P.s.
Jeg har
aktivitetslederkurs i styrkeløft
trener 1 kurs i styrkeløft
trener 2 kurs i styrkeløft

og er dobbelt så gammel som 15 år. Wink

Utlogget Ashim Boy

• Litt godt kjent
  • **
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

• Member of BF
« #25 : 13. juni 2007, 16:36 »

P.s.
Jeg har
aktivitetslederkurs i styrkeløft
trener 1 kurs i styrkeløft
trener 2 kurs i styrkeløft

og er dobbelt så gammel som 15 år. Wink

Damn..nå ble noen litt eid her eller hva? Wink

Oja, sommeren har kommet..jeg lurer på hvordan jeg skal få 6-pack så fort som mulig?..Kan noen hjelpe meg Tongue bare tullet
Born to be a legend.

Utlogget Dj Bear

• Treningsnarkoman
  • Honnør: 46
  • Utlogget Utlogget

• Æ gir mæ aldri! ALDRI!
« #26 : 13. juni 2007, 18:58 »
hehe jeg kan hjelpe deg ja ,, nr 1. les , nr 2. tren , 3. Grin
Gammel: 21år
Tung: ca 112kg
Høyde: 1.83

1rm:              Mål:
BP: - 135kg         140kg               
ML: - 215kg         220kg        
KB: - 185kg         200kg       
MP: - 85kg            90kg         

Trent siden: 30. september 2007
2010-2011: Militæret = pause
Oppstart: 20. august 2011

Min Loggbok

Utlogget Nammo

• Forumavhengig
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

« #27 : 13. juni 2007, 20:22 »
Supert innlegg Cato! Velfortjent honnør!
Og som Expedite sier, det er flott at folk tar fatt i tastaturet her inne og legger ut slike Smiley

Og denne kan moderatorene gjerne sette opp som sticky. Det er tross alt en del tråder som blir startet under dette emnet!

Innlogget JanB Diddl etc

• Ekstremt avhengig
  • Honnør: 3126
  • Innlogget Innlogget

Sv: Sticky: Sixpack på 1 2 3!
« #28 : 04. august 2007, 01:12 »
Damn..nå ble noen litt eid her eller hva? Wink

Oja, sommeren har kommet..jeg lurer på hvordan jeg skal få 6-pack så fort som mulig?..Kan noen hjelpe meg Tongue bare tullet

Å betongmannen sier:

Haha, å så sjikkelig de ble eid! Men til seriøsere ting så når den gangen jeg hadde råd, altså når jeg var russ og øl'et var billigere; så kjøpte jeg en six-pakk på RIMI, men den holt ikke hele sommern.

Å betongnsmannen sa;
Gloria in Excelsis Deo

Utlogget MieMarie

• Superavhengig
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

• Kjønn: Kvinne

• E e no bære me e ;)
Sv: Sticky: Sixpack på 1 2 3!
« #29 : 26. august 2007, 15:57 »
thnx for tips.. ønsker me en liten six pack.. ikke sånn veldi stor.. men en liten:)hehe.. staster på biecepser;)
Trener hjemme i kjellern fortia, har mitt eget lille treningsrom der og har alt jeg trenger der Smiley
Blogger ikke i bloggen mer Smiley
Men trener like mye forde og nesten akkurat det samme, så bare spørre hvis dere lurer på noe Cheesy

Fræna atletklubb Smiley

Perser uten skjorte:
Benkpress pers : 60 kg     mål 70 kg
Markløft : 85 kg 
Knebøy :  75 kg

Skal ha MYE MERE muskler.
Styrkeløft,Strongman og muskler det er tingen .. Wink
- treningsstudioet er min leke plass..

Når stanga knekker, da har jeg kanskje løftet tungt nåkk, men faen meg ikke før..  Grin

Gå til:  

Siste sakerfra forsiden