Skrevet av Emne: Faen! Kneskade! Hva skal jeg gjøre?  (Lest 2099 ganger)

Utlogget Vetke

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 289
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 289

  • Trening er digg atm!
Faen! Kneskade! Hva skal jeg gjøre?
« : 12. september 2008, 17:43 »
Hei! Har lest litt på sportsskader.no og har funnet ut at jeg tror jeg har en rift i leddbånnet i kneet. Jeg har vært ganske stiv i kneet hele livet så jeg har liksom aldri fått pressa hælene helt opp i rumpen hvis dere skjønner og så gikk jeg inn i en takling på et spiller for ca. en uke siden og da landa han opp må og da kolliderte hælene mine med rumpen noe som jeg aldri har klart og da ble det jævli.

Etter dette har jeg spilt et par kamper og treninger, fordi jeg ikke kjenner mye smerte når jeg er varm. Da klarer jeg å spurte og alt. Men er jævli hoven. Noen som vet hva jeg burde gjøre? Nå klarer jeg så vidt å bøy kneet mot rumpen i hele tatt. Hva skal jeg gjøre? Hvor lenge burde jeg hvile? Tror dere det hjelper med knestøtte?

Takk.
Prøv på det umulige, vær fornøyd med det perfekte.

Utlogget Wanna be fast

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 715
  • Honnør: 265
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 715

Sv: Faen! Kneskade! Hva skal jeg gjøre?
« #1 : 12. september 2008, 17:57 »
Kom deg til legen, slutt å prøv å løse problemet på nettet.

Men en leddbånds skade "forsvinner" neppe når du er varm, så er kansje ikke så ille som du tror.
Beste Raw gymløft
Knebøy 180kg Benk m/u stopp 135kg/142,5kg  Markløft 220kg

Mål 2017

3000m under 11min

5000m under 20min

10000m under 43min

Halvmaraton under 1 time og 45min

Stoltzen under 14min


Treningslogg

Utlogget Vetke

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 289
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 289

  • Trening er digg atm!
Sv: Faen! Kneskade! Hva skal jeg gjøre?
« #2 : 12. september 2008, 18:02 »
Jo, det er nettop derfor jeg tror det er leddbåndskade. På forhånd tenkte jeg på dette og når jeg leste på www.sporsskader.no sto det at man ikke kjenner smertene så intenst når man er varm Wink
Prøv på det umulige, vær fornøyd med det perfekte.

Utlogget onakosano

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 607
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 607

  • "e d vilje, e d vei!!!"
Sv: Faen! Kneskade! Hva skal jeg gjøre?
« #3 : 12. september 2008, 18:12 »
som president i skadenemda ønsker jeg deg velkommen som medlem.

som nylig innrullert i kneskade avdelinga kan jeg fortelle deg at en tur til legen ikke er en dum ting (1gang for mye er bedre enn 1 gang for lite), ellers kan jeg anbefale knevarmere, trening med høyreps på latterlig lave vekter og full stop hvis du får vondt.

ellers er tigerbalsam og andre slike salver fiffige saker som bør være i skapet ditt, samt varme dusjer.
maks:                                    
benk: 150kg x 1 RAW              
markløft: 210 x 1 RAW           
knebøy: 160kg x 1 Bind          
Treningsveileder, NIH
Kettlebells instruktør
Kostholdsveileder

 Loggbok
 profil

Utlogget Wanna be fast

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 715
  • Honnør: 265
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 715

Sv: Faen! Kneskade! Hva skal jeg gjøre?
« #4 : 12. september 2008, 18:21 »
Jo, det er nettop derfor jeg tror det er leddbåndskade. På forhånd tenkte jeg på dette og når jeg leste på www.sporsskader.no sto det at man ikke kjenner smertene så intenst når man er varm Wink

Har røket ett leddbånd i skulderen for noen år siden, kan love deg at det spillte ikke mye rolle om jeg var varm eller ikke. løftet ca 110-120kg i benken på den tiden, men måtte trene hjemme pga at 20kgs olympiastang var smertefullt å trene med. Kom deg til legen, jeg fikk ett dårlig råd og tok 10 dagers pause med brexidol kur og begynte på igjen med trening(kjente ikke smerten lengre pga tabelettene), noe som resulterte i 10mnd opptrening i stedet for 3mnd
Beste Raw gymløft
Knebøy 180kg Benk m/u stopp 135kg/142,5kg  Markløft 220kg

Mål 2017

3000m under 11min

5000m under 20min

10000m under 43min

Halvmaraton under 1 time og 45min

Stoltzen under 14min


Treningslogg

Utlogget Vetke

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 289
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 289

  • Trening er digg atm!
Sv: Faen! Kneskade! Hva skal jeg gjøre?
« #5 : 12. september 2008, 18:58 »
For det første: Dette er leddbåndet i KNEET.

2: Jeg skal til legen, men han er ikke så ekspert mtp opptrening og sånt, så om jeg kunne fått noe tips av dere ang. det?
Prøv på det umulige, vær fornøyd med det perfekte.

Utlogget Axis

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 220
  • Honnør: 105
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 220

  • I can accept failure,but I can't accept not trying
Sv: Faen! Kneskade! Hva skal jeg gjøre?
« #6 : 12. september 2008, 19:16 »
Hei! Har lest litt på sportsskader.no og har funnet ut at jeg tror jeg har en rift i leddbånnet i kneet. Jeg har vært ganske stiv i kneet hele livet så jeg har liksom aldri fått pressa hælene helt opp i rumpen hvis dere skjønner og så gikk jeg inn i en takling på et spiller for ca. en uke siden og da landa han opp må og da kolliderte hælene mine med rumpen noe som jeg aldri har klart og da ble det jævli.

Etter dette har jeg spilt et par kamper og treninger, fordi jeg ikke kjenner mye smerte når jeg er varm. Da klarer jeg å spurte og alt. Men er jævli hoven. Noen som vet hva jeg burde gjøre? Nå klarer jeg så vidt å bøy kneet mot rumpen i hele tatt. Hva skal jeg gjøre? Hvor lenge burde jeg hvile? Tror dere det hjelper med knestøtte?

Takk.

For å sette ein diagnose må ein sjekke kneet ditt. Dette innbefatter både klinisk/ortopedisk testing og eventuelle MR bilder. Men mykje kan allerede lukes vekk ved anamnesen.

Har du låsningsfenomen i kneet?
Har du punktforma smerte i kneet? kor?
Har du smerte på innsida ved overstrekking av kneet?
Har du smerte på innsida ved bøying av kneet?
Har du smerte ved utovervridning av foten og underbeinet då kneet er bøyd i 70-90 graders vinkel?
forsvaka eller redusert muskelstørrelse på lårets framside? jamfør med andre side.

Hadde eg vert deg hadde eg ikkje gått til ein vanlig lege. Gå til nokken som kan sjekke kneet ditt på ein tilfredsstillande måte. Ein idrettsterapeut, naprapat, idrettslege, ortoped eller liknande.
If your arms are bigger than your legs than you have to think about doings some squats.

Min logg

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!